BröllopsGuiden
27 jul 2013 04:43       6 svar    4502 klick

Gäst som bjudit med nya tjejen på eget bevåg!!

Oveland
Antal inlägg: 3
Loggade in: 09 aug 2013
Utloggad
Två veckor kvar till stora dagen nu, och jag har väl i princip allt klart, särskilt med bordsplacering och gästlista och sådant (även upptryckt i festprogrammet) osv. Och NU fick jag reda på att en av våra manliga vänner bjudit med sig sin nya flickvän som han "haft i hop det med till och från" ett par veckor. Anledningen att jag ens fick reda på det var att han skickade ett mail på Facebook och sa att hans tjej och han MÅSTE sitta bredvid varandra vid bordet för att det inte skulle bli något svartsjukedrama. (!!!!) (Eftersom vi pratade om bordsplacering en gång i somras och då sa jag att jag inte placerat några par ihop om de inte ska till att gifta sig inom kort). Vi hade o.s.a i juni, och då svarade han ja för sin egen del (de var inte ihop då). Jag har träffat på tjejen ifråga på gymet emellanåt, och hon har inte sagt ett ljud om att hon ska/vill komma heller. Så jag sa ifrån.... För att vi sagt (och jag har sagt till honom) att vi bara bjuder "etablerade par", inga "dejter", och att jag inte kan ändra runt i bordsplaceringar och allt annat med nån veckas varsel osv. Vi har dessutom en rätt hög kostnad/gäst, så därför valde vi att göra så, men mest för all planerings skull (vi har exakt jämna bord i nuläget). Nu vet han inte hur han ska göra alls, eftersom hon inte accepterar att han går själv på saker och att hon tydligen kommer bli skitarg (på honom). Jag erbjöd mig att själv prata med henne och förklara om han ville, vad nu det skulle hjälpa.... Men nu vet jag inte... Är jag värsta bitchen nu????? Men jag tycker faktiskt att de borde ha "osat" henne lååååångt tidigare om hon skulle vart med, och jag har i ärlighetens namn ingen lust att bjuda en främmande tjej som dessutom ställer krav på hur jag bordsplacerar på en massa lyxkäk när hon inte ens kan komma fram till mig i gymet (haft gott om chanser) och kolla av om det är ok att hon följer med, eller om hon ens är bjuden. Vi har sagt nej till några andra som velat "ta med en dejt eller väldigt ny bekantskap" och det har inte varit några problem, alla har förstått och tyckt att det var ok. Så.... Är jag värsta satmaran nu, hon blir säkert ledsen (och det känns skittrist, även om jag inte känner henne), eller är det ok att säga ifrån?? Troligtvis som det lät på honom så kommer nog inte han på bröllopet nu, för att hon inte kan komma med, och det är ju skittrist, eftersom vi varit goda vänner/kollegor i typ 4 år. Ska jag ringa och säga att hon kan komma i alla fall?? Hjälp!!!
intensity
Antal inlägg: 4
Loggade in: 04 jun 2014
Utloggad
Skrivet 29 jul 2013 10:31

Jag tycker inte alls du ska bjuda henne, dels för att hon låter lite instabil... Det är ditt bröllop och du bestämmer vilka som ska vara där, omgiv dig inte då med energislukare!

Och om din vän inte vill komma för att hans "till-och-från-ragg" inte får komma tycker inte jag att han låter som en så bra vän heller.

jesssica
Antal inlägg: 10
Loggade in: 29 jul 2013
Utloggad
Skrivet 29 jul 2013 14:59
intensity SKREV DEN 29 jul 2013 10:31 FÖLJANDE:

Jag tycker inte alls du ska bjuda henne, dels för att hon låter lite instabil... Det är ditt bröllop och du bestämmer vilka som ska vara där, omgiv dig inte då med energislukare!

Och om din vän inte vill komma för att hans till-och-från-ragg inte får komma tycker inte jag att han låter som en så bra vän heller.

Jag håller helt med! Det är dålig stil av honom och det är ju ändå ditt bröllop. Och som intensity skrev, om han inte vill komma utan sitt ragg verkar han inte vara en särskilt bra vän och då kanske det inte gör så mycket att han blir sur nu...

Oveland
Antal inlägg: 3
Loggade in: 09 aug 2013
Utloggad
Skrivet 31 jul 2013 21:28
Tack för stödet!! Jag antar att han avstyrt henne, eftersom vi pratade om bröllopet idag och han inte sa ett ljud om henne. :) *pustar ut*
Annelie73
Antal inlägg: 29
Loggade in: 23 sep 2013
Utloggad
Skrivet 04 aug 2013 23:03

Tycker du gör rätt i som säger ifrån. Det är Ert bröllop, och den dagen ska man själv få välja vilka som ska vara med.

Har själv bestämt att inte bjuda vissa vänner, oavsett om de förväntar sig det.

malincmberglund
Antal inlägg: 1
Loggade in: 25 sep 2016
Utloggad
Skrivet 22 sep 2016 22:39

helt oacceptabelt. så länge de inte står på inbjudan att det är ok, alt att man erbuder sig att betala för dedde +1 är det inte ok. Min väninna som har flycktiga förhållanden av och till mailade oss 1 måndad efter utsatt osa att hon blev "+1".. inget namn inga uppgfiter, ingen fråga, inget SAMTAL! (kan man tycka att de är de minsta man kan begära.. ) 

Jag svarade korrekt och kort att vi dessväre har en ansträng gästlista som det är där vi fått utesluta många släktingar för vänner och att tyvärr inte fanns utrymme för några egenbjudna... Det är ingen förfest... 

'Flyförbannad avbokade hon hela bjudningen och tackade då nej. Detta va ca 2 mån innan, nu har vi 9 dagar kvar till bröllopt och jag vet fortfarande inte vem de va hon hade tänkt bjuda med.. Vissa vänner visar sitt rätta jag i de märkligaste situationer.

Jag tycker det är synd att man ska mista en vän på en sån skitsak, men de ska minst sagt inte sabba min bröllopsdag! 

Puss och lycka till!

mamawa
Antal inlägg: 25
Loggade in: 12 jan 2017
Utloggad
Skrivet 10 okt 2016 08:17

Köp körkort, pass, ((wottenkelly79@gmail.com)) ((whatsapp 237.679.499.813))) ID-kort, födelsebevis och andra

Dokument ((((wottenkelly79@gmail.com))

Vi erbjuder körkort, ID-kort, pass, visum, vigselbevis,

dop kort, diplom av alla slag till salu, ((WhatsApp 237679499813))

Skaffa Registrerad IELTS, TOEFL & Gre Certificat ((wottenkelly79@gmail.com)))

Vi producerar högkvalitativa äkta pass, körkort, ID-kort .Database

registrerade och oregistrerade. Alla dokument är registrerade i respektive

statliga databaser. Dessutom erbjuder vi följande kort: personnummer,

kredit-filer och kreditkort, diplom skola, graderar alla på ett helt nytt namn

utfärdats och registrerats i databasen systemet av regeringen. . Vi använder hög

kvalitet utrustning och material för att producera äkta och falska dokument. Alla

hemliga funktioner i dessa dokument noggrant dupliceras för våra handlingar.

Vi är den enda tillverkaren av kvalitet falska och registrerade dokument. Vi erbjuder endast

ursprungliga hög kvalitet som är registrerade och oregistrerade pass, körkort,

id-kort, stämplar, Visa, skol Värdepapper och andra produkter för en

Antalet länder som USA, Australien, Belgien, Brasilien, Kanada, Italien, Finland

Frankrike, Tyskland, Israel, Mexiko, Nederländerna, Sydafrika, Spanien, Storbritannien och många

fler länder

KONTAKTA

Allmän Support: <<<<<<<<<<<<<<<<< wottenkelly79@gmail.com

Kontakt <<<<<<<<<<<<<<<<, +237679499813

Skype <<<<<<<<<<<<<<<<< fastdocuments1

UNIVERSAL PAPERS

Vi kan producera pass, körkort, ID-kort och alla andra handlingar för följande länder

SPANIEN
 ENGLAND
 ITALIEN
 RYSSLAND
 usa
 KANADA
 BRASILIEN
 FRANKRIKE
 NEDERLÄNDERNA
 SVERIGE
 NORGE
 BELGIEN
 KROATIEN
 ÖSTERRIKE
 BULGARIEN
 DANMARK
 FINLAND
 TYSKLAND
 GEORGIEN
 UNGERN
 ISLAND
 IRLAND
 LITHAUNIA
 LETTLAND
 POLEN
 PORTUGAL
 RUMÄNIEN
 SCHWEIZ
 AUSTRALIEN
 SYDAMERIKA LÄNDER

Allmän Support: >>>>>>>>>> wottenkelly79@gmail.com

Support >>>>>>>>>>>>>> wottenkelly 79@gmail.com

Kontakta >>>>>>>>>> +237679499813

Skype >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>> fastdocuments1

Registrerade och oregistrerade pass. visum allt, biometriska pass, grader,

körkort, ID-certifikat cards.Training M GCSE, A-nivå, high school

diplom Certifikat, GMAT, MCAT och LSAT typintyg,

äktenskap och dödsattester, pass och nya identitetspaket, replikerade,

Verkliga grader / diplom de flesta högre utbildningsinstitutioner runt om i världen

(Med mer än 4000 mallar i filen) alla är utformade för att se 100% identisk med

original. Anpassad utskrift (om vi inte har mallfilen - bara maila oss tillbaka

och vi kan göra några ändringar / modifieringar som

adresser) .SECOND, medborgarskap, identitet, identitetshandlingar, diplomatisk,

Våra arbetare är tidigare privata utredare, konsulat, höga regerings personal

och erfarna experter med erfarenhet, har vi starka kopplingar till

högre personal inom alla områden av dokument fastighetsbildning och pass i

utbyte mot dessa länder De är kopplade till passbyrån i var och en av

dessa länder och med hjälp av sina förbindelser till alla våra kunder som

kräver ett dokument eller pass länder är 100% säker och garanterad kvitto

av mycket hög kvalitet äkta egendom dokument som registrerats som inte kan identifieras

som falskt !! Inte ens en egen officiell erfarenhet eller maskinen aldrig diktera falsk

dokument eftersom dokumentet är inte annorlunda än verklig regeringen utfärdade! All vår

dokument registrerade verkliga äkta medborgarskap databaser har sin personliga

uppgifter som registrerats i systemdatabasen och 100% läsbar maskin. Känn dig fri att

få detaljerad information om våra tjänster.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!