BröllopsGuiden
18 nov 2011 12:52       8 svar    7501 klick

Bröllopsresa i juni!

jossid
Antal inlägg: 7
Loggade in: 10 maj 2013
Utloggad

Hejsan!

Vi ska åka på bröllopsresa i juni och vill gärna åka någonstans utanför europa. Skulle dock behöva lite tips på fina ställen som har bra väder i juni. Vi vill gärna ha lite av varje, sol och vackra stränder, vandring, städer mm. Vore jätte tacksam för tips, då vi inte riktigt kommer någonstans med planerandet : S

Tack

Jo

Lovisa
Antal inlägg: 233
Loggade in: 04 maj 2020
Utloggad
Skrivet 21 nov 2011 09:04

Bra juni-destinationer är: Azorerna, Kanarieöarna, Madeira, Marocko, Hawaii, norra Australien, Mauritius, Seychellerna, Fiji, Bora Bora.

jossid
Utloggad
Skrivet 21 nov 2011 10:33

Tack för tipsen, men är det inte väldigt blåsigt på seychellerna i juni...eller kanske inte är så farligt?

elljay
Antal inlägg: 66
Loggade in: 07 nov 2011
Utloggad
Skrivet 21 nov 2011 12:47
Det kan vara värt att hålla koll på sidor med erbjudanden för resor, t.ex. enirodeals eller groupon, det händer att det kommer upp resor där med väldigt mycket billigare pris än vanligt. resebyråernas hemsidor är ju också värt att kika efter rabatter på...

Det är lite "kyligare" på Seychellerna efter maj-juni men ligger nog ändå på runt +25, och under den hetare perioden är det ca +30, så det är ju ingen enorm skillnad. men blåsigare? Tror inte det. Det är väldigt fint där hursomhelst!

Bora Bora är fantastiskt! Är det ett alternativ?

Vad är det som gör att ni inte kan bestämma er? Att det finns för många alternativ, eller tvärtom?
elljay
Utloggad
Skrivet 21 nov 2011 12:48

Oj, vad konstigt det där inlägget såg ut efter att jag hade skickat det? Nåja, jag vet inte hur man kan redigera det, men det är väl läsligt hursomhelst...

jossid
Utloggad
Skrivet 21 nov 2011 13:11

Det är nog dels för att jag är lite orolig för vädret då det inte verkar super utanför europa den här tiden på året. Vill ju inte åka till nån paradisö där det regnar och blåser i en vecka : P Men som du beskriver seychellerna så verkar ju det bra! Sen är det väl lite prismässigt oxå, de där typiska smekmånadsställerna är ju fruktansvärt dyra men ska kolla upp de sidor du skrev. Finns det annat att göra på seychellerna och bora bora än att bara sola och bada?

Tack för din hjälp! : )

elljay
Utloggad
Skrivet 22 nov 2011 11:09

Aruba har jag ingen koll på... men... det här ser ju inte helt fel ut. Cool Laughing

Hittade även den här tråden om Aruba på ett reseforum. Kanske kan vara till hjälp? Finns eventuellt mer där också.

Sök även efter Seychellerna där så hittar du nog många tips. Kan iallafall rekommendera "självhushåll i lägenhet" där eller bungalows eller så, det blir betydligt mycket billigare och dessutom får man vara ifred desto mer, vilket jag antar att ni vill ibland.

fia_j
Antal inlägg: 23
Loggade in: 10 jul 2013
Utloggad
Skrivet 28 nov 2011 12:28

Aruba låter spännande! Har inte varit där själv, men skulle vilja dela med mig av två allmänna tips när man sitter å spånar resemål. Dels Wikitravel, en wiki om olika resemål. Jag tycker sidan är väldigt bra om man ska ut på en längre resa med många stopp, då kan man kolla lite grundläggande saker där. Hur man tar sig runt på orten, vad som finns att göra, lite historik osv. Perfekt också när man sitter och funderar på vart man vill åka. Finns en sida om Aruba här. Sedan vill jag också tipsa om en sida man kan hyra bostäder genom, Wimdu heter den. Jag har bott med dem tre gånger nu, alla gånger i Spanien för min del, men de har boenden runt om i världen. Finns ett boende i Aruba på hemsidan, som du hittar här. Också den här sidan är bra om man funderar kring vart man ska åka, eftersom man får en smidig överblick över olika boendealternativ. Istället för att leta upp hotell för varje ort, så har man det samlat där. Hoppas du har någon glädje av tipsen!

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!