pebbex
Antal inlägg: 51
Loggade in: 13 maj 2012
Utloggad
Hua, dagen i maj närmar sig mer o mer för varje dag! Det börjar bli pirigt. Hur som. Efternamn! Hur gör ni med det? Både jag o sambon har avnliga son-namn. Sambons namn vill ingen av oss ha (av olika anledningar) mitt känns trist. Så funderade vi på att ta ett "eget" sas. Men det känns oäkta på nått vis, oäkta o ganska dyrt om jag ska vara ärlig. Så då började vi fundera på alternativ. Det vi kom på var att jag tar min mammas flicknamn som är Vestman. Inte så spännande kanske (men så mkt ovanligare än Westman faktiskt) Hur som så känns det som ett fint sätt att hedra min bortgångna mormor oxå. Så det verkar som det blir så att jag tar det o så tar sambon det m när vi gifter oss. Men nu då? Hjälp! Känns som jag ska byta ut mig själv! Jag har ju alltid hetat det jag heter! Säger mitt namn ihop m Vestman o det känns så främmande! O så börjar jag tänka på vad "alla" ska tycka. Sviker jag min pappa då när jag väljer mammas namn framför hans? (har iofs en bror som fört sitt namn vidare, men ändå)
Är jag ensam om dessa "knäppa" tankar/funderingar?