Lyckosten
Antal inlägg: 5
Loggade in: 12 sep 2012
Utloggad
Blir tokig... Har ett problem i den inledande fasen av gästlistan. Har en kompis sambo som vi inte vill bjuda. Dels för att han inte varit så trevlig de få gånger vi träffat honom och dels för att vi inte känner honom. Det är verkligen en person vi inte funkar ihop med (vi är ganska enkla och sociala och kan umgås med de flesta). Jag vet vad etiketten säger men vill inte följa den i detta avseende Vi resonerar att det är vår dag och vi vill bjuda människor som betyder mycket för oss och som står oss nära. Problemet är att min vän står mig nära och betyder mycket för mig... Inte sambon dock
alexochnina
Antal inlägg: 42
Loggade in: 04 feb 2014
Utloggad
Skrivet 23 jul 2012 09:16
Visst är det din och din partners stora dag men en person som man inte har som favorit kommer inte att märkas. Det kommer att vara flera andra personer där så du måste ju inte hänga med just din kompis sambo den kvällen.
Din vän betyder mycket för dig och skulle garanterat ta illa upp om du inte bjöd dennes sambo. Om du inte bjuder sambon så är det ett tydligt statement mot din vän.
Jag ska själv gifta mig och har en vän vars sambo jag gärna undviker men jag skulle inte ens överväga att inte bjuda denne. Man får vara lite strategisk med bordsplaceringen bara