BröllopsGuiden
15 maj 2007 10:33       4 svar    4841 klick

Brudbåge??

Fru Trogensson
Antal inlägg: 127
Loggade in: 18 maj 2008
Utloggad
Jag skulle så gärna vilja ha en brudbåge, jag vet att det inte riktigt är inne, men jag vill utmärka vårt bord lite? Vart får man tag på en sån eller har ni nåt annat förslag??
Balcaz
Antal inlägg: 231
Loggade in: 12 apr 2010
Utloggad
Skrivet 15 maj 2007 10:49
Skrev i ditt förra (tror jag) inlägg vid dukning, servetter. Hör med blomsteraffären.
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 15 maj 2007 18:42
Gör en egen av späda björkar, plocka de nu då de är som mjukast, ta bort alla löv och böj dem efter hur ni vill ha er båge. Låt den ligga/hänga så till i sep, då ni gifter er, den kommer helt klart att behålla formen då den har torkat... klä den sedan i vackra, löv och blommor. Färst en enkelt med hjälp av fästen från en gamla skrivbordlampor, borras enkelt hål i ändan på björkarna och träs i. Vi hade en sådan där jag jobbade tidigare... den återanvände vi vid flera bröllop... mycket enkelt och framförallt billigt. Tips... snyggast är om man fäster bågen på brudparets stolsryggar eller om den kan stå på golvet bakom... har du den på bordet i farmkant så blir det svårt att ta fina bilder, fästets den i kanten närmast er blir det bättre... men snyggast är bak på stolsryggarna som du ser på bilden. Lycka till... kram Mia

PS. bilden är tagen från Åkerblads hemsida... min gamla arbetsplats...DS
Fru Trogensson
Antal inlägg: 127
Loggade in: 18 maj 2008
Utloggad
Skrivet 17 maj 2007 23:01
Tack för svaret, jag ber nån händig att göra den åt mig, då jag är väldigt dålig på sånt där :0)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!