BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Ekonomi Starta ny tråd
25 apr 2012 12:01       5 svar    2161 klick

Låna till bröllop?

sarahochristopher
Antal inlägg: 10
Loggade in: 16 sep 2012
Utloggad

Hur ställer ni er till att låna pengar från banken till bröllopet?

Inte allt i detta fall men 10 000 ungefär..

johanna8006
Antal inlägg: 57
Loggade in: 13 jan 2015
Utloggad
Skrivet 25 apr 2012 13:25

Det är den stota dagen i livet.

Självklart så kan man låna pengar till detta.

:)

pebbex
Antal inlägg: 51
Loggade in: 13 maj 2012
Utloggad
Skrivet 30 apr 2012 11:00

ALDRIG! Tycker det är helt knäppt om man lånar till bröllopet. Särskilt en sån summa som 10000:-, det kan man spara i hop, då får man väl vänta lite mer bara om man inte har pengarna nu. Vi har verkligen urkass ekonomi, men har strävat i hop o fixat det. Skulle då aldrig kännas rätt att låna till det. Det ÄR upp till var o en men jag tycker d m bröllop blivit lite knäppt o hysteriskt, så nä jag tycker inte det är ok att låna till det. Men å andra sidan är allt ett eget val, känns det som rätt för er så behöver du ju inte ens fråga här Wink Tycker bara man ska tänka en o två ggr. Kan man inte lägga undan så man får ihop till det, så kan det ju bli svårt att betala tillbaka med? Annars kan man ju likaväl vänta några månader tills man fått ihop det på egen hand. Mina tankar o funderingar bara ;)

EnTjejBlirFru
Antal inlägg: 11
Loggade in: 25 sep 2012
Utloggad
Skrivet 02 maj 2012 19:06

Om man klarar av att betala snabbt så helt ok. Inget roligt att betala hög ränta.

Ni har inga föräldrar som ni kanske skulle kunna låna av?

Gör det som er plånbok klarar av!

ceciliaochpelle
Antal inlägg: 2
Loggade in: 30 jul 2012
Utloggad
Skrivet 11 maj 2012 22:37

Om ni har bostadsrätt/hus så kanske ni kan ta extra lån på boendelånet? Bättre ränta än blanco-lån. Det tänkte vi göra, men vi har ganska goid marginal mellan vårt låns nivå och marknadsvärdet som det borde vara idag.

Men jag tycker man ska akta sig för att ta lån som kommer vara jobbiga att betala av varje månad lång tid framöver - visst ska bröllopet vara en stor dag, men resten av dagarna ska ju vara bra de med!

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!