BröllopsGuiden
09 nov 2012 14:05       8 svar    11511 klick

Light in the Box - klänningar beställt!

Audrina
Antal inlägg: 21
Loggade in: 15 okt 2013
Utloggad

Det är många som funderar på att beställa klänningen på nätet, så jag tänkte att ni får följa min beställningsprocess i väntan av den perfekta klänningen.. :)

Alltså, igår kväll beställde jag min klänning (måttsydd) och mina tärnornas klänningar (std storlek) från lightinthebox.com.

Fick mycket hjälp och vänligt service med alla frågor och funderingar via deras live chat och Jennifer. Hon även hjälpte mig igenom beställnings- och betalningsprocessen, samt gav mig en rabattkod.

Betalde med MC online, och fick orderbekräftelse 2 minuter efter jag hade betalt. 

Jennifer gav mig även hennes Skype-namn, så nu har jag henne online hela tiden om jag behöver henne (hon svarade igår på dagen även hon var hemma och skulle gå till jobbet om några timmar). :) Känns rätt bra.

Estimated shipping date var den 26:e November, så vi får se.. SPÄNNANDE! :)

Jag uppdaterar när jag har nyheter. :) 

Audrina
Utloggad
Skrivet 09 nov 2012 14:51

Oh yes, jag har läst mkt skit om alla möjliga butiker - både online-butiker och fysiska butiker. Finns alltid nån som klagar på nåt och aldrig är nöjd - jag är inte en av dom. Den enda stora skillnaden verkar vara priset (och nu slipper jag ovänliga tanter i butiker). :)

Jag har (unlike many others) faktiskt läst deras villkor innan jag beställde, och är medveten vad jag ger mig in i. För mig är det här mest som ett experiment, klännigarna är inte så dyra att min värld skulle crasha pga dom, och jag har massor med tid att hitta en ny brudklänning om den jag beställde är inte perfekt. Orkar inte stressa ;)

OCH just pga att det finns så mycket skit på nätet om alla olika butiker, så tänkte jag lägga till hur jag upplever beställningen från just den här butiken och hoppas att det hjälper nån annan att välja. Sen. När jag är klar. Jag menar, vad som helst kan ju hända.. :)

Audrina
Utloggad
Skrivet 18 nov 2012 11:29

Jaaa! Igår har det kommit leveransbekräftelse, alltså att alla 3 klänningar har lämnat företaget i Kina och är på väg hem.. Borde få dom inom 3-5 arbetsdagar, alltså jag får prova på min klänning nästa vecka! Fantasktiskt! :)

Audrina
Utloggad
Skrivet 22 nov 2012 15:36

Imorgon får jag alla klänningar hem! 
Fick ett sms från fedex igår kväll, att dom har fått mitt paket och jag ska betala tull och moms på det. 1446kr kostade de, ganska mycket tycker jag, men å andra sidan är det ju 3 superbilliga klänningar - slutpris blir ju ändå ganska låg. :) Alltså, nu väntar jag bara.. :)

skogus
Antal inlägg: 1
Loggade in: 23 nov 2012
Utloggad
Skrivet 23 nov 2012 14:59
Audrina SKREV DEN 22 nov 2012 15:36 FÖLJANDE:

Imorgon får jag alla klänningar hem! 
Fick ett sms från fedex igår kväll, att dom har fått mitt paket och jag ska betala tull och moms på det. 1446kr kostade de, ganska mycket tycker jag, men å andra sidan är det ju 3 superbilliga klänningar - slutpris blir ju ändå ganska låg. :) Alltså, nu väntar jag bara.. :)

Du måste berätta hur de blev!.-)

pernillajohan
Antal inlägg: 1
Loggade in: 30 jul 2013
Utloggad
Skrivet 11 mar 2013 16:22

Hej Andrina!

Skulle vara väldigt tacksam om du ville ge mer info om hur det gick med klänningarna. Om det blev precis vad du beställde eller om du blev besviken.

Tacksam för svar!

/Pernilla

Audrina
Utloggad
Skrivet 15 okt 2013 11:01

Hejhej,

här kommer en bild där ni ser den klänningen jag beställde och den jag fick. :)

krykkan
Antal inlägg: 2
Loggade in: 02 maj 2018
Utloggad
Skrivet 23 okt 2013 06:33

Var förberedd på att du kanske måste tulla in kläderna :( det fick jag göra..det gick på 900:-  ingen info om detta när man beställer utan det står i "frågor  & svar"  hoppas du har bättre tur än mig..

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!