Skrivet 05 sep 2014 09:03
Beställde en brudklänning från lightinthebox.com för ca fyra veckor sedan, Jag ville få den uppsydd efter mig då jag drar större storlekar. Mätte, beställde och betalade, so far so good..
Två dagar senare får jag ett mail från lightinthebox.com där det står att de stoppat min beställning av min klänning eftersom måtten måste vara felaktiga då de vanligtvis är mindre(?!)
Upprört svarar jag att detta är mina mått och att det är sex veckor till min vigsel så att det är lite bråttom, Jag får ytterligare ett svar där de skriver att det kan vara komplicerat att mäta, hänvisar till en guide på deras hemsida och avslutar mailet med att dessa mått är för stora.
Efter FEM dagar och efter att jag skickat ytterligare SJU mail där jag kräver att få veta om de syr klänningen, Om de tänker göra en återbetalning om nu klänningen inte kan sys, Om det finns något telefon nummer till företaget och om de själva tycker att detta är rättvisst samt att jag tillslut hotar att anmäla dem för bedrägeri, Får jag svaret
”Bäste kund, dessa mått är för stora, vi syr inte denna klänning. Återbetalning sker till ditt bankkonto inom 7-25 dagar, Tack för ditt köp hos lightinthebox.com”
Panik, vad gör jag nu??
Som tur är, får jag kontakt med kundtjänst på jjshouse.com där de meddelar att de självklart syr min klänning.. Inte ens två veckor efter beställning hänger den nu hemma och väntar på min bröllopsdag och den är perfekt!
Så gärna jjshouse men ALDRIG MER lightinthebox