BröllopsGuiden
03 feb 2013 10:37       11 svar    8411 klick

Alla ska ha roligt!

Kicsi
Antal inlägg: 12
Loggade in: 30 maj 2013
Utloggad

Hej! Jag ska gifta mig pm några månader och jag ocj min fästman skulle vilja ha lite tips på aktiviteter på bröllopsfesten samt mellan vigselakt oxh fest då vi själva fotograferas. Vi vill att alla ska ha roligt och kunna vara aktiva, även om de är med som respektive och inte känner oss så väl. Ett förslag vi har är några enkla medeltida ringdanser. Fler förslag? Tack på förhand!

alexochnina
Antal inlägg: 42
Loggade in: 04 feb 2014
Utloggad
Skrivet 09 feb 2013 11:06

Hej!

Nu vet jag inte om ni har något tema på bröllopet men i mina öron låter "några enkla medeltida ringdanser" rätt avancerat. Har ni några personer som kan lära ut det på plats?

Ska gästerna vänta inomhus eller utomhus? Det finns ju klassiska alternativ som att dricka lite mousserande vin och ha frågesport om brudparet. Eller så kan man dela ut kort med små uppdrag på som folk ska utföra för att lära känna varandra, t.ex. "leta upp brudgummens barndomsvän som brukade palla äpplen med brudgummen". Det finns så många enkla alternativ, ta nåt som känns bra för er :)

wounder
Antal inlägg: 14
Loggade in: 11 feb 2014
Utloggad
Skrivet 13 feb 2013 17:47

Ett tips är att anlita någon i sällskapet som har en hyfsat bra kamera att passa på att fota alla gäster. Använd sedan ett fotoalbum (med plats att skriva brevid varje foto) som gästbok där gästerna skriver sin hälsningar. Sedan när ni framkallar bilderna på gästerna sätter ni in dem bredvid respektive hälsning och ni får en gästbok med foton!

Man kan också ha en tipsrunda med frågor om brudparet så får gästerna röra lite på sig innan de ska gå in och sätta sig.

Kicsi
Utloggad
Skrivet 05 mar 2013 20:52

Hej igen! Ursäkta att mitt svar dröjer! Jag har varit mitt i en stor flytt och inte haft tillgång till internet på ett tag.

Tack för alla tips! Jag gillar det där med att fota alla gäster. :) Det ger ju något man har kvar sen efteråt.

Vad beträffar det medeltida danserna (eller renässansdanser om man ska vara petig) så är de enklaste just... enkla. De enklaste är typ två steg åt höger och ett åt vänster. Ibland kanske man till och med får göra en handklapp eller en liten snurr! Sen att tempot ökar hela tiden gör att man får hålla huvudet på skaft...Smile

ingelavig
Antal inlägg: 13
Loggade in: 14 maj 2013
Utloggad
Skrivet 06 mar 2013 10:24

Medeltida ringdanser. Låter som nåt som de flesta skulle klara av. Kommer resten av bröllopet också har "medeltida tema"?

novemberbrud
Antal inlägg: 16
Loggade in: 26 nov 2014
Utloggad
Skrivet 06 mar 2013 11:30

Något som vi uppskattar väldigt mycket från vårt bröllop var att vi hade en fantastisk toastmadam som organiserade alla lekar/aktiviteter. Vi brudparet visste inte om upplägget men oj vad otroligt lyckat och kul det blev!

DannyDarlin
Antal inlägg: 8
Loggade in: 04 apr 2013
Utloggad
Skrivet 13 mar 2013 17:41
novemberbrud SKREV DEN 06 mar 2013 11:30 FÖLJANDE:

Något som vi uppskattar väldigt mycket från vårt bröllop var att vi hade en fantastisk toastmadam som organiserade alla lekar/aktiviteter. Vi brudparet visste inte om upplägget men oj vad otroligt lyckat och kul det blev!

Har du möjligtvis något tips? Jag är i desperat behov av ideér då mitt eget huvud kommer inte upp med mycket.

Kan säga att jag gifter mig i Österrike där jag bor med min man. Så vi har både österrikare, tyskar, svenskar och engelskmän som gäster så något som inte är allt för komplicerat med språk hade vart toppen :)

Kicsi
Utloggad
Skrivet 19 mar 2013 22:26
novemberbrud SKREV DEN 06 mar 2013 11:30 FÖLJANDE:

Vad hittade de på för kul? Kanske något man kan "sno" eller inspireras av... 

Tema på vårt bröllop är saga. Saga som i tänk John Bauer-målning. Lite medeltidsinspirerat.

novemberbrud
Antal inlägg: 16
Loggade in: 26 nov 2014
Utloggad
Skrivet 20 mar 2013 13:56

Hur väl känner ni varandra? Brudparet står med ryggen mot varandra..den rekommenderar jag :)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!