BröllopsGuiden
19 jan 2012 13:12       3 svar    2705 klick

Vill inte trampa folk på tårna

Manuelita
Antal inlägg: 16
Loggade in: 02 apr 2012
Utloggad

Hej alihopa! 

Jag undrade om ni skulle kunna hjälpa mig med en sak. Det är så nämligen att jag och min fästman har beslutat oss att vi vill inte ha presenter utan vi vill att våra gäster ska ge oss pengar som ska gå till att köpa möbler till vår nya lägenhet. Vi har varit förlovade i snart 3 år, så vi har plockat på oss massor med prylar och jag har bott hemifrån ett år dessutom så vi har i princip allt vad vi behöver när det kommer till muggar, skedar, handdukar ooch dyligt. möbler därimot har vi noll. Dessutom så kommer de flesta gästerna från hela Europa så det kan va lite svårt för dem att ta med sig paketen... så på de sättet skulle det vara väldigt praktiskt. 

Men då kommer vi till den stora frågan: hur ska man skriva allt det här så att ingen tar illa upp och börjar tro att vi är giriga och vill bara ha pengar som går till att betala bröllopet?

jag hade tänkt till en början med att lägga till ett skilt papper i inbjudan angående detta, men sen säger det stop i hjärnkontoret. 

Några förslag? 

Myran73
Antal inlägg: 88
Loggade in: 30 maj 2013
Utloggad
Skrivet 19 jan 2012 14:02

Hej!
Vi tänker ungefär likadant men vill önska oss ett bidrag till en bröllopsresa istället. Har ett jättebra förslag på en text här. De önskade sig oxå pengar till resa och tyvärr kan jag själv inte använda det eftersom de kommer på vårat bröllop oxå. Haha.. Men kanske kan ge dig en idé iaf:

En juicepress och en mixer, servettringar och fat.

En brödrost och en tavla och handdukar till spa´t.

Allt ovan har vi redan och ännu mer därtill.

Så önska något sådant är ingenting vi vill.

För vi har redan handlat och köpt det vi behöver,

så mycket att det nästan i skåpen svämmar över.

Det enda som vi saknar är solen och en strand,

en drink med parasoll -bruna hand i hand.

Så därför vi önskar oss ett resebidrag få

Så vi på bröllopsresa kan åka just vi två.

Hoppas det hjälper något! Lycka till! :)

Manuelita
Antal inlägg: 16
Loggade in: 02 apr 2012
Utloggad
Skrivet 21 jan 2012 12:10

Oh va fin! tack så hemskt mycket! Jag tror nästan jag skriver om den lite grann och så får den sitta på ett skilt papper i inbjudan. <3

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!