BröllopsGuiden
11 maj 2007 19:49       42 svar    2818 klick

VIKTEN....

frk matsdotter
Antal inlägg: 181
Loggade in: 07 okt 2007
Utloggad
...nu tänker jag ställa en fräck fråga. det är ju frivilligt att svara menar jag! hur ligger det till med er vikt inför bröllopet? som jag tycker det ser ut på era visningsbilder är det fullt med smala, vackra blivande brudar. själv ser jag ut som en elefant. lycklig som den, men ändå som dumbos morsa, liksom...!
ska ska skaaaa gå ner tio till innan bröllopet. helst mer, men realistiskt är att jag hinner 6-10 kilo till på 6 månader.
therese
ps. lade till en ny visningsbild där jag syns. tänk att jag blivit så morsk! det är väldigt bra för självförtroendet att vara blivande brud tror jag!!!!! kram kram
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 11 maj 2007 20:08
*S* det är jag som är Dumbos mamma inte du, inget fel på dig alls.
jag har gått ner 10 kilo men det syns inte, kommer inte vara som jag vill i kroppen till vårt bröllop
FruStillman
Antal inlägg: 218
Loggade in: 15 dec 2008
Utloggad
Skrivet 11 maj 2007 20:54
Här finns fler som vill gå ner, jag lovar!!! Har inte ens börjat än... fast å andra sidan har jag drygt ett år på mig...
M:a
Antal inlägg: 229
Loggade in: 25 aug 2007
Utloggad
Skrivet 11 maj 2007 21:56
äsch du är jättefin tjejjen!
jag är en sån där som alla avskyr, tjejen som inte tänker banta innan bröllopet utan äta och leva och må gott framtill dess :-)
jag är lite rund just nu men det är hos mig ett tecken på sundhet, mår jag bra så äter jag mer.
när vi väl står där, i våra underbara klänningar, med ljuvligt hår osv så kommer vi ändå vara jordens vackraste! :-)
tricky_r
Antal inlägg: 254
Loggade in: 27 aug 2007
Utloggad
Skrivet 11 maj 2007 22:06
Jag håller med dig M:a jag tänker inte heller gå ner i vikt inför mitt bröllop....det va faktiskt en som frågade mig om det blev bantning innan bröllopet men jag sa det att jag vill att klänningen ska passa mig och INTE TVÄRTOM!!
Sommarbrud -07
Antal inlägg: 263
Loggade in: 28 apr 2008
Utloggad
Skrivet 11 maj 2007 22:22
Var nöjda med er själva tjejer!
Vad gör det egentligen om man har nåt/några kilo till övers?
Huvudsaken är att man är lycklig...och det är vi väl? =))
Tyvärr blir man så fullmatad av pinnsmala modeller...överallt....
Såg precis ett filmklipp på hur man gör om lite mulligare tjejer i ett datorprogram...gör dom smala...så som "alla ska se ut".
Alla kan inte vara stöpta i samma form.
Ger en helt fel bild...*suck*
daisy
Antal inlägg: 89
Loggade in: 24 aug 2007
Utloggad
Skrivet 11 maj 2007 22:22
Man duger som man är!! Så är det!! Ändå vill man så gärna göra ett försök att bli sådär som man skulle vilja vara. Jag hade 25 kg för mycket, mådde skit. Du ser ju fräsch och vacker ut Therese, det gjorde inte jag!!!

Proteinpulver, GI samt nu senast Viktväktarna tog en del kilon men magen pajjade ihop total. Sprang på toa 2 ggr om dan ibland - snacka om utsketen! :-/ Gick ner ca 0,6 i veckan, men blev bara glåmigare i takt m viktnedgången. Kändes inte som en vinst... Sockersuget låg hela tiden och lurade bakom hörnen!

Fick höra talas om att kroppen egentligen behöver fett mer än kolhydrater. Började läsa på och åkte och handlade det som behövdes för att testa. Det var allt "förbjudet" man kan tänka sig - riktiga ostar, smör, grädde, ägg, kött, broccoli, spenat, sallad, bär osv. Allt med max 5g kolhydrater/100g. Inget bröd eller pasta alltså.

Var orolig för hur jag skulle klara söt/bröd-suget, men att få smaska ost, fläskkotlett m vitlökssmör, grädde m blåbär mm gav större tillfredställelse än jag kunde ana. Åt som en kung och blev nöjd i kropp och själ. Inget sötsug så långt ögat kunde nå - jag var helt enkelt för mätt för att känna nåt sug! :-)

Det finns en massa teorier om hur fantastiskt bra detta är. Men lika många om hur dåligt det är. Jag tar det hela med ro och gläds istället åt allt mindre kroppsmått, mina nya starka fina naglar och min ihopsjunkna mage. "Ballongen" är borta, det kommer på sin höjd en liten, nästan luktfri morgonfis och diarrérna är ett minne blott. Det räcker för mig så länge.

Vikten har inte rört så enormt på sig, däremot alltså måtten. Jag har börjat känna muskler och senfästen jag inte visste att jag hade. När jag började hade jag ca 10 kg kvar att bli av med, nu är det bara 3-7 kvar, vet inte riktigt vilket jag kommer att trivas bäst i. Det sägs att det går snabbare att gå ner i vikt om man har mer övervikt än 10 kg och jag önskar att jag hade startat när jag vägde som mest, då hade jag kanske sluppit att känna mig så energilös under så lång tid.

Detta strider mot alla gällande kostråd och jag skriver inte om det för att hänga med i nån debatt, det viktigaste för mig är att det funkar för just mig! Andra i min omgivning som provat har fått ordning på allt från högt blodryck till typ 2 diabetes så nog skulle jag kanske kunna ha ett och annat att säga när folk i media pratar tallriksmodellen, "frossa i grönsaker", det fantastiska Becel osv...men jag lägger hellre energin på att leta bröllopsinspiration! :-)

Vill du läsa mer så kolla tex dr Dahlqvist Blogg http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika
Där finns ett "kostprogram" i länksamlingen till vänster och sen är det bara att testa om du vill.

Kram och lycka till! Du kommer att vara en vacker brud hur du än gör!!!
maggan
Antal inlägg: 116
Loggade in: 30 nov 2010
Utloggad
Skrivet 12 maj 2007 19:26
När vi började planera bröllopet så var det första jag tänka att nu måste jag gå ner minst 10 kg! Men sedan blev jag så less för jag vill ju inte hålla på att vrålbanta och inte må bra utan jag vill hitta ett sätt som man kan leva med. Så nu har jag förkastat allt att jag ska gå ner 10 kg till augusti. Istället har jag börjat röra mig mer och inte äta skräpmat (men ibland måste man få göra det också). Jag vill bara kunna tycka om mig själv även fast jag väger för mycket. Min sambo tycker ju om mig som jag ser ut nu så det vill jag också göra.
P.S. Du ser inte ut som dumbos mamma utan som en helt vanlig människa.
frk matsdotter
Utloggad
Skrivet 13 maj 2007 00:34
vad trevligt det är att läsa era svar, snälla ni är som inte tycker jag ser ut som en elfant! jag har vägt 22 kilo mer än på denna bild... då var det riktigt vidrigt. (via landstingets fetmagrupp har jag gått ner de kilona på 2 år)

jag håller helt och hållet med er i att om man mår bra så spelar det inte sååå stor roll vad vågen visar... men när man är så pass överviktig att det är svårt att hitta kläder, omöjligt att orka lära barnen cykla, när man skäms för sig själv i intima situationer och man känner sig som en uppblåst ballong så måste man ta tag i saken. sen jimmi friade har livet varit en stor fest! jag är så löjligt lycklig när jag sitter här framför datorn och pratar mer er andra blivande brudar, just då - nu- känner jag mig inte så överviktig.

inte blir vårt äktenskap lyckligare för att jag väger 60 kilo. jag försöker tänka som så att eftersom jimmi friat till mig nu så får han ta mig som jag är!!! fast visst har det varit trevligare att gifta sig vid 60kilosstrecket istället, hellre än 86 kg på 164 cm... det blir bmi 39,59 det... så känner jag mig inte, men det är farligt oavsett mina känslor...

ps. vad tråkigt med sveriges 18:e plats i eurovision song contest...
anilä
Utloggad
Skrivet 13 maj 2007 14:18
Jag har ett BMI på 43 så du ligger i lä...
jag tycker riktigt illa om det jag ser i spegeln och jag för mitt liv inte förstå vad det är Sonny ser...
tricky_r
Utloggad
Skrivet 13 maj 2007 23:20
anilä...jag tror att han ser mycket mer av dig än du själv gör bortanför ditt utseende...
anilä
Utloggad
Skrivet 14 maj 2007 08:04
Tricky r
Jo det vet jag ju att han gör och jag vet att han tycker att jag är fin som jag ser ut men det gör inte jag.
Vägde mig i morse och jag har tappat 10 kilo sen påsk. *Nöjd*
glasaren
Antal inlägg: 25
Loggade in: 14 sep 2007
Utloggad
Skrivet 14 maj 2007 10:34
hej ett bra tips från mej är att börja träna ,stepp aerobic boddystepp m.m .jag har gjort det sen april , 3 dagar i veckan och inte gått ner ett hekto MEN däremot blivit fastare , fått lite muskler mindre mage , omfördelat massan om man så säger . Jag provade min bröllopsklänning då i April och jag vill inte gå ner i vikt för då passar den ju inte . Det är många som sagt att jag gått ned i vikt men ack så fel de har mvh linda
anilä
Utloggad
Skrivet 14 maj 2007 10:41
Tack så mycket, har eg inte gjort annat än slutat att äta godis, kaffebröd och slutat med läsk. Jag är lite förstor för att gympa på det sättet men snart så...
frk matsdotter
Utloggad
Skrivet 14 maj 2007 19:08
anlilä! du är såå stark! superbra gjort. fan att vikten ska vara ett så tungt (!?) bekymmer att bära... kanske bäst du inte fixar en klänning, som du håller på får du väll lägga in den massor!!! grattis, kämpa på. från en som vet hur jävligt det är att kämpa med vikten... (tycker det låter otroligt när du skriver att du "bara" gjort det du gör - jag tycker då det är asbra gjort!
therese
anilä
Utloggad
Skrivet 14 maj 2007 21:13
frk matsdotter

Tack så mycket
Jo det är ju inte det enklaste att bli av med vikt, men jag måste dels för att jag hatar det jag ser och dels för att vi har diabetes i faimljen och jag vill helst slippa det.
Jag försöker verkligen tänka på vad jag äter men det är inte lätt. När jag väl slutat med allt det där söta så känner jag inget sug efter det.
Jag har en klänning som min mamma har förstört tyvärr....
bubblan
Antal inlägg: 185
Loggade in: 20 jul 2007
Utloggad
Skrivet 14 maj 2007 21:14
Ja har inte lyckats med min viktminskning!
Har bara gått ner 6kg skulle gått ner 15kg till juli men de kan ja se i de blå efter!
Men varför ska man igentligen plötsligt gå ner inför ett bröllop????
Alla vet ju hur man ser ut å alla gillar ju en för den man e!
Nä ja har gett upp!
Skiter i de!
Ja tror att vi kommer att vara snygga allihoppa! Oavsett form å längd å vidd osv.
Nepp, "gooo" brudar vi kommer vara så läckra på vår dag! =0)
Kram på er alla!
tricky_r
Utloggad
Skrivet 14 maj 2007 21:18
Till Anilä! 10 kilo sen i påsk är ju kanon bra...!!Tycker det va jätte duktigt gjort...!!Har det vart kämpigt?
anilä
Utloggad
Skrivet 14 maj 2007 21:40
tricky_r

Både ja och nej, det jobbiga är att det är så mycket att gå ner man ser inget slut direkt. Svårt att hålla motivationen uppe.
Jag vill inte gå ner i vikt för att jag ska gifta mig utan för att jag inte vill bli sjuk. Jag vet att min blivande man älskar mig som jag ser ut nu, det var det han föll för men jag måste tycka lite mer om mig självän vad jag gör idag. Så det är för min egen skull och för min hälsas skull. Dessutom vill jag finnas för mina barn ett tag till.
frk matsdotter
Utloggad
Skrivet 14 maj 2007 21:43
anilä, jag är så ledsen för din skull, angående klänningen... hoppas det löser sig. var det en mycket speciellt klänning, i modell menar jag. du skulle ha vinrött och svart va? måste vara så extra hopplöst om man tänkt sig en klänning efter egen ritning eller så, som inte går att gå in i en affär och välja ut...
anilä
Utloggad
Skrivet 14 maj 2007 21:45
Det finns ett inlägg här inne som heter tillbaka på noll, det handlar om min klänning...
Jag kan inte gå ut och bara köpa en tyvärr, dels pga min vikt och dels pga temat på vårt bröllop...
anilä
Utloggad
Skrivet 14 maj 2007 21:47
frk matsdotter
det skulle vara en röd medeltida klänning med alvärmar nu ser den ut som en säck potatis

bubblan

tack så mycket
anilä
Utloggad
Skrivet 14 maj 2007 21:53
Bubblan

jag har inte haft ork riktigt att ta tag i det luften gick ur mig när jag såg den sist.
Ska se vad jag kan göra nu i veckan.
Fru Trogensson
Antal inlägg: 127
Loggade in: 18 maj 2008
Utloggad
Skrivet 15 maj 2007 09:34
Hej! Ibland kan det vara jobbigt åt andra hållet oxå. jag är ganska smal av naturen, men sen vi började planera har jag rasat i vikt. Jag tycker det är fint med former, hellre det än ett benrangel..
frk matsdotter
Utloggad
Skrivet 15 maj 2007 19:06
hallå anilä. kan du inte ringa rix morgonzoo eller aftonbladet? så fixar de en ny klänning av nytt tyg, tror du inte... nåt måste ju gå att göra... om jag kunde sy skulle jag så gärna göra det. men jag lovar, att gå naken är bättre än min sömnad! fundera, verkligen fundera på vad som skulle kunna lösa problemet. är tyget helt förstört - klippt i och så? går det inte att göra massor av mindre kilar ist? kan man byta tyget bara i ärmarna? åh, vad jag skulle vilja kunna göra något......... skäms ju nästan för hur enkelt det är för mig som vill ha en trad. klänning. vit = enkelt. strapless =enkelt pärlor = enkelt. ditt dilemma är allt annat än enkelt ju
therese
bubblan
Antal inlägg: 185
Loggade in: 20 jul 2007
Utloggad
Skrivet 15 maj 2007 19:34
Min sysster har problemet med att gå upp i vikt, medans ja har problemet att gå ner!
Ja inget av problemen är roliga!
tricky_r
Utloggad
Skrivet 15 maj 2007 22:01
anilä...ta en dag i taget och ett kilo åt gg...du är en vinnare redan!!!StOR TRÖST KRAM
Balcaz
Antal inlägg: 231
Loggade in: 12 apr 2010
Utloggad
Skrivet 16 maj 2007 06:24
anilä - hade du bott lite längre söderöver skulle min kompis hjälpt det att fixa detta. Förra året sydde hon medeltidskläder till ett bröllop, även till brudföljet.
anilä
Utloggad
Skrivet 16 maj 2007 22:47
Tricky_r

Tack vad du är snäll, kan ju tala om då att jag har gått ner ett kilo till och tappat 6 cm i midjan men jag tycker fortfarande inte att det vare sig syns eller känns men men.
anilä
Utloggad
Skrivet 16 maj 2007 22:49
Balcaz

Jag har ett motto: allt löser sig det är bara en fråga om hur?. Så det löser sig säkert med min klänning oxå. Annars så har jag precis köpt ett nytt nattlinne, det kanske kan funka?=)
anilä
Utloggad
Skrivet 16 maj 2007 22:50
frk matsdotter

ärmarna är bara att klippa av och göra om det är ett pytteproblem. Kilarna är ett större problem, men det löser sig säkert. I värsta fall får jag ta ett helt annat tyg och sätta där, med hjälp av min kompis.
Vanlee
Antal inlägg: 60
Loggade in: 29 jul 2008
Utloggad
Skrivet 27 nov 2007 12:56
Måste bara säga att jag tycker att du har en jättefin kropp! Tror du kommer att kunna se riktigt sexig ut på bröllopet. Den bysten skulle jag kunna döda för! *ler* Själv hade jag för ett tag sen jätteångest eftersom min klänning skulle beställas och jag funderade på om jag skulle uppge en mindre storlek för att sen banta i vår....men jag kom fram till att jag inte tänker låta tiden fram till bröllopet den 14 juni bli jobbig utan spännande och rolig. :-) Jag tänker minsann sträcka på mig och känna mig skitsnygg när jag går fram till altaret! :D

Ha det så fint!
Anneth *thumbsup*
MINEA
Antal inlägg: 13
Loggade in: 16 feb 2008
Utloggad
Skrivet 19 dec 2007 21:58
hallå!
jag har själv problem med vikten, men för att kunna gå ner i vikt och framför allt behålla sin nya vikt, så behöver man bättra på sin självkänsla. i stället för att se all övervikt så måste man ta fram allt annat som är vackert hos en själv det kan vara allt från vackra ögon till fina fötter. Om man lär sig tycka om sig själv, precis så man är, så har man lättare att ändra på sina konstiga vanor. alla vi kvinnor är vackra på vårat eget sätt vare sig man är stor eller liten. Du är fin precis som du är *clown*
trampetroll
Antal inlägg: 84
Loggade in: 13 feb 2009
Utloggad
Skrivet 19 dec 2007 22:10
Jag ville bara säga att jag känner helt igen mig i det du skriver, jag skulle också gärna vilja går ner cirka 10 kg. Men som en väldigt klok person härinne sa: ingen bantning, klänningen ska passa mig istället för att jag ska passa i klänningen. Tycker att du är jättefin som du är och modig!
Själv försöker jag också att lägga vikthysterin på hyllan. Istället tänker jag gå in för att vara vältränad, hälsomsam och lyckligt snygg till bröllopet. Det är ju också så som vi alla vet: slopa vågen och använd måttbandet istället! Där ser du ärliga, riktiga och grymma resultat. Vikt säger ju ingenting eftersom muskler väger mer än fett.
:)
FotoGG
Antal inlägg: 21
Loggade in: 13 feb 2010
Utloggad
Skrivet 19 dec 2007 22:30
Jag tycker att ni alla verkar helt underbara men om ni vill få lite inspiration om eventuell viktnedgång så ta en titt på min vän Joannas hemsida/blogg (www.livsvinst.se). Hon har gått ner drygt 77kg!
sirius
Antal inlägg: 22
Loggade in: 27 dec 2007
Utloggad
Skrivet 27 dec 2007 02:07
Jag tycker du ser jätte bra ut, men det beror på hur DU mår...

Själv håller jag på att försöka gå ner i vikt.. Men jag fuskar lite.. Äter ThermaCuts men tränar även ett antal timmar i veckan.. har även kontakt med en läkare som kollar min viktnedgång och även gett mig en bra diet.
Äter mat 5 ggr dag - frukost, lunch, middag tillsammans med två mellanmål som kan vara en frukt eller något liknande.
Det funkar jättebra. *tummen upp*

Men det spelar ingen roll hur jag mår eller tycker du ser ut fast om jag tycker du ser bra ut :)
Det som är absolut viktigast är hur DU mår och ser på dig själv.. kolla inte på andra som gift sig och allt.. du SKA gifta dig hur din kropp än ser ut.
Jag vet att han du gifter dig med tycker om dig hur du än ser ut :)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!