BröllopsGuiden
09 dec 2011 10:17       7 svar    1721 klick

När ska man lägga fotograferingen?

millan_milano
Antal inlägg: 18
Loggade in: 22 mar 2013
Utloggad

Jag har en fundering... när ska man lägga fotograferingen? Det enklaste måste ju vara att lägga den efter att man blivit stylad på bröllopsdagen? Då är man ju klar, påklädd och så vacker man kan bli (*hm*)... Brukar man lägga fotograferingen innan vigseln?

Verkar ju dumt att lägga den efter vigseln så gästerna får vänta på brudparet i 2 h??

Hur gör man?

// Camilla

Myran73
Antal inlägg: 88
Loggade in: 30 maj 2013
Utloggad
Skrivet 12 dec 2011 10:23

Vi ska nog fotas före vigseln. Som du sa så är man ju tipp topp då och kanske smetar ut mascaran och så om man tar det efteråt. :)

Zarios
Antal inlägg: 60
Loggade in: 07 apr 2013
Utloggad
Skrivet 12 dec 2011 19:42

Vi ska också ha fotograferingen före vigseln. Däremot kommer vi förmodligen ha efteråt med nu. Hittade en tjej som gratis kan fotograera oss vid och förhoppningsvis i kyrkan också. Men det är mer en bonus fotografering.

malou73
Antal inlägg: 9
Loggade in: 06 jun 2012
Utloggad
Skrivet 12 dec 2011 19:53

Vi kommer att träffa vår fotograf 2,5 timma innan vigseln för att ta bröllopsfoto. Sen är han med i kyrkan och på festen och kommer då också att fota våra gäster parvis. Prata med er fotograf så kommer ni säkert fram till en lösning som passar er! Lycka till!

Mian_Peter
Antal inlägg: 3
Loggade in: 27 maj 2012
Utloggad
Skrivet 13 dec 2011 11:45

vi komemr ta bilder efter vigseln!! Vi ska åka häst å vagn. Sen kan det vara skönt att ta en liten pause mellan vigsel och fest ;) lite tid på tu man hand

min blivande man får inte se mig förns vigseln heller så ;)

Fotograf
Antal inlägg: 1
Loggade in: 31 jan 2012
Utloggad
Skrivet 11 jan 2012 12:09

Hej!

Vanligast är innan vigseln. Beror ju också såklart på vilken tid ni ska gifta er. Är det tidigt på dagen kan det vara svårt att hinna med innan. Jag har varit på flera bröllop där vigseln har varit så tidigt som 12-13 på dagen och då har det varit tajt att göra det innan.

Har ni en fotograf som är med hela dagen (?) kan man välja att ta 20-30 minuter efter vigseln och sedan ta några fler bilder vid festlokalen lite senare på kvällen.

Lycka till!
/Fotograf Lotta Johansson

Solinda
Antal inlägg: 95
Loggade in: 06 jun 2013
Utloggad
Skrivet 11 jan 2012 13:52

Jag har läst att man också ska tänka på ljuset - i alla fall om man tänker sig fotografering ute. 
Så om man gifter sig på vintern så är det bra att ta det mitt på dagen, men på sommaren är ljuset hårt mitt på dagen och man riskerar att få mörka skuggor i tex ansiktet. Då är det bättre att lägga fotograferingen senare på dagen.

Vi har valt att en fotograf följer oss under 5 timmar, inkl förberedelse, porträtt, vigsel, brudskål och mingel. Så förhoppningsvis kommer det bli en härlig variation!

anki4uu
Antal inlägg: 15
Loggade in: 06 jan 2015
Utloggad
Skrivet 11 jan 2012 19:49

Jag är lite rädd att skita ner klänningen om vi fotar innan vigseln... Men det verkar ändå vara vanligast att ha det innan.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!