BröllopsGuiden
20 mar 2012 06:58       6 svar    2304 klick

Bjuda pojkvänner?

MissVe
Antal inlägg: 4
Loggade in: 20 mar 2012
Utloggad

Vi gifter oss när vi är lite äldre vilket innebär att våra syskon har barn som är i tonåren och äldre.

Nu har vi valt att inte bjuda syskonbarnens pojkvänner, de som vi inte har träffat och nu har jag lite ågren för att det ska bli sura miner.

Till saken hör att vi har en väldigt stor vänskapskrets och vill prioritera dem.

Hur skulle ni hantera detta om det blir gnissel, och borde vi ha bjudit dem?

Zarios
Antal inlägg: 60
Loggade in: 07 apr 2013
Utloggad
Skrivet 20 mar 2012 09:18

Jag tycker ni ska bjuda dem ni känner ska dela er dag. Vi har valt att bjuda vissa av Ts kusiner och andra inte. Bland annat har vi bjudit hans moster och morbror samt ett var deras tre "barn". De andra har jag typ träffat en gång och vi har ingen kontakt eller gemesamt med dem.

Det är er dag så ni bjuder sen är det upp till era gäster om det tycker det är fel, men det ska ni inte bry er i. Tycker jag i alla fall

Lovisa
Antal inlägg: 233
Loggade in: 04 maj 2020
Utloggad
Skrivet 20 mar 2012 09:21

Några "borde" finns väl inte, det beror lite på hur länge de varit tillsammans tycker jag och ifall de bor tillsammans. Annars tycker inte jag att det är ett måste att bjuda dem.

MissVe
Antal inlägg: 4
Loggade in: 20 mar 2012
Utloggad
Skrivet 20 mar 2012 10:23
Lovisa SKREV DEN 20 mar 2012 09:21 FÖLJANDE:

Några borde finns väl inte, det beror lite på hur länge de varit tillsammans tycker jag och ifall de bor tillsammans. Annars tycker inte jag att det är ett måste att bjuda dem.

Nej, de bor inte tillsammans och de kanske har varit tillsammans ett halvår, resp trekvarts år.

De av syskonbarnen som är sambo har vi bjudit. Vi har 14 syskonbarn och en hel del sambos...

Frida
Antal inlägg: 231
Loggade in: 20 mar 2017
Utloggad
Skrivet 20 mar 2012 14:04

Ja, sambos känns som en självklarhet att bjuda. Resten kan "du strunta i" :)

Nicolina86
Antal inlägg: 10
Loggade in: 12 jul 2012
Utloggad
Skrivet 30 mar 2012 18:33
Frida SKREV DEN 20 mar 2012 14:04 FÖLJANDE:

Ja, sambos känns som en självklarhet att bjuda. Resten kan du strunta i :)

Nja, vill man unvika framtida eventuella slitningar kan det ju vara läge att förankra skälen till varför man gör som man gör. Personliga samtal till exempel. Om man bara "struntar" i eventuella ömma tår kan det komma surt efter är min erfarenhet. (Har inte gift mig riktigt ännu med det hände min syster).

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!