BröllopsGuiden
12 aug 2012 23:21       4 svar    2007 klick

Vad ska man göra!?!?

FruM
Antal inlägg: 4
Loggade in: 13 aug 2012
Utloggad

Vi kommer ha ett bröllop med vår närmaste släkt och respektive och några nära vänner. Det blir mycket folk då vi båda har väldigt stora familjer. En av mina närmaste vänner bor ihop med en kille (dom har även en baby tillsammans) men nu till problemet. Jag avskyr honom som pesten, killen är en riktig skitstövel med dålig attityd och han är även dömd för misshandel (även mot min vän). Fick jag bestämma skulle han inte ha på vår dag att göra! Men dom är "så lyckliga". Ska jag bjuda honom? Jag vill inte behöva skämmas inför våra familjer!

Christabelle
Antal inlägg: 15
Loggade in: 13 nov 2013
Utloggad
Skrivet 13 aug 2012 06:23

Låter som en halv jobbig situation du befinner dig i, om det skulle vara jag så skulle jag inte bjuda honom & tala om för min vän varför du/ni ej vill att han ska komma. 

FruM
Antal inlägg: 4
Loggade in: 13 aug 2012
Utloggad
Skrivet 13 aug 2012 09:06

Det vore ju det allra bästa, det hade varit enklare om vi inte hade varit så bra vänner även om vi glidit ifrån varandra. Är detta toppen av oartighet?

Christabelle
Antal inlägg: 15
Loggade in: 13 nov 2013
Utloggad
Skrivet 13 aug 2012 13:53

Om du känner dig obekväm med att han ska vara där så tycker jag att du följer ditt hjärta!

Du kommer göra ditt rätta, och förhoppningsvis förstår din vän det!

Frida
Antal inlägg: 231
Loggade in: 20 mar 2017
Utloggad
Skrivet 16 aug 2012 08:48

Jag förstår att du inte vill ha dit honom, men din vän har ju valt honom som partner och det blir fel att bestämma vem gästerna får och inte får ta med sig. Fokusera på din vän och ignorera honom så mycket det går.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!