BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Relationer Starta ny tråd
29 maj 2013 17:51       4 svar    1724 klick

Vill inte bjuda

Ecca85
Antal inlägg: 1
Loggade in: 29 maj 2013
Utloggad
Ett par som ingår i min sambos kompis gäng. Vi umgås aldrig privat med dom och jag skulle aldrig umgås med dom ensam om det inte vore för att vi ses när gänget ses.. Vi träffar dom Max 1-2 ggr per år men min sambo säger att det blir konstigt om vi inte bjuder dom... Ska jag stå ut? Eller stå på mig?
EmmaL89
Antal inlägg: 26
Loggade in: 18 feb 2014
Utloggad
Skrivet 30 maj 2013 12:56

Hrm.. det är svårt att svara på. Egenligen ska man inte behöva bjuda någon om man inte känner för det.

Dock kan det ibland vara bättre att bjuda ett par som man kunde varit utan, istället för att ta risken att det blir en större konflikt.

Har ni tur så har dem vett att inte komma, ifall ni inte är speciellt nära vänner. Vi hade inte samma problem, men ett liknande.

Vi hade tur att den personen valde att inte komma..

Lycka till.

Anna BröllopsGuiden
Antal inlägg: 324
Loggade in: 17 aug 2019
Utloggad
Skrivet 30 maj 2013 15:00

Hej! Jag råder er att bjuda alla i gänget. Ett bröllop är inte rätta tillfället att utesluta någon från gemenskapen och det kan även påverka stämningen negativt bland övriga som är bjudna. Vad jag förstår på det du skriver är detta par inga du egentligen vill umgås med, men nu gör ni det ändå och då är det nog det bästa att vara generös och se det från den ljusa sidan.  

weddinsan
Antal inlägg: 10
Loggade in: 06 jun 2013
Utloggad
Skrivet 06 jun 2013 10:46

Jo, det är ju säkrast. Men det kostar ju också. Iofs gör väl inte ett extra par så stor skillnad.

jesssica
Antal inlägg: 10
Loggade in: 29 jul 2013
Utloggad
Skrivet 25 jul 2013 13:27

Precis som en del har skrivit kan det vara jobbigt, dels är det ju ens eget bröllop och man vill bara bjuda in dom man vill men det kan ju bli stel stämning om man inte gör det. Hur gjorde ni till slut?

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!