BröllopsGuiden
15 maj 2007 17:11       9 svar    1190 klick

Bröllop juli 2008

dorotea
Antal inlägg: 2
Loggade in: 01 jun 2007
Utloggad
Hej!
När ska man skicka sin inbjudan om man gfiter sig sista helgen i juli 2008? Är februari för tidigt?
__ullis__
Antal inlägg: 47
Loggade in: 29 jul 2009
Utloggad
Skrivet 15 maj 2007 18:53
Vi har precis skickat iväg våra inbjudning å vi gifter oss inte förrän den 25 augusti i år, jag tycker att d e viktigt att man skickar iväg inbjudningarna i tid så att dom flesta inte hinner planera in något annat, d e ju ändå under sommaren ni gifter er.. februari kanske e lite tidigt men jag tycker nog att ni ska skicka dom i slutet av mars eller i början av april..
JennieJohansson
Antal inlägg: 164
Loggade in: 16 jul 2010
Utloggad
Skrivet 15 maj 2007 18:53
Nä inte när det gäller mitt i sommarn och mitt i folks semester. Vi gifter oss i juni och skicka inbjudningarna i slutet av januari. (orkade inte vänta, hi hi) De flest har tackat för att vi var ute i så god tid innan. dem har nu kunnat planera sin semester och på så vis är det nog fler som kunnat tackat ja. :)

Annar så är ett annat bra tips att man skickar ett "spar datumet vi gfiter oss" magnet eller likande till alla gäster. dessa finns att köpa från ebay och på andra ställen. Sen när det blir tid för att skicka inbjudningarna så har alla redan kunnat planera semstrar och allt. :)

Lycka till...
frk matsdotter
Antal inlägg: 181
Loggade in: 07 okt 2007
Utloggad
Skrivet 15 maj 2007 18:54
vi skulle väntat till april, majskiftet. gifter oss september. osa 6 v innan. kunde inte hålla oss! skickade dem innan påsk!!! så nu kan alla dela vår glädje lääänge.
katta
Antal inlägg: 23
Loggade in: 01 jan 2009
Utloggad
Skrivet 15 maj 2007 19:03
jag gifter mig i augusti nästa år & jag tänkte skicka iväg dem ganska tidigt...så jag tycker inte att feb är så värst tidigt :)
tricky_r
Antal inlägg: 254
Loggade in: 27 aug 2007
Utloggad
Skrivet 15 maj 2007 21:57
Vi skickade iväg dom ca 3 månader före...alltså en månad sen...vi gifter oss om två...
Carro
Antal inlägg: 38
Loggade in: 08 okt 2008
Utloggad
Skrivet 20 maj 2007 12:10
Vi ska gifta oss i 5 juli & kommer skicka ut inbjudan i början av mars & vill ha svar runt 5 maj alltså 2 månader innan bröllopet. Tycker det kan vara skönt att hinna prata med Cateringen om hur många det blir och vilka som är vegatarianer, alergiska osv. Fixa bordsplacering, mm.

Vi har många som reser då det även kan vara bra att dom bokar ev camping, stugor & även kan planera sin semester i god tid.

Lycka till....
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 20 maj 2007 13:05
Vi gifter oss i februari 2008 på en fredag och tänker skicka ut inbjudningarna 4-6 månader innan (när vi bokat fetslokalen) för att de flesta måste boka flygresa och ta semester för att kunna komma. Vi har dessutom förvarnat de närmaste redan innan sommaren så att de kan spara någon semesterdag eller två ;)

Annars verkar 6 veckor vara den vanligaste rekomendationen, men det tycker jag personligen känns lite sent.
Lizzie
Antal inlägg: 22
Loggade in: 09 sep 2008
Utloggad
Skrivet 23 maj 2007 16:24
Jag skickade de flesta av våra inbjudningar idag, vårt bröllop är i början av oktober. Väntar fortfarande på att den danska versionen ska bli finslipad, väntar på några adresser också.
Jag tyckte jag var ute i sista minuten så här innan sommaren. Dessutom bor vi i England och påstgången kan vara lite knepig.
Men nu är det äntligen gjort!
Lizzie
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!