BröllopsGuiden
19 maj 2013 18:49       11 svar    3185 klick

Festlokal i Örebro trakten??

FruRahmstedt
Antal inlägg: 3
Loggade in: 08 okt 2013
Utloggad

snälla hjälp oss hitta en bra fin lokal i örebro eller askersund området.

lokalen ska kunna ta ca 75 personer och catring med personal ska ingå.

vi vill ha hela paketet, gärna en herrgård eller dylikt.

ett problem är att vi vill stå för alkoholen själva så stället får inte ha eget alkoholtillstånd.

Myran73
Antal inlägg: 88
Loggade in: 30 maj 2013
Utloggad
Skrivet 30 maj 2013 11:59

Hur är det med Karslunds Herrgård i Örebro? Där är jättefint och tror de har catering. :-) Vet iofs inte hur det är med alkoholtillståndet...

FruRahmstedt
Antal inlägg: 3
Loggade in: 08 okt 2013
Utloggad
Skrivet 04 okt 2013 00:31

Alla förslag har tyvärr egen alkohol försäljning. vilket gör att det blir hemskt dyrt vi vill stå för den själva och då får dom inte ha eget alkoholtillstånd. Undecided

Fahraeus
Antal inlägg: 5
Loggade in: 02 dec 2013
Utloggad
Skrivet 05 okt 2013 04:02
Så tänkte jag också först. Sedan jämförde jag totalpriser. Lokaler utan tillstånd (tex Svalan i Brunnsparken) tar ofta betalt för allt (dukar, porslin, städning osv) men på tex Frimis salonger ingår det i hyran. Jag tycker också att gångavstånd till olika boenden håller nere kostnaden (inte minst för gästerna).
Fahraeus
Utloggad
Skrivet 05 okt 2013 04:04
Så tänkte jag också först. Sedan jämförde jag totalpriser. Lokaler utan tillstånd (tex Svalan i Brunnsparken) tar ofta betalt för allt (dukar, porslin, städning osv) men på tex Frimis salonger ingår det i hyran. Jag tycker också att gångavstånd till olika boenden håller nere kostnaden (inte minst för gästerna).
Fahraeus
Utloggad
Fahraeus
Utloggad
Fahraeus
Utloggad
Skrivet 06 okt 2013 11:01

Seg hemsida, man får tydligen ingen bekräftelse när man postar. Sorry

FruNyfiken
Antal inlägg: 11
Loggade in: 07 aug 2016
Utloggad
Skrivet 07 okt 2013 15:55

Degernäs herrgård i Degerfors då? Bekant gifte sig där för flera år sen. Har iofs blivit golfklubb sen dess så vet inte vad som gäller där idag. Men det är fint iaf.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!