BröllopsGuiden
13 jul 2012 21:45       4 svar    3725 klick

Vilka skall man bjuda?

Lyckosten
Antal inlägg: 5
Loggade in: 12 sep 2012
Utloggad
Blir tokig... Har ett problem i den inledande fasen av gästlistan. Har en kompis sambo som vi inte vill bjuda. Dels för att han inte varit så trevlig de få gånger vi träffat honom och dels för att vi inte känner honom. Det är verkligen en person vi inte funkar ihop med (vi är ganska enkla och sociala och kan umgås med de flesta). Jag vet vad etiketten säger men vill inte följa den i detta avseendeYell Vi resonerar att det är vår dag och vi vill bjuda människor som betyder mycket för oss och som står oss nära. Problemet är att min vän står mig nära och betyder mycket för mig... Inte sambon dockCry
alexochnina
Antal inlägg: 42
Loggade in: 04 feb 2014
Utloggad
Skrivet 23 jul 2012 09:16

Visst är det din och din partners stora dag men en person som man inte har som favorit kommer inte att märkas. Det kommer att vara flera andra personer där så du måste ju inte hänga med just din kompis sambo den kvällen.  

Din vän betyder mycket för dig och skulle garanterat ta illa upp om du inte bjöd dennes sambo. Om du inte bjuder sambon så är det ett tydligt statement mot din vän.

Jag ska själv gifta mig och har en vän vars sambo jag gärna undviker men jag skulle inte ens överväga att inte bjuda denne. Man får vara lite strategisk med bordsplaceringen bara Smile

Nicci
Antal inlägg: 3
Loggade in: 08 apr 2013
Utloggad
Skrivet 31 jul 2012 15:11

Har ni "tur" kanske även han känner att ni inte går ihop, så väljer han själv att inte gå... 

Jag täner som föregående skrivare, att det kan bli väldigt jobbig stämning mellan dig och din vän istället. Och det kan det ju inte vara värt.

...Men däremot är det en bra idé att ta upp med din vän att ni känner att det inte fungerar med hennes sambo, alltså att ni tycker det är jobbigt. Brukar oftast vara bättre än att undvika, i långa loppet alltså.

Men lycka till i allt planerande!

Lyckosten
Antal inlägg: 5
Loggade in: 12 sep 2012
Utloggad
Skrivet 20 aug 2012 20:51

Jag tackar för värdefulla råd och tankar... Behövs i bröllopsyran;) Tack... Jag skall suga på detta tills hösten då vi skall börja med inbjudningarna... Kram tiller alla

EmmaL89
Antal inlägg: 26
Loggade in: 18 feb 2014
Utloggad
Skrivet 24 aug 2012 11:12

hej! Vi har samma problem.. det är dock min sambos systers man, han går verkligen inte ihop med någon av oss.

Vi hoppas på att han tar sitt förnuft till fånga och inte kommer. Vi har dock resonerat att vi inte ska göra "fel" och därmed agera "vuxet" jämfört med honom. Hoppas ni hittar en lösning på ert problem :)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!