Gästernas (svärföräldrarnas klädsel)
Hej!
jag och min sambo ska gifta oss 12/1-2013 och ha ett ganska litet bröllop i kretsen av de närmaste och bara nått vänpar.
Jag vill att gästerna ska klä sig fint, damerna ska ha aftonklänning (finkjol) om man inte har aftonklänning.
Herrarna ska ha kostym (kavaj) om de inte har kostym.
Mina föräldrar kommer att ha ovannämnda kläder.
Problmemet gäller mina svärföräldrar, svärmor har svarta långbyxor och vit blus och svartvitt halsband när hon klär upp sig.
Svärfar brukar ha "fin"byxa o möjligen skjorta av det något bättre slaget.
Den klädsel svärföräldrarna har när de stilar upp sig tycker jag funkar möjligen på en något finare högtidsdag som födelsedag eller så.
Tyvärr är mina svärföräldrar av det mer trotsiga sättet som: att jag tar på mig vad jag vill o vill jag inte ha de kläder som är kostym o aftonklänning så gör jag inte det.
Jag kommer att skriva klädkoden i inbjudan till alla men jag vet att jag kommer bli grymt besviken på hur de klär sig när jag o sambon valt en klädkod.
Kan nämna att jag o svärförlädrarna drar inte riktigt jämnt med varandra trots att vi bor nästan på samma gård allihop.
Ge mig tips o råd hur jag ska hantera mina svärföräldrars ovilja o arrogans när det gäller detta om klädseln.