BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
01 sep 2013 15:36       4 svar    2336 klick

Hjälp? teman..hmm

spillevinka
Antal inlägg: 23
Loggade in: 15 jul 2014
Utloggad

Vi skulle vilja ha nåt roligt tema på vår bröllopsdag. nåt som jag och mannen har gemensamt är intresset för gamla bilar , typ amerikanska och svenska.

vi tillbringar en vecka varje år i rättvik på Classic Car Week.

Vet ni nåt tema som skulle passa?

spillevinka
Utloggad
Skrivet 03 sep 2013 21:08
Anjisen SKREV DEN 02 sep 2013 14:18 FÖLJANDE:

du har själv sagt det kan jag säga ;) amerikanska bilar tema :) bilder på olika amerikanska bilar och försök hitta dekorationer som liknar rattmuffar, tärningar och liknande :)

haha! sant.. men  vad ska man ha för slags lokal då?

ska man tänka grease? be alla gäster bara 50tals rockabilly klädda ?

spillevinka
Utloggad
Skrivet 04 sep 2013 12:22
Anjisen SKREV DEN 04 sep 2013 08:30 FÖLJANDE:

du kan ha en helt vanlig lokal, tror det skulle blivit svårt för alla om du säger rockabilly men du kan ju säga 50 tals tema :) dekorera lokalen som om det var en 50 tals fest. Nu vet jag inte hur färgerna var under 50 talet men använd sånna färger som skriker 50 tal och använd 50 tals mat och liknande. ok, allt kan man inte ha i 50 tals tema på festen men enligt mig så är det dekorationerna som utgör det mesta på ett tema bröllop :) 

Temat på mitt bröllop var ett bond-tema då min man är lantarbetare på en stor gård. Vi hyrde en lokal på gården där han jobbar, dekorerade med både trollhassel och körsbärsträd, tårtorna hade sugarpaste-djur på sig och två av tårtorna hade vars en bild, den ena var på en traktor som symboliserade min man och en häst som symboliserade mig då jag är en utbildad djurvårdare. Sen hade vi bestämt att vi ville ha kavaj-kläd kod och det var även så att min pappas kusin hade gått lite för långt med temat och hade satt en liten bunt med vete i kavajfickan. 

Så tänk 50 tal när du planerar och tänk hur det kan se ut :) Lycka till med planeringen :)

tack! vi ska  nog hyra en folkpark :) pilkastning å bollplank korvstånd haha ideer bara rullar fram :)

biblerhumba
Antal inlägg: 8
Loggade in: 14 jul 2023
Utloggad
Skrivet 09 aug 2023 06:46
spillevinka SKREV DEN 04 sep 2013 12:22 FÖLJANDE:

tack! vi ska  nog hyra en folkpark :) pilkastning å bollplank korvstånd haha ideer bara rullar fram :)

Jag måste köpa färska blommor i lösvikt

gorilla tag

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!