MrsEngblom
Antal inlägg: 4
Loggade in: 04 dec 2013
Utloggad
Är det ett måste? Att ha brudbukett??
Jag har hittils inte tänkt att jag ska ha det, dock vet jag ju att "alla andra" har det så känns som en oskriver lag därför jag frågar er, någon som inte haft och kan dela med sig av tips/funderingar/erfarenheter?!
främst av två anledningar: kostnaden, men framförallt vill jag att min klänning ska synas och inte skymmas av blommor!
OM jag mot förmodan skulle ha bukett så skulle jag välja en enkel variant som man kan ha liggandes över armen, hoppas ni förstår! Något i stil med tre liljor med blad och lite småplock, alltså en väldigt enkel kreation som inte tar upp så mycket yta..
Myran73
Antal inlägg: 88
Loggade in: 30 maj 2013
Utloggad
Skrivet 27 maj 2012 20:34
Det har jag aldrig ens funderat på.. för mig är det en sak som hör till :)
Men vill man inte ha så ser jag inte varför man ska ha det. Tycker det är upp till var och en.. vi var på ett bröllop i november där bruden hade ca 6-8 kallor liggandes över armen. Det var kanonfint om man inte vill att buketten ska "ta över" :)
Min brudbukett beställde jag i veckan och har oxå fasat lite över kostnaden men den hamnar på 500-700 kr så det tyckte vi var jättebra.. det blir nejlikor och orchideer och hjärtan på tråd.. :) sen beställde vi bordsdekorationer, corsage och lite murgröna och det blev max 1500 kr för ALLT... Det var helt efter vår budget!
Om du säger till floristen vad du tänker och vill så tror jag du kan få precis det du vill till det pris du vill :)