BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Presenter Starta ny tråd
02 maj 2012 00:25       5 svar    3220 klick

Morgongåva - panik!

pebbex
Antal inlägg: 51
Loggade in: 13 maj 2012
Utloggad

Jag vill så gärna ge blivande mannen en morgongåva oxå. Inte bara att han ska ge mig. Men VAD??? Mindre än tre veckor kvar nu o jag har totalt hjänsläpp. Vad ska jag ge? Han är ingen smyckeskille o vi har inga massor av pengar, så max 500:- bör det landa på. Tips mottages tacksamt :)

Tina G
Antal inlägg: 140
Loggade in: 03 feb 2015
Utloggad
Skrivet 02 maj 2012 13:37

Hejsan, här kommer lite förslag.

* En fickplunta som du gravera in några minnesvärda ord på.
* En en snusdosa i stål som du gravera in några minnesvärda ord på. (om han snusa vill säga?
* En eller flera vinflaskor som klarar av lagring där du sätter på etiketter som du skriver "1:a bröllopsdagen" "5:e bröllopsdagen" osv.
* Knåpa ihop en "Jag älskar dig för att...-bok" skriv ner t.ex. 100 anledningar till varför du älskar din blivande man och klistra in eller sätt in lösa blad i en pärm.

Frida
Antal inlägg: 231
Loggade in: 20 mar 2017
Utloggad
Skrivet 02 maj 2012 16:50

Ge honom en "kärleksdag" där ni bor: laga den mat han älskar och fyll en picnickorg med detta och andra godsaker. Ät ute i någon park och på kvällen ser ni på hans favoritfilm hemma eller går på bio eller vad han gillar att göra. Alltså en dag tillägnad din älskling :)

EnTjejBlirFru
Antal inlägg: 11
Loggade in: 25 sep 2012
Utloggad
Skrivet 02 maj 2012 19:03

Morgongåvan behöver inte alls kosta en massa pengar. Jag kommer att skriva ett fint kort till min M och ge honom en dag, där vi har barnvakt, går på bio, jag lagar en tre rätters middag till honom.

Denna mysiga dag kommer vi ha när höstmörkret närmar sig.

Jag tror att min M kommer göra ngt likadant om jag känner honom rätt!

Lycka till!

KarinAndersson
Antal inlägg: 25
Loggade in: 08 dec 2014
Utloggad
Skrivet 03 maj 2012 10:10

Jag har köpt fina namnsmycken från Amanda Egilson...

Där står datumet då vi träffades :)

marxche
Antal inlägg: 2
Loggade in: 20 jan 2012
Utloggad
Skrivet 06 maj 2012 18:27
Frida SKREV DEN 02 maj 2012 16:50 FÖLJANDE:

Ge honom en kärleksdag där ni bor: laga den mat han älskar och fyll en picnickorg med detta och andra godsaker. Ät ute i någon park och på kvällen ser ni på hans favoritfilm hemma eller går på bio eller vad han gillar att göra. Alltså en dag tillägnad din älskling :)

Helt underbar idé på en morgongåva. Minnesvärd för båda. Den ska jag sno...Wink

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!