BröllopsGuiden
28 jan 2013 20:58       25 svar    51162 klick

Erfarenhet av lightinthebox.se eller jjshouse.se.

Mollyebba
Antal inlägg: 2
Loggade in: 15 jun 2015
Utloggad
Hej! Är det någon som har erfarenhet av att beställa klänningar från lightinthebox.se eller jenjenhouse.se, jjshouse.se? Finns många fina klänningar till mycket bra priser :) Med vänlig hälsning, Sandra
alexochnina
Antal inlägg: 42
Loggade in: 04 feb 2014
Utloggad
Skrivet 28 jan 2013 21:27

Har inte beställt klänningar från nån av dem men inbjudningskorten som vi beställde från Lightinthebox var jättefina.

Jag funderar på att beställa tärnklänningar från JJshouse, de verkar ha en hel del fint. Jag vet att det finns en tråd här på forumet om några som beställt klänningar från några av de sidorna, kika på dem :)

Kinapuffar
Antal inlägg: 1
Loggade in: 31 jul 2013
Utloggad
Skrivet 04 feb 2013 22:44
Har precis fått min klänning från lightinthebox, blev så glad! För det första så kom den hem till dörren bara två veckor efter jag gjorde beställningen och för det andra så va den precis som på bilden, hur fin som helst! Betalade bara 800kr inkl frakt!
EmmaL89
Antal inlägg: 26
Loggade in: 18 feb 2014
Utloggad
Skrivet 05 feb 2013 14:53

Jag har ingen egen erfarenhet av kläder, men har beställt andra saker från jjhouse. Jag tror att man säkert kan bli mycket nöjd. Personligen ville jag inte beställa min brudklänning där, men hade kunnat tänka mig beställa en annan.

Glöm dock inte att räkna med ev. tullavgift. Jag skulle beställa jättefina klänningar till mina tärnor (4 st för under 2000) dock skulle tullen bli 2000 kr till.. och då tycker jag det blev för dyrt. Har nu köpt klänningar i Sverige istället.

Mollyebba
Loggade in: 15 jun 2015
Utloggad
Skrivet 11 feb 2013 14:33
Tack för era svar! Jag har nu beställt brudklänning :) men från butik i Sverige. Men väntar spänt på tärnklänningarna från lightinthebox :):):)
Malin_Vincent
Loggade in: 08 apr 2013
Utloggad
Skrivet 17 mar 2013 10:36

Jag har beställt från lightinthebox, skor och handväska. De var mycket fina, känns som bra kvalitet, välsydda. Tog mindre än 3 veckor från att jag beställde tills jag fick dem. Jag fick inte betala någon tull.

Även haft kontakt med dem via kundtjänst och de är lätta att ha med att göra, svarar relativt snabbt!

Vi kommer nog beställa tärnklänningar från jjshouse eller lightinthebox.

kinfox
Loggade in: 25 mar 2013
Utloggad
Skrivet 25 mar 2013 16:08

www.8weddingdresses.com/  Denna station bröllop är mycket vacker, fri frakt den i ovanstående, jag köpte enklänning, verkligen vacker

Oveland
Antal inlägg: 3
Loggade in: 09 aug 2013
Utloggad
Skrivet 24 apr 2013 06:17
Det är ännu olika, jag har köpt balklänning där, den var jättefin, och tärnklänningarna var också bra, men min Brudklänning var en j-a katastrof, felsydd nertill och med spetsar som ser ut som de "ruggar", dvs en miljard trådar och ludd. Tjafsar fortfarande med dom om huruvida det är ett tillverkningsfel eller ej, de vägrar ta tillbaka den, men erbjuder Max 30% i retur... Vilket jag tycker är lite tunt för en klänning som är så sned nertill att den inte går att använda.... Annars är de nog bra, snabba att svara på mail osv.
1978therese
Loggade in: 27 maj 2013
Utloggad
Skrivet 24 apr 2013 14:05

Även jag har beställt från JejJen, till mig min tärna och mina tre näbbar och vi är alla väldigt nöjda med klänningarna. de såg ut som på bilderna och satt perfekt på oss alla.

speditosen
Antal inlägg: 12
Loggade in: 12 jun 2013
Utloggad
Skrivet 06 maj 2013 20:55

Jag beställde skor från JJhouse och blev grymt besviken. Det saknades ett spänne på ena skon så den gick inte att använda. När man väl ska reklammera är det omöjligt att få tag i någon personlig kontakt.

Veronika76
Loggade in: 20 jun 2013
Utloggad
Skrivet 20 jun 2013 15:15
  1. Vi tänkte vi skulle tjäna på att köpa billigt från utlandet. Tji fick vi och fick lägga ner tid och energi på dessa företag istället.

Vi beställde på light in the box först. Betalade i förskott (ett tvång) men sen kom inget paket och jag mailade. De svarade inte på veckor. Sen kom det ett mail där de ville att vi skulle verifiera måtten. Jag verifierade måtten och ställde frågan om klänningarna skulle komma i tid, för nu började det bli ont om tid.

De svarade inte på flera veckor. Jag hann under dessa veckor maila 4-5 olika mail, men de svarade inte.  Efter tre ytterligare veckor så kom ännu ett mail från dem där de återigen ville att jag skulle verifiera måtten. Då blev jag nervös att klänningarna inte skulle komma så jag mailade och frågade att jag behövde veta om det skulle hinna i tid. Inget svar igen på någon vecka. Tillslut vågade jag inget annat än att avbeställa beställningen. Jag mailade dem och krävde pengarna tillbaka.

Jag beställde då av Jenjenhouse (efter rekommendation). Jag mailade dem och frågade om klänningarna skulle hinna i tid. Jag hade chattat och de lovat att de skulle komma i tid men jag ville ha det bekräftat. (ja, nerverna började svaja lite nu...) 

Efter någon timme kom ett mail, att jag inte behövde vara orolig, de skulle komma i tid till bröllopet. Jag skulle få dem den 15 maj. Jag drog en lättnadens suck. Men sen blev det 15 maj och inga klänningar och inga mail. Jag mailade dem och frågade hur det gick med klänningarna och fick till svar att de inte kunde fotografera klänningarna?! 

Under samma tid hade jag fortsatt att maila till light in the box för att få pengarna tillbaka. Inget svar på några veckor. Tillslut kom två mail där det stod att jag skulle få pengarna tillbaka. Men jag har ännu inte sett några pengar. Det återstår att se om de kommer.

Tre sekunder senare kom ett mail från Jenjenhouse som sa att de hade skickat mina tärnors klänningar. Skönt tänkte jag. Då kommer allt ordna sig ändå, oavsett om jag får tillbaka pengarna från light in the box, så har mina tärnor klänningar och vi har skor!

Allt gick superbra! På tre dagar ringde UPS och meddelade att de hade ett paket. MEN idag, två dagar senare dimper det ner en faktura på 2200 kr för tullavgift.
    Vi ringde UPS. Där talade de om att Jenjenhouse hade lagt med en lapp till dem med värde på klänningarna och därefter hade de räknat ut tullavgiften.
    Bara det att jenjenhouse hade sagt att värdet på klänningarna, styck, var 402 dollar.. Vi betalade 808 kr/st  för klänningarna och 600 kr i frakt... och sen 2200 kr i tullavgift.... 

Jag har lärt mig en läxa! Jag kommer aldrig mer att beställa från dessa utländska företag. Må vara att bröllopsbutikerna är dyrare.. men det blev i slutändan inte så himla mycket billigare och det hade sparat mig en hel massa energi och nervositet som jag kunnat lagt på annat..

//Veronika  
Maggie575758
Loggade in: 07 feb 2014
Utloggad
Skrivet 24 jun 2013 14:30

En bekant till mig är egen företagare i bröllopsbranschen.

Hon är verkligen bekymrad över den ökande internethandeln från Kina, HongKong och Shanghai.

Själv är hon en hederlig handlare som betalar moms och skatt.
Hon köper bara in klänningar från seriösa företag med egna designers och kontrollerade
fabriker.

Vid ett tillfälle sa hon att om detta fortsätter så kommer Sverige bara att bestå av sömmerskor som ändrar billiga klänningar från Kina och specialbutiker med service, kunnande och trygghet för kunden kommer att försvinna.

Vad jag förstod på henne så är många billiga importerade klänningar piratkopior och när klänningen kommer kan både färg och modell skilja sig från bilden. Detta beror till stor del på att det inte finns rätt mönster eller rätt tyger och dåliga kunskaper i fabriken.

Man vet inte heller hur förhållanden är på fabriken, om det är 12-åriga flickor med 12-timmars arbetsdag 7 dagar i veckan som sytt din klänning.

Gynna Sveriges kämpande handlare och köp (eller hyr) din klänning av en seriös handlare.

Annars försvinner fler jobb till utlandet och vi står med ökande arbetslöshet.

Tullen är ju till för att värna om den svenska handeln så det är klart att man ska betala tull.

Maggie575758
Loggade in: 07 feb 2014
Utloggad
Skrivet 24 jun 2013 14:57

Pratade just med min väninna angående detta inlägg.

Hon sa då även att det är lite som att spela rysk roulette, en del klänningar
är bra sydda och fina men många är rena katastrofen.

Så det är en chansning och det är inte alltid så lätt att få några pengar tillbaka.

emmaandersson
Loggade in: 24 sep 2013
Utloggad
Skrivet 24 sep 2013 10:55

Jag köpte med från www.dindromklanning.se och var och träffade henne på plats, det tyckte jag var bäst!

emewes
Antal inlägg: 14
Loggade in: 06 jun 2014
Utloggad
Skrivet 16 jan 2014 14:20

Jag vill dela med mig av min erfarenhet.
Jag beställde denna brudklänning + mina 2 tärnors känningar + underkjol, alla klänningarna måttsydda. Beställde dem tisdag 7 januari, och beräknad tid innan de skulle komma var ca 20-25 dagar.

Igår (15/1) kom paketet med klänningarna, och jag är så himla nöjd! Min klänning var helt underbar, välsydd och passade perfekt, och så himla snabbt!
Tärnornas klänningar var oxå helt underbara och välsydda, men de har inte hunnit prova sina klänningar ännu, men de såg ut att passa (alltså inga "tält").
Jag betalade 3983 :- för alla tre måttsydda klänningar+ underkjol till mig inkl frakt.
Moms och tull gick på 1619:- (som jag ännu inte betalat då UPS skulle fixa faktura senare, hoppas de glömmer bort det!) för alla tre klänningarna, något dyrt kanske men jag är ändå över förväntan nöjd med min beställning hos jjshouse! :) 

vicky_bran
Antal inlägg: 4
Loggade in: 02 feb 2014
Utloggad
Skrivet 16 jan 2014 17:29

Hej. Jag har beställt ett antal dekorationer samt inbjudningskort från lightinthebox. Två leveranser med några dagars mellanrum. O jag måste säga att min reaktion är tyvärr negativ när det gäller dom - jag rekommenderar inte att beställa där.

- Våra inbjudningar var feltryckta.
- Fattades saker i ordern, trots att det stod att de var packade.
- Fick hem en faktura från tullen på det första paketet idag 250:-
- När dom vill medela något gör dom det inte per mail utan du måste logga in på deras sida för att ta del av informationen om dina orders.

Tyvärr tjejer (o killar) tummen ner för lightinthebox.

Salt
Loggade in: 20 mar 2014
Utloggad
Skrivet 20 mar 2014 18:45
emewes SKREV DEN 16 jan 2014 14:20 FÖLJANDE:

Jag vill dela med mig av min erfarenhet.
Jag beställde denna brudklänning + mina 2 tärnors känningar + underkjol, alla klänningarna måttsydda. Beställde dem tisdag 7 januari, och beräknad tid innan de skulle komma var ca 20-25 dagar.

Igår (15/1) kom paketet med klänningarna, och jag är så himla nöjd! Min klänning var helt underbar, välsydd och passade perfekt, och så himla snabbt!
Tärnornas klänningar var oxå helt underbara och välsydda, men de har inte hunnit prova sina klänningar ännu, men de såg ut att passa (alltså inga tält).
Jag betalade 3983 :- för alla tre måttsydda klänningar+ underkjol till mig inkl frakt.
Moms och tull gick på 1619:- (som jag ännu inte betalat då UPS skulle fixa faktura senare, hoppas de glömmer bort det!) för alla tre klänningarna, något dyrt kanske men jag är ändå över förväntan nöjd med min beställning hos jjshouse! :) 

Jättefin klänning, har du bild på den du fick hem?

Emziii
Loggade in: 29 aug 2014
Utloggad
Skrivet 25 mar 2014 14:45

Beställde min brudklänning från lightinthebox skräddarsydd blev sååååå jäkla nöjd den satt som en smäck :)

emewes
Loggade in: 06 jun 2014
Utloggad
Skrivet 05 maj 2014 10:33
Salt SKREV DEN 20 mar 2014 18:45 FÖLJANDE:

Jättefin klänning, har du bild på den du fick hem?

Tyvärr ser man inte den fina kvaliteten på bilden, men den var sååå fin, välsydd och passade PERFEKT.

joey
Loggade in: 05 sep 2014
Utloggad
Skrivet 05 sep 2014 09:03

Beställde en brudklänning från lightinthebox.com för ca fyra veckor sedan, Jag ville få den uppsydd efter mig då jag drar större storlekar. Mätte, beställde och betalade, so far so good..

Två dagar senare får jag ett mail från lightinthebox.com där det står att de stoppat min beställning av min klänning eftersom måtten måste vara felaktiga då de vanligtvis är mindre(?!)

Upprört svarar jag att detta är mina mått och att det är sex veckor till min vigsel så att det är lite bråttom, Jag får ytterligare ett svar där de skriver att det kan vara komplicerat att mäta, hänvisar till en guide på deras hemsida och avslutar mailet med att dessa mått är för stora.

Efter FEM dagar och efter att jag skickat ytterligare SJU mail där jag kräver att få veta om de syr klänningen, Om de tänker göra en återbetalning om nu klänningen inte kan sys, Om det finns något telefon nummer till företaget och om de själva tycker att detta är rättvisst samt att jag tillslut hotar att anmäla dem för bedrägeri, Får jag svaret

”Bäste kund, dessa mått är för stora, vi syr inte denna klänning. Återbetalning sker till ditt bankkonto inom 7-25 dagar, Tack för ditt köp hos lightinthebox.com”

Panik, vad gör jag nu??

Som tur är, får jag kontakt med kundtjänst på jjshouse.com där de meddelar att de självklart syr min klänning.. Inte ens två veckor efter beställning hänger den nu hemma och väntar på min bröllopsdag och den är perfekt!

Så gärna jjshouse men ALDRIG MER lightinthebox

Bebillen
Loggade in: 02 sep 2015
Utloggad
Skrivet 22 okt 2014 21:12

Jag har erfarenhet av jjs house. Brudklänningen levererades väldigt snabbt, passade jättebra (jag gjorde måttbeställning) och var i väldigt fin kvalité. Dock, insåg jag att modellen på klänningen inte passade mig så bra - jag borde ha gått till en butik innan och testat fram så jag vetat om jag skulle ha med eller utan band ex. Den tjej som visade klänningen på bilden var nog också väldigt lång... Men över lag, väldigt nöjd!

(min klänning kostade 1700:- och då tillkom ca 800:- i tull)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!