BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Ekonomi Starta ny tråd
21 nov 2012 20:35       3 svar    1757 klick

Kostnad för tärnor

ThereseU
Antal inlägg: 7
Loggade in: 11 jun 2013
Utloggad

Tror att jag nu efter mycket om och men har kommit fram till att jag ska ha två tärnor då jag inte kan välja en av dem, men en fråga jag hela tiden har ställt mig är "Hur mycket och vad ska jag som brud betala för mina tärnor"? Ska jag betala allt, inget eller bara delar av tärnornas tillbehör. Bröllopet kommer kosta tillräckligt mycket och även om jag vill ha dessa två vid min sida under dagen kommer jag inte ha råd att betala för allt, men jag kanske ska det. Eller? Hur gör man?

Audrina
Antal inlägg: 21
Loggade in: 15 okt 2013
Utloggad
Skrivet 22 nov 2012 15:46

Vi kommer att betala deras klänningar som dom har valt själv (som dom naturligtvis får behålla och eftersom dom har själv valt klänningar så kommer dom använda de i andra tillfällen också). 

Smink och håruppsättning tänker jag också betala för - vill att dom ska känna sig fina och snygga och lite som backup-prinsessor vid min sida. ;)

Tänkte tom att om jag hittar några smycken som passar till klänningarna och är inte alldeles för dyra, så köper jag de också.

Skor får dom fixa själv, men om det blir så att jag köper smycken så får de vara som present eller tack för hjälpen. :) 

maxmamma
Antal inlägg: 12
Loggade in: 22 nov 2012
Utloggad
Skrivet 22 nov 2012 21:45
Jag betalar tärnans klänning blomma och smycken. Klänningen har hon valt själv och den får hon behålla. Skor får hon fixa själv. Frisyr och makeup ordnar jag oxå. Marskalkens slips o blomma betalar jag oxå. De får ingen present av mig iom att jag betalar så mycket åt dem. Marskalk o tärnan är gifta med varandra.
EmmaL89
Antal inlägg: 26
Loggade in: 18 feb 2014
Utloggad
Skrivet 11 dec 2012 08:55

Jag har 4 tärnor och dem betalar sina klänningar själv. jag har köpt armband och hårsmycken som de kommer få i present, samt att jag betalar deras blommor. Jag har bestämt färg på klänningarna, men de har själva fått välja hur den ska se ut.

Dem har tyckt att det varit helt okej. Prata med dina tärnor och se vad dem säger och förklara sedan vad du tycker :)

Tänk på att om tärnorna ställer upp och kan betala en del själv, då måste brudens krav vara mindre och man måste vara lite mer flexibel :)

Lycka till

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!