BröllopsGuiden
16 jan 2012 11:53       8 svar    2305 klick

buffé!

mack
Antal inlägg: 9
Loggade in: 23 jul 2012
Utloggad

Hejsan!

Vi hade tänkt att ha buffé på vårt bröllop, men inte "studentbuffé" som jag kallar det... alltså kallskuret å potatissallad.... nä, vi vill göra så mycket som möjligt själv och ha en spännande "meny"! Tänkte att vi kanske kan tipsa varandra om recept, ideér och teman här? Det hade jag tyckt va spännande!

kramar

AnnChaN
Antal inlägg: 2
Loggade in: 19 mar 2012
Utloggad
Skrivet 15 feb 2012 13:12

Hej!

Jag ääälskar god mat och bufféer är ju alltid gott. Funderat att ha det på vårt bröllop oxå, men vet inte om jag orkar stå och greja med massa mat själv och dö av stress pga det ;) Det blir ev "studentbuffén" för oss;) ,  färdigköpt, med tillägg av egengjord potatisgratäng, frallor, ngn god pastasallad och rökt lax med hjortronsås till och några goda ostar. Låter kanske tråkigt, och egentligen inte det jag helst skulle vilja ha, men smidigast so far. (Blir ca 50-60gäster) Men vi ska inte gifta oss förrän 14/7 så vi hinner nog ändra oss flera gånger om innan dess :)

Pajer tex kan man ju göra i förväg och frysa (oftast). Italiensk buffé kanske skulle kunna va nåt.  Lite tips kanske du kan hitta här:  http://kryddburken.se/2012/01/23/italiensk-buffe-50ars-kalas/

Där finns även recept upplagda. Hoppas du kan få lite inspiration där.

Mvh AnnCha

mack
Antal inlägg: 9
Loggade in: 23 jul 2012
Utloggad
Skrivet 15 feb 2012 22:26

Laughingdu har så rätt så! väldigt meckigt att göra själv... tänkte blanda in lite folk i de hela, men kanske lite från catering å lite själv som du sa! det är ju strålande.  ska kolla in sidan!

hjortronsås lät spännande! gör du den själv?

precis, frysa in, det e smart!

tack!

Myran73
Antal inlägg: 88
Loggade in: 30 maj 2013
Utloggad
Skrivet 16 feb 2012 10:34

Här har vi oxå tänkt "student" buffé m lite smått och gott till. Bara för att slippa göra allt själva. Men efter att ha tittat på Kryddburken så vet i sjutton.. :P Kanske man ska göra köttet själv ändå. Det såg ju sååååå gott ut. Laughing 

Zarios
Antal inlägg: 60
Loggade in: 07 apr 2013
Utloggad
Skrivet 16 feb 2012 10:34

Sök på olika cateringföretag och se vad de har för bufféer så kanske du får lite inspritation. Tror dock att det är bra att ha ett tema så det inte blir så spridda skurar

toca68
Antal inlägg: 11
Loggade in: 04 jul 2013
Utloggad
Skrivet 20 jan 2013 19:54

Såg och lät fantastiskt tycker jag.Tror att vi kommer att använda oss av några av recepten på bloggenTongue out

muuppeens
Antal inlägg: 5
Loggade in: 03 feb 2014
Utloggad
Skrivet 16 maj 2013 13:30

Gud vilken bra blogg! nu fick jag massa idéer inför våran stora dag!! :)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!