BröllopsGuiden
19 jan 2007 10:12       5 svar    1664 klick

När skicka inbjudan?

Evasleva
Antal inlägg: 97
Loggade in: 08 nov 2007
Utloggad
Vi ska gifta oss den 16 juni. När är det lagom att skicka inbjudningarna?

Vi funderar på att skicka ut dem redan till alla hjärtans dag. Datumet kan ju krocka med semestrar även om de flesta har senare. Eller är det alldeles för tidigt?

Vad tror ni?
jarmag
Antal inlägg: 91
Loggade in: 13 jul 2007
Utloggad
Skrivet 19 jan 2007 11:17
Hej, hej!

Jag har läst att man enligt etikett bör skicka ut inbjudningarna 4-6 veckor innan bröllopet. Är det semestertider bör man dock skicka ut dem tidigare. Har man långväga gäster kan man skicka ut dem 3-4 månader innan så det låter väl vettigt att skicka ut dem till alla hjärtans dag. Blir ju dessutom en liten kärlekshälsning ; )
JennieJohansson
Antal inlägg: 164
Loggade in: 16 jul 2010
Utloggad
Skrivet 27 jan 2007 10:51
vi ska gifta oss 30 juni och har redan skickat inbjudningarna. Jag tror att dem flesta av gästerna har tackat för detta eftersom dem redan nu kan börja planera deras semester.

Sen är det rätt skönt att få breätta. Vi hade bara berättat för vår tärna, bestman och toastmaster. Att vänta för länge med att berätta för föräldrarna var lite jobbigt.

Jag skulle absolut ttycka att alla hjärtans dag vore bra. Men det gör ni som ni vill.

/ Jennie
fru mäkinen
Antal inlägg: 9
Loggade in: 15 apr 2007
Utloggad
Skrivet 14 mar 2007 15:12
Vi ska gifta oss 21 April (inte långt kvar) och vi skickade ut inbjudningarna 1 Dec. Dels för att våra gäster ska kunna planera och sedan blir det tajt med beställning av mat, tårta m.m. om inbjudan kommer för sent och så kanske inte alla kan komma....
frk matsdotter
Antal inlägg: 181
Loggade in: 07 okt 2007
Utloggad
Skrivet 14 mar 2007 18:12
vi kommer skicka dem i maj, fast vi inte ska gifta oss förrän i september... vi vill också ha god tid på oss att förbereda, så vi satte osa redan till 1 augusti - alltså 6 veckor
M:a
Antal inlägg: 229
Loggade in: 25 aug 2007
Utloggad
Skrivet 14 mar 2007 21:32
vi ska snart skicka dom.. så fort jag får tillbaka kuverten som jag bad blivande svärmor skriva på pga min superkassa handstil... vi gifter oss 11:e augusti men pga semestertider och sånt så vill vi vara ute i god tid
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!