BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
08 nov 2011 19:11       3 svar    0 klick

JesFre
Antal inlägg: 32
Loggade in: 29 maj 2015
Utloggad

Jag tror absolut att du kan använda en fjärde färg. Det är erat bröllop och om ni tycker att det ser snyggt ut, varför skulle det då inte fungera. Och de tre ni redan valt de kompleterar varandra så bra att jag tvivlar på att en till färg skulle förstöra något. 

Jag hoppas ni hittar en till färg ni kan använda. 

fia_j
Antal inlägg: 23
Loggade in: 10 jul 2013
Utloggad
Skrivet 09 nov 2011 11:30

Vadå, för era kläder, eller som något allmänt färgtema? Är det här med tre färger något allmänt vedertaget eller? Haha, shit, det här med bröllop är verkligen en värld för sig...

fia_j
Antal inlägg: 23
Loggade in: 10 jul 2013
Utloggad
Skrivet 10 nov 2011 15:19
Wifeey SKREV DEN 10 nov 2011 11:29 FÖLJANDE:

Haha jag vet vad du menar , men då man kollar överallt så verkar det som om 3 färger är det vanligaste man läser om så det var därför jag frågade om man kunde ha en fjärde färg.Allt detta med bröllop är en förvirrad värld så det inte konstigt att folk blir stressiga och galna haha

Haha, huvudet på spiken där på slutet, precis så känner jag!

Men för att svara på dina funderingar, så tycker jag att det låter som en bra idé att ha en fjärde färg i det här fallet. De färger du nämner är ju rätt neutrala, så jag förstår din tanke. Sedan kan man ju balansera det med att låta de olika färgerna vara olika framträdande. Så, nu svarar jag egentligen inte ur någon aspekt av vad som är korrekt just i bröllopssammanhang, utan snarare vad jag rent allmänt tänker är snyggt att kombinera.

Förresten tycker jag inte att man ska vara så fixerad vid hur det "ska" vara eller att allt ska bli perfekt. Menar absolut inte att du är det med din fråga, utan syftar mer på vissa tendenser jag tycker man märker ibland som bidrar till att "folk blir stressiga och galna" som du skriver.

Lovisa
Antal inlägg: 233
Loggade in: 01 apr 2020
Utloggad
Skrivet 11 nov 2011 09:24

Det finns inga "regler" - de är mer en vägledning. Använd dessa "regler" till era egna som en hjälp på vägen bara. Det finns ingen som kommer säga något - kom ihåg att det är ni som blir experterna på bröllop - gästerna är "bara" gäster.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!