BröllopsGuiden
12 feb 2012 12:29       11 svar    2639 klick

Klänning på nätet

Myran73
Antal inlägg: 88
Loggade in: 30 maj 2013
Utloggad

Hej alla härliga brudar!

Att det ska vara så svårt med klänningen. Det finns ju så mååånga fina men man vill ju att det ska kännas 120% rätt.. Laughing

Är det någon här som beställt klänning via http://www.wholesale-weddingdress.com/ ??

Jääättemånga att välja på och kanonbra priser för oss svenskar. :)

Tittar man på betyg de fått så verkar de vara bra kvalitet och klänningarna motsvarar bilderna och de flesta har klarat sig undan tullen. Tongue out

Nån som har nån erfarenhet att dela med sig av vore jag jättetacksam! :))

Frida
Antal inlägg: 231
Loggade in: 20 mar 2017
Utloggad
Skrivet 13 feb 2012 11:57

Själv skulle jag aldrig skicka efter en klänning från utlandet - tänk om den inte passar, eller att du inte passar i just den modellen? Är det inte mysigare att ta en "butik-runda" och prova olika modeller för att vara säker på att du blir så vacker som möjligt?

Myran73
Utloggad
Skrivet 13 feb 2012 20:32

Jo, jag har hjälp om det behövs nån justering när den kommer.

Och provat har jag gjort men inte hittat DEN klänningen. Så modeller är jag ganska säker på vilken jag vill ha. :))

Sen tycker jag det är himla jobbigt att prova kläder överhuvudtaget :P

Men blir kanske en till runda i en annan affär.

Zarios
Antal inlägg: 60
Loggade in: 07 apr 2013
Utloggad
Skrivet 16 feb 2012 10:39

Jag beställde min klänning från nätet. Dock var det ett svenskt företag som importerar från Kina tror jag det var (kan tilläggas att de flesta butikerna, i alla fall i sthlm-området, tar klänningar från asien så det är ju inte ett problem i sig).

Jag tänkte som så att om den inte var DEN klänningen så går det alltid att sälja vidare. Jag mätte lite större för att den inte skulle bli för liten och sen ska en sömerska hjälpa mig sy in den nu.

Så om den känns rätt så kör. Betala dock inte i förväg utan välj faktura eller om det har palpay som alternativ så du inte blir blåst på pengarna bara

sanys
Antal inlägg: 4
Loggade in: 17 feb 2012
Utloggad
Skrivet 17 feb 2012 20:09

Ni som beställer klänning på nätet, är det nån speciell sida som är bra och tycker ni som gjort det att det känns säkert och bra? 

Myran73
Utloggad
Skrivet 17 feb 2012 23:07

Jag har tittat på denna sidan http://www.wholesale-weddingdress.com/ där de har massor med fina klänningar till kanon priser. Det var någon här som hade beställt där och sa de var bra och när man tittar på omdömmen på deras sida så verkar det jättebra. :)

Det blir nog en beställning från dem snart Laughing

Zarios
Antal inlägg: 60
Loggade in: 07 apr 2013
Utloggad
Skrivet 18 feb 2012 20:16

sanys: Jag beställde min från brudklanningar.nu. knapp 6 veckors leverans för en måttbeställd klänning. Är väldigt nöjd.

ninisenj
Antal inlägg: 1
Loggade in: 05 jul 2012
Utloggad
Skrivet 17 maj 2012 20:34

Hej!

Jag är också inne på att beställa klänning från http://www.wholesale-weddingdress.com/. Har det blivit något köp? Är du i så fall nöjd? Hur är materialet? I sverige verkar så gott som alla klänningar vara av polyester. Som att man vill betala 10 000 kr för plast. NOT!

Jättenyfiken på om om du köpte från Kina och vad du tycker.

//Nina 

Myran73
Utloggad
Skrivet 17 maj 2012 23:04

Hej!

Det blev ingen klänning därifrån men har beställt från Milly Bridal.. har inte fått klänningen än så kan inte säga nåt om kvaliten men det är ca 10 veckor sen jag gjorde beställningen och klänningen är inte skickad än så jag börjar bli lite nervös.. har fått besked om att den ska skickas denna veckan så jag håller andan några dagar till.. Tongue out

johanna8006
Antal inlägg: 57
Loggade in: 13 jan 2015
Utloggad
Skrivet 18 maj 2012 14:37

Jag vågar inte beställa från nätet.

Jag köper nog min klänning ute på stan :)

Makeupmyday
Antal inlägg: 3
Loggade in: 26 aug 2012
Utloggad
Skrivet 21 maj 2012 20:59

Jag är på väg att beställa min klänning från landybridal.com

Väldigt bra kommunikation med säljaren och helt specialsydd klänning efter mina mått. Jag har inte särskilt bråttom och räknar med att få göra vissa justeringar när den väl kommer :)

Myran73
Utloggad
Skrivet 27 maj 2012 20:47

Nu har jag fått min klänning och den är uuuuunderbaaaar Laughing Det tog ca 10 veckor, den kostade ca 2100 och arbetet - broderierna är jättebra!! Kanonfint arbete!

Beställde den från www.millybridal.com  - kan rekomendera dem men tänk på att vara ute i god tid.. :)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!