BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Relationer Starta ny tråd
12 feb 2013 22:08       1 svar    2340 klick

tips och råd om förlovning

nicolaos50
Antal inlägg: 1
Loggade in: 13 feb 2013
Utloggad

Hej jag och tjejen är redan förlovade och vi skall på vår första utomlands resa och det blir till turkiet.

Det jag undrar är om det är fel att vilja förlova om sig? pågrund av att starta om på nytt.

Och jag undrar även om jag kan få lite råd om vad man kan hitta på för att det skall vara så mysigt och romantiskt som möjligt?

wounder
Antal inlägg: 14
Loggade in: 11 feb 2014
Utloggad
Skrivet 13 feb 2013 17:24

Hej,
Jag vet inte riktigt hur du menar att förlova om sig eller hur mycket du har råd med...
Men som inspiration kan jag berätta vad en väninnas make gjorde. De var redan förlovade sedan ett par år tillbaka med klassiska släta ringar.
När han då bestämde sig för att fria köpte han en till ring med en sten i, en trolovningsring. Så vid själva frieriet föll han ner på knä och höll fram asken som han öppnade samtidigt som han frågade om hon ville bli hans fru.
Innan vigseln bar hon trolovningsringen på samma finger som förlovningsringen, men bytte vid vigseln och satte den på höger hand istället för att ha vigselringen närmast förlovningsringen.

Annars kanske man kan gravera in det nya förlovningsdatumet bredvid det första i förlovningsringarna för att markera nystarten och förlova sig på nytt med samma ringar...

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!