BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Vigsel Starta ny tråd
19 jan 2012 20:40       7 svar    1518 klick

19 maj??

sofiee
Antal inlägg: 19
Loggade in: 04 feb 2013
Utloggad

Är det någon mer som gifter sej 19 Maj och var? :)

Solinda
Antal inlägg: 95
Loggade in: 06 jun 2013
Utloggad
Skrivet 19 jan 2012 21:38

I Göteborgs trädgårdsförening står vårt bröllop den 19 maj! =)

Var gifter ni er?

sofiee
Utloggad
Skrivet 19 jan 2012 22:12

Roligt med någon som har samma datum:) vad har ni för tema..? har du kommit långt i planering?

Vi gifter oss i en liten by utanför Hudiksvall..

Solinda
Utloggad
Skrivet 19 jan 2012 22:34
sofiee SKREV DEN 19 jan 2012 22:12 FÖLJANDE:

Roligt med någon som har samma datum:) vad har ni för tema..? har du kommit långt i planering?

Vi gifter oss i en liten by utanför Hudiksvall..

Ja, det är kul att följa andra som har samma datum. Jag vet att det finns några fler... =)

Jodå, vi har kommit en bit på väg i planeringen. Det finns att läsa om i min blogg. Men det finns ju också en hel del kvar...

Vi har färgtemat grönt och vitt (med svart/grå inslag).
Men bröllopet kommer också att präglas av miljöerna vi valt att vara i; start och avslut på Göteborgs äldsta hotell, trädgården, samt det gamla stallet som numer är café där vi kommer att ha vår mottagning. 

Ni då? Hur går det för er??
Och ni övriga som gifter sig den 19 maj, hur går det med er planering?

sofiee
Utloggad
Skrivet 19 jan 2012 23:08

Ja det känns speciellt när det är samma datum..

fina färger du valt också..det borde vara fint och utslaget ute där nere då?

Det har jag varit lote osäker på här uppe i sundsvall där jag bor..om löven hinner komma osv..men gräset lär ju ha börjat iallafall.

Vi ska ha själva vigseln utomhus vid en stor sjö..

Har planerat in ganska mycke..men har också mycke kvar.. ska träffa han som har hotellet där vi ska ha middag och fest i helgen så efter det känns det som vi kan planera mera..

lät fint med ett gammalt hotell..:)

Solinda
Utloggad
Skrivet 22 jan 2012 09:56

Jag hoppas att våren kommit igång ordentligt här till bröllopsdagen, trots att folk retas med mig och säger att det kommer vara snö/slask. 
Men att du är lite mer osäker kan jag förstå. Det är ju ändå en viss geografisk skillnad. 

Vad fint med vigseln vid en sjö!! Vi tänkte först vara vid havet, gärna på en ö. Men då skulle det blivit otroligt mycket dyrare allting.

Ja, hotellet är mysigt och familjärt. Som hemma fast bättre, tycktes vara deras motto. =)

All planering kändes lättare när vi hade träffat de personer som kommer att bidra till vår dag, tycker jag. Bitarna föll liksom på plats när vi vädrade våra ideéer kring bröllopet.
Så lycka till till med er träff! 

pebbex
Antal inlägg: 51
Loggade in: 13 maj 2012
Utloggad
Skrivet 23 jan 2012 00:07

En till här som gifter sig 19 maj :)

Planeringen är på gång för fullt. Vi kommer ha ett enkelt bröllop. Vi är rätt enkla som personer så det känns "VI" sas. Vi kommer gifta oss i kyrkan här på orten där vi bor. Efter det har vi stor fest i folkets park här. Vi kommer ha buffé där vi gör 90% själva. Har underbara vänner som erbjuder sin hjälp hela tiden, så det känns så härligt! :) 

Vårat färgtema är svart vitt o ceriserosa (kanske smyger sig in nån ljusrosa detalj dock)

sofiee
Utloggad
Skrivet 23 jan 2012 07:44

vad roligt med fler som har samma datum:)

Vart är det ni ska gifta er? villken ort?

jag hoppas att våren kommer snabbt i år... vi åkte och skulle kolla in vår vigselplats i helgen men det var riktig snöstorm här..så det gick inte se så mycket. Får vänta tills snön börjar försvinna:)

Roligt att nu får så mycket hjälp..och mysigt med en folkpark verkligen. Vi träffade våran toastmaster i går och han kommer hjälpa oss väldigt mycke.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!