De började med att jag och min blivande man bestämde ett datum för bröllop, jag ringde o bestämde dag och tid me kyrkan dagen efter... Min sambo sa att hans mamma fyller år dagen innan men att de går juh bra ändå (min mamma fyllde år dagen innan vår dotters dop) och de gick hur bra som helst ändå.. De vi då inte hade tänkt på o visste var att min svärmor fyller 60 år dagen innan o dom hade tänkt o åka utomlands för att slippa ha fest hemma för henne. (Dom har inte bokat resa än) O nu vill hon då ändra vårt bröllopsdatum pga detta.
De första som hände som jag reagerade på var att svärmor inte sa grattis när vi berätta, vi knappt prata mer om de den gången. Vilket fick mig att tro att hon inte var alltför glad för vårt beslut :(
Så en dag åkte vi iväg för att äta lunch med henne och då frågade hon oss om vi kunde ändra datumet så dom kan åka iväg dagen innan hennes födelsedag just för att slippa bjuda till fest.
Jag och min sambo diskuterade de och kom överrens om att vi inte ville de för att datumet var så bra för oss i övrigt vilket vi oxå meddelande till henne.. Så var de inte mer med de.
Men nu under påsk satt jag min sambo och min svärmor i vardagsrummet o hade de supermysigt me lite vin o gott till de.
Då säger hon plötsligt att - Ni tänkte inte alls när vi bestämde datum till bröllopet!!!!! Hon sa detta riktigt argt och tittade på mig nästan hela tiden..
Hon sa oxå att jag vill gärna gå på min sons bröllop men nu vet jag inte vad jag ska göra ( hon hotar alltså med att inte komma på bröllopet om vi inte ändrar..)
Vi vill fortfarande inte ändra datum o funderar nu på hur vi ska lösa detta.. Känns juh fruktansvärt att hon hotar med något sådant..
Ska man låta henne påverka vårt datum?
Måste tillägga att vi bokade datum 1 1/2 år innan bröllopet och hon fick veta 1 år och 3 månader innan så vi är ute i god tid..
Lovisa
Antal inlägg: 233
Loggade in: 04 maj 2020
Utloggad
Skrivet 11 apr 2012 15:27
Antagligen är hon sur/sårad över att ni inte tänkte på att hon fyllde 60. Men hon kan väl bara säga till släkten att hon inte ska fira. Vad är det för problem? Samtidigt verkar hon lite ego och tänker mer på sig själv än att glädjas över ert bröllop.