BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
03 sep 2013 22:46       61 svar    4343 klick

16 augusti 2014

spillevinka
Antal inlägg: 23
Loggade in: 15 jul 2014
Utloggad

Tjo! Kyrkan är bokad känns toppen.

Å temat på vårat bröllop får bli Rockabilly 50tal, vi ska hyra en gammal folkpark å ha bollplank pilkastning korvstånd åå yeaah! Tärnorna ska ha prickiga klänningar å tror vi ska gå i ett lilafärgtema!

Å menyn är nästan klar:)

jag längtar efter att få komma igång! men när kan man liksom börja med allt?

Anette86
Antal inlägg: 29
Loggade in: 25 aug 2014
Utloggad
Skrivet 04 sep 2013 09:35

Hallå!!

Jag gifter mig samma datum som dig =)

Jag kollar runt hela tiden på vad man kan planera redan nu för att få det så lugnt som möjligt mot slutet.

Vi har bokat kyrka, präst och festlokal. I festlokalen ingår allt som personal,dukning, 3-rätters,dj,städning etc.

Vi har börjat skissa på vilka gäster vi vill bjuda och räknar med att hålla oss till max 70.

I övrigt har jag kontaktat fotograf och fått en prel,bokning av honom samt bokat håruppsättning och make up till den aktuella dagen. Kollade runt en hel del efter brudpaket och när jag hittade den som jag bokade ville jag vara ute i god tid så jag slipper leta en ny =) 

Jag har även börjat kolla lite på klänningar på nätet. Detta kommer jag dock inte att beställa innan vi kommit in i 2014!

Känns fantastiskt kul att planera detta =D

spillevinka
Utloggad
Skrivet 04 sep 2013 12:40

Ja okej!

det som är klart är:

Kyrkan.

Hår&makeup.

Blomsterfixare.

temat.

å menyn börjar ta form. jag är kock och kommer förmodligen fixa lite själv, men kommer ha några som grillar och serverar maten :) 

å nu har jag kört fast lite i vilka färger man ska ha? lila/svart eller turkos/brunt  sjukt svårt tycke rjag.  Jag och en brudtärna ska nog åka på bröllopsmässan i januari till sthlm :) 

Jag gillar att börja tänka ut allt. men sambon bara ja men vi har ju ett år på oss. jo men ändå det är mycket som måste klaffa den dagen, å även tänka ut hur mycket allt kommer gå på ,så man vet hur mycket man borde spara :p

spillevinka
Utloggad
Skrivet 04 sep 2013 15:52

hahah jaa typiskt gubbar :P haha   ja jag kommer fortsätta :P sååå himla kul

Anette86
Utloggad
Skrivet 04 sep 2013 16:07

Turkost och brunt låter grymt fint!

Det lutar åt vitt och lila för oss.

haha ja det kommer sluta med att jag planerat 90% här också.. Men inget mej emot då blir det ju precis som jag vill hehehe =)

Festlokalen hittade vi tillsammans dock ;)

spillevinka
Utloggad
Skrivet 05 sep 2013 20:14

ja turkos å brunt är ju fint tsm.. vad tror ni om turkosa 50tals klänningar till tärnorna å brunt prickigt band i sidan ? eller nå rosett i håret?

Anette86
Utloggad
Skrivet 05 sep 2013 21:20

Ja det kan nog funka! Om det inte blir svårt att hitta turkos 50-tals klänning? Kanske lättare att hitta brunt och isåfall kanske ett turkost tjockare bälte till och en turkos bandana som man knyter fram? det är coolt =D

spillevinka
Utloggad
Skrivet 06 sep 2013 15:59

ja sant,, kanske lättare att hitta det.. hmm . är det krångligt att köpa från ebay tro?.. finns ju hur mkt som helst i usa..

Anette86
Utloggad
Skrivet 06 sep 2013 19:16

Har aldrig testat E-bay men det borde inte vara några problem. Är väl typ som tradera + lite mer frakt ;) 

spillevinka
Utloggad
Skrivet 08 sep 2013 14:10

okej, ja man får väl prova :)

nu har jag iaf fått ihop min lilla tärnskara. Fyra tärnor fick det bli, å sa ska min dotter Ester som nu är 4.5 mån vara brudnäbb ;D hon är ju då 1 år å 4 mån :)  och så har jag bokat trubadur till festen (eddie meduza typ)  men väntar på svar om lokalen, då det kan tydligen krocka med bingohelg .. suck såå väntar ivirigt!

hur går det för dig?

Anette86
Utloggad
Skrivet 08 sep 2013 19:04

Bra jobbat! =D

Min lilla son är oxå 4,5 mån nu och kommer vara 1,4år då hehe.

Häftigt med sådan musik! men det är klart det blir ju perfekt till temat! =) Hoppas att ni får lokalen! bingo kan de väl ha en annan dag hehe.

Vi kommer ha 2 tärnor (mina två bästa vänner).

Annars har vi inte kommit längre i planeringen faktiskt. Jo skor har jag köpt, skit snygga på en kina-sida. Fick dock 300 spänn i tullavgift så spec billiga blev de ju inte i slutändan..

Funderar om man ska köpa ring snart medtanke på att guldpriset är så lågt just nu. Men det känns så himla tidigt bara. Jag kommer väl gå och kika på och pröva den den om den ligger här hemma så länge =)

spillevinka
Utloggad
Skrivet 08 sep 2013 23:06

Åå när är din lilla kille född da? Ester är född 18 april hihi .vart bor ni?

Jag jag hoppas på att få lokalen .. ska ringa imorgon igen å tjata ;p    

Ja men passa på om det är lägre nu . Tycker ja:)

Anette86
Utloggad
Skrivet 09 sep 2013 07:53

Han är född 9 april så 5 månader idag ju!! :) då ljög jag om 4,5 ;)

vi bor i sthlm! och ni?

ja man kanske ska göra det hehe.. 

Lycka till med lokalen!

Vi hörs vidare om bröllopsplanering =)

spillevinka
Utloggad
Skrivet 09 sep 2013 12:35

Jaha vad skoj att vi bägge har två aprilbarn å träffades så här :P hihih.. vi bor uppe i härnösand. men jag är en värmlänning som träffa kärleken här uppe, vi firar 2år i okt..så det är snabba ryck. 

jag å tärnorna har tänkt åka på bröllopsmässa i sthlm i januari. vi kanske kan ses? ;D

Anette86
Utloggad
Skrivet 09 sep 2013 18:08

Ja jätte kul! =D

Jag är jämtlänning men nedflyttad till storstan ;)

Hehe ja det var snabba ryck men känner man att det är den rätta så är det ju så hur snabbt det än går ;)

Vi firade precis 4 år.

Ja bröllopsmässan tänkte jag också kolla in såklart, så vi kan absolut ta och ses tycker jag =D det är i januari har jag för mig att jag läst? =)

spillevinka
Utloggad
Skrivet 09 sep 2013 21:37

okej! ja det är ju så . känns det rätt är det ju bara att köra på :p

ja 25 januari tror  ja?

spillevinka
Utloggad
Skrivet 17 sep 2013 23:58

weeeeah lokalen är ledig å bokad! men tyvärr bokad är de bingo på söndan! så vi måste vara klara  10.00 på söndamorgon :p

Anette86
Utloggad
Skrivet 18 sep 2013 10:54

Bra där, skönt att den var ledig!

hahah 10!! Då får du betala någon för städning så ni får njuta av sovmorgon ;P

spillevinka
Utloggad
Skrivet 29 dec 2013 21:56

Ja du. Vi har köpt hus å har precis flyttat in .. så just nu ligger det på is lite.. ska nu eftet att vi kommit iordning lite köra igång med planeringen igen ;)  hur går det för er? 

Anette86
Utloggad
Skrivet 30 dec 2013 13:33

Kul med hus!!! här ligger det också lite på is. känns som att man inte kan planera så mycket ännu när de stora sakerna redan är fixade. Klänning blev dock inköpt på rea på Lilly! och följet är utsedda samt toastmaster. tänkte skicka ut inbjudningar i början på feb så att folk hinner få dem innan de skall in med sin semesterplanering =D

Spikat gästlistan också.

Bröllopsmässa i Nacka helgen den 25-26e blir det för mig! kanske man hittar lite mer inspiration. =)

spillevinka
Utloggad
Skrivet 30 dec 2013 13:42

Ja det är verkligen skönt .. mitt andra hus som jag köper nu ;)  förhoppningsvis blir man kvar där ;)  ja tycker oxå det känns så att det är för tidigt att planera . Men nu måste jag leta boenden då där jag tänkte brevid dansbanan ett vandrarhem ska asyler flytta in.. så just nu känns allt så långt bort ;p  

spillevinka
Utloggad
Skrivet 30 dec 2013 13:45

Å skönt att du har hittat klänningen. .  Jag letar fortfarande.  Nä jag måste ta i tur med det här känner jag ;p

spillevinka
Utloggad
Skrivet 30 dec 2013 14:53

ibland känns de som att ingen verkar intresserade över att vi ska gifta oss.. när jag frågar nåt om bröllopet får man inget svar å alla verkar ointresserade :(  blää .

Anette86
Utloggad
Skrivet 30 dec 2013 21:13

ah synd med vandrarhemmet! hur löser man det då tro... 

äh ingen stress med klänningen egentligen! jag kollade lillys hemsida och där hade de rea. men du var ute efter någon speciell typ rockabilly visst var det så?

tråkigt att folk verkar ointresserad men de är de säkert inte. de kanske bara tycker att det är långt dit ;) när skickar ni ut inbjudningarna?

Här är många laddade för vårt bröllop. Iaf mina vänner och min bror som ska vara toastmaster! =)

spillevinka
Utloggad
Skrivet 02 jan 2014 18:43

Ja det var verkligen synd.. nu vet jag inte riktigt hur vi ska lösa de :/. Hmm 

Jo nån 50tals inspererad klänning ;)  ja det kanske är det. Men systern vill inte ens att jag ska gifta mig . Tror hon är avundsjuk för jag har hunnit före henne.  Hon är tre år yngre. . Å mamma åpappa vverkar inte heller intresserade. Men när vi döpte jäntan i aug  tyckte mamma att vi kunde gifta oss då.. så vet inte varför kanske dom verksr så för det är så långt kvar.  Får väl planera utan dom.. helt enkelt. .  Jag vet inte riktigt när vi ska skicka ut kanske ska skicka ut save The date kort i februari mars iaf .. 

angelika81
Antal inlägg: 11
Loggade in: 21 jul 2014
Utloggad
Skrivet 07 feb 2014 11:12
spillevinka SKREV DEN 02 jan 2014 18:43 FÖLJANDE:

Ja det var verkligen synd.. nu vet jag inte riktigt hur vi ska lösa de :/. Hmm 

Jo nån 50tals inspererad klänning ;)  ja det kanske är det. Men systern vill inte ens att jag ska gifta mig . Tror hon är avundsjuk för jag har hunnit före henne.  Hon är tre år yngre. . Å mamma åpappa vverkar inte heller intresserade. Men när vi döpte jäntan i aug  tyckte mamma att vi kunde gifta oss då.. så vet inte varför kanske dom verksr så för det är så långt kvar.  Får väl planera utan dom.. helt enkelt. .  Jag vet inte riktigt när vi ska skicka ut kanske ska skicka ut save The date kort i februari mars iaf .. 

Jag ska också ha rockabilly tema och ha festen i en park ,,

Kanske passar någon av dessa dina tärnor https://www.facebook.com/media/set/?set=a.570395586373298.1073741840.548508151895375&type=3

spillevinka
Utloggad
Skrivet 07 feb 2014 13:26

Åh tack för tipset! "angelika81" ..  

Lite uppdatering!

Nu börjar allt ta form :)  alla bitarna faller på plats.. vi håller nu på å granskar gästlistan så att vi kan skicka ut inbjudan, då boendet som vi "ordnat" måste bokas så snart som möjligt :)    

men känns fortfarande som min familj alltså mamma å syster  inte vill hjälpa till eller nåt,, ingen som frågar om det eller om vi behöver hjälp mä nåt. såå himla dystert att det ska bli så.. Tur att man har finna vänner som finns här å ställer upp med tips å råd . 

Det som vi ska fokusera på nu är:

Blommor

Brudklänning

Näbbklänning

Tärnklänningar

Brudgummens kläder

Grillmästare ..

Hur går det för er ??  känns som det är hur mkt som helst att fixa å dagarna rusar förbi

Anette86
Utloggad
Skrivet 07 feb 2014 14:13

Hallå! Blev det någon bröllopsmässa för dig Spillevinka?

Skönt att bitarna börjar falla på plats. Håller tummarna för att din familj blir lite mer hjälpsamma.

Det är lättare att rada upp det vi fixat redan tror jag än det vi har kvar haha..

Vi är klar med:

kyrka+präst såklart

festlokal där allt ingår dvs de fixar mat,dukning,städning etc.

Toastmastern styr över festen så där behöver vi inte bry oss.

Transport får gästerna lösa själva. tar 5 min med taxi mellan kyrka och festlokal. Boende får de lösa själva.

Min klänning + skor

fotograf bokad

hår och make bokad

inbjudningskorten skickades igår =)

Det som är kvar är då

ring

mannens kläder

tärnorna fixar egna klänningar men vi lämnar ett bidrag då de ska fixa hår och make up som de står för själva.

Buketter som jag hoppas att min kusin kan lösa som är florist fast i en annan stad

Hindersprövning

Festprogram fixar toastmastern, vigselprogram fixar mina föräldrar.

Tårta blir antingen från ica maxi eller så bakar mina föräldrar det.

hotell ska vi boka vilken dag som helst.

Placeringskort scrappar jag ihop

Hmm har jag glömt något? ser ganska bra ut i våran planering tycker jag. Känner absolut ingen stress =D

spillevinka
Utloggad
Skrivet 10 feb 2014 15:07

oj vad du stått i  :) här känns det som vi har en massa kvar fast ändå inte.. haha ..

nä ingen bröllopsmässa blev det. vi ska bege oss till sundsvall på bmässa 22feb istället.. ska bli trevligt å förhoppningsvis få lite mer ideer :)

min familj ja du känns väldigt konstigt att hålla på å planera å dom liksom inte bryr sig.. jaja inbjudningarna har vi nu beställt. så får se när dom kommer  så vi får skicka ut dom :)

hur många gäster har ni?

lyck
Antal inlägg: 8
Loggade in: 01 jun 2014
Utloggad
Skrivet 10 feb 2014 16:01

hoppar in här om det är okej ! gifter mig också samma datum.

bor i stockholm men kommer ha festen på en herrgård lite utanför.

det som är bokat/klart :

präst

herrgård (där mat osv ingår)

Klänning till mig

klänning till dottern

make up och hår

fotograf

placeringskort

blev klar med inbjudningskorten igår, skit nöjd!!

bagare till tårtan

florist.

i helgen ska vi kolla på ring tror jag.

kvar

så pyssel till festen ("bakis-kit" till de som sover kvar, vimplar, göra ordning en låda till kuvert, candybar )

festprogram ska jag börja med snart, iaf utsidan (som är viktigast)

tackkort kommer jag också kunna börja med snart

mannens och sonens kläder

tärnklänningar ska beställas, vet vilka jag ska ha men dom vill inte ge mig sina mått än ;)

västar till marsalkarna

ljudanläggning.

vad har ni för budget?

Anette86
Utloggad
Skrivet 10 feb 2014 17:07

hej lyck!!

kul att du hoppar in! visst är det skönt att ha mycket fixat!

Vi har en budget på max 100.000, men förmodar att vi hamnar under. Vi har bjudit 67 gäster.

Skulle boka bröllopspaket på clarion sign men det var fullt det datumet, vände mig till clarion sthlm som också hade fullt!!! hade varit fint att softa lite på spa innan man åker hem dagen efter så nu vet jag inte riktigt var vi ska sikta in oss på att bo!

vad har ni för budget och antal gäster?

Spilevinka: 67pers har vi bjudit. Lyckades hålla oss under 70 som målet var =)

Hur går det med lokalen för övernattning som skulle byggas om till förläggning?

lyck
Utloggad
Skrivet 10 feb 2014 19:18

Hej !

du bodde också i stockholm va?

vi kommer bo på herrgården som vi har bröllopet så det har vi inte behövt tänka på. =)

kommer vara där från fredag till söndag och dom som vill vara med redan från fredagen tänkte vi hyra herrgårdens relax med bastu och kanske någon behandling för att stilla nerverna ;)

de som stannar på bröllopsnatten tänkte vi bjuda på brunch dagen efter men just själva boendet får de stå för själva.

vi ligger runt 65 gäster, inte helt spikat om det blir några fler och våran budget ligger på 120 000 utan bröllopsresa (såklart :) )

vad har ni hittat för paketpris ?

spillevinka
Utloggad
Skrivet 10 feb 2014 19:40

Kul att fler hoppar in:)   

Vi har ca 115gäster;p . Jo jag fixade boende åt de långväga gästerna på Torsby camping :D där får dom frukost bägge dagarna å 10% rabatt :D    

Budget har vi inte vi fförsöker hålla oss runt 25000. Maten fixar vi själva. Mkt jag kan göra å frysa in flera dagar i förväg.  Det enda i matväg vi ska köpa är nog tårtorna :)

Anette86
Utloggad
Skrivet 11 feb 2014 09:25

Japp jag bor också i sthlm!

åh det låter ju helt fantastiskt att ha en hel helg tillsammans! vilken herrgård ska ni vara på? låter väldigt prisvärt!! =)

Vi räknar inte heller in resan, vi undanber oss presenter men tar gärna emot bidrag till resa så förhoppningsvis kommer det in pengar som räcker till en fin resa ;)

Ja du, paketpriset tror jag landar runt ca 500kr per skalle. Maten är billig där vi ska vara.. Alkoholen köper vi själva och efter middagen får man köpa till självkostnadspris så kanske fyllenivån hålls lite nere iaf ;)

lyck
Utloggad
Skrivet 11 feb 2014 11:48

vi kommer vara på ulvhälls herrgård i strängnäs, kuvert priset kommer nog landa på  runt 900 p.p men då är det med vikning och snittar och lite extra alkohol ;)

när vi kollade på herrgård närmare så låg ju dom ju på minst 1500 kuvertet så det är en viss skillnad!!

funderar också på att önska oss bidrag till resa, men inte spikat än:)

kommer ni pyssla mycket själva och vad gör ni då??

Anette86
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 11:21

Åh ulfhälls herrgård har vi sovit på, ett romantikpaket som vi var HUR nöjd som helst med. Uppgraderade rummet till svit med bubbelpool, riktigt nice! Att jag inte ens tänkte på det när vi kikade runt.. ;)

Sjukt mysigt är det där! hoppas ni blir nöjda!

gällande pyssel så gör vi placeringskorten själva. inbjudningskorten beställde vi billigt på nätet. festprogrammet fixar toastmastern. lite blommor som dekoration köper vi nog billigt på typ ica maxi eller så. dukning etc ingår ju i priset på festlokalen och de fixar me det.

lyck
Utloggad
Skrivet 15 feb 2014 15:25

ja ni , tjejer!

igår höll jag på att dö.

ulvhäll har gått i konkurs och därför kan vi inte ha vårat bröllop där.

tur i oturen så hittade vi ett annat ställe samma datum, dock en högre prisklass men det skiter jag i just nu.

så nu lutar det åt Noors slott istället.

spillevinka
Utloggad
Skrivet 16 feb 2014 09:19

Åå jisses förstår att du höll på att dö!  .. tur att ni fann åt ett annat ställe så fort !

Anette86
Utloggad
Skrivet 16 feb 2014 13:32

Men vaaaaa!!! Stackars dej!! så himla tråkigt! men jag hoppas att det är minst lika bra på det andra stället!

lyck
Utloggad
Skrivet 17 feb 2014 13:29

det är bättre än det andra och det syns även på prislappen.. =( + 500 per varje person , så alltså 1500.. det svider men just nu är det mer viktigt att ha samma datum.

resan går alltid och skjuta på sen får man helt enkelt önska sig bidrag :)

icegreen86
Antal inlägg: 5
Loggade in: 30 maj 2014
Utloggad
Skrivet 17 mar 2014 18:41

Hej!

Hoppar in i er tråd. Vi ska också gifta oss den 16:e Augusti i år. Kul att läsa om era planeringar. Hur långt har ni kommit?

Känns som jag ligger efter eller så är det bara för tärnorna är på mig som hökar, har du gjort det och det och det?  ;)

Nej, skämt åsido. bra att dom speedar upp lite. Vi kommer gifta oss i kyrkan och sen ha festen i en bygdegård en bit bort. Blir lite att åka efter kyrkan (3 mil) men då är det nära stan (samhället vet jag en del kallar det Wink ) på kvällen sen och vigseln vill jag verkligen ha i min dopkyrka. Så då får dom åka en bit och det kunde vart mycket längre =D.

Hade en stor planeringsdag igår med hjälp av en väninna som fixar maten. Är 90 personer inbjudna, får se hur många som tackar ja då 20 av dem är bosatta i Finland.

Hur gör ni med långväga gäster? Ordnar ni boende? Såg att någon av er gjorde det, hur gör ni andra?

Anette86
Utloggad
Skrivet 20 mar 2014 09:42

Välkommen icegreen86 =)

Vi började planera redan i augusti så det är mycket gjort för våran del.

Gällande långväga gäster får man ordna boende själv. Vi gifter oss i Sthlm och det kostar på tok för mycket att stå för hotell.. Så hotell och transport får gästerna lösa själva. Vi bjuder på 3 rätters inkl dryck till maten och har 70 gäster inbjudna. =)

Var i landet gifter ni er?

melissanystrom
Antal inlägg: 126
Loggade in: 06 jun 2015
Utloggad
Skrivet 20 mar 2014 10:41

Många som börjar jättetidigt ;) vi är flera stycken som gifter oss om ett och ett halvt år men som endå är i full gång med planeringen ;)

spillevinka
Utloggad
Skrivet 20 mar 2014 11:45

välkommen icegreen86!  :)

jag tycker våran planering rullar på bra .. men det kommer alltid något nytt haha :)  vi har en del långväga gäster ca 45 st.. dom har jag ringt å premelinärbokad camping med stugor åt. då fick dom 10% rabatt på priset + frukost. så gästerna får ringa dit själv å boka sitt boende..   har inte råd att bju alla på de då vi har 120 gäster..  

allt i klädväg är bestämt å beställt. väntar på spänning på min å dotterns klänning från canada, beställde via etsy :) Dottern kommer ha en likadan klänning som min :) 

mannen kommer ha sin svarta kostym med en smal slips. tänkte ha blåa slipsar på bestmännen men osäker på om sambon oxå ska ha de , hmm .. 

ChristelSolstrale
Antal inlägg: 4
Loggade in: 20 mar 2014
Utloggad
Skrivet 20 mar 2014 21:44

Oj vad vad ni alla varit tidiga på att planera era bröllop. Det ger mig lite panik, då Jerker och jag bara har ca fem månader kvar att ordna allt. Har haft svårt att välja ut ringen då jag tycker den är det viktigaste. Har besökt Guldfynd och Albrekts guld många gånger nu. Tar hjälp av information här på nätet och läser en och annan blogg.

Kram på er alla

Christel

Anette86
Utloggad
Skrivet 26 mar 2014 20:27

Christel: Jag kan tipsa om Valsta guldsmed. Sjukt generösa priser. Vi köpte våra förlovningsringar där i schalins och betalade 13500 för båda år 2012, ord.pris var 19000kr.. En kompis och hennes fästman har nyss köpt ringar där och fick också stor rabatt.

www.valstaguldsmed.se

FiaCarlen
Loggade in: 15 aug 2014
Utloggad
Skrivet 28 mar 2014 17:54

Nu har jag inte lusläst alla inlägg i tråden men vi kommer också gifta oss den 16:e augusti och tänkte kolla med er som har samma daturm hur ni ligger till?

Känns som om vår planering rullar på bra men får ju ändå lite lätt panik stundtals Wink

Anette86
Utloggad
Skrivet 30 mar 2014 20:45

Välkommen FiaCarlen!!

Vi har faktiskt gjort en heeeel del.. kyrka,präst,fotograf bokad,hår och makeup bokad, festlokal där allt ingår dvs mat, dukning,personal,städning,ljus,dj etc.

Inbjudningskorten skickades i feb. KLänning och skor är köpta. Ring är köpt. Hotellnatt är bokad. Toastmastern fixar allt med sjlva festen. Vigselprogram fixar min pappa. Festprogram fixar toastmastern.. tärnklänningarna beställda. Buketterna fixar min kusin som är florist till inköpspris. Vilka som ska sjunga i kyrkan är klart. Placeringskorten är klar.

Resan åker vi på senare i vinter.. Hmm kommer inte på mer nu men det känns som att vi har läget under kontroll och det bör inte bli någon stress i slutet som det känns.. =)

mno
Antal inlägg: 14
Loggade in: 20 jul 2014
Utloggad
Skrivet 30 mar 2014 21:32

Hej på er!

Vi gifter oss oxå den 16 augusti Smile Hoppas att det är ok att jag hoppar in här!

lyck
Utloggad
Skrivet 04 apr 2014 15:36

Hej alla igen! och vad roligt att vi bara blir flera :)

herrgården som vi hade bokat har ju som sagt gått i konkurs och som tur var hittade vi trosa stadshotell som precis fått en avbokning till samma pris. otroligt fint och känner mig nästan mer nöjd nu än innan.

så här långt har vi kommit idag.

Bokat.

präst, kyrka, hotellnatt,ställe, maten (blir två rätters och två snittar plus 6 glas vin/pp), ljudanläggning, tårta,blommor,fotograf, smink och hår samt en provning utav nya underkläder

Köpt:

min klänning och mina skor, brudnäbbklänning, inbjudningskort (skickat och klart), tärnklänningarna, papper till festprogram och tackkort, påsar till "bakiskit" för dom som väljer att stanna kvar, västar till sambo och hans bestmans.

Kvar:

kostym och skor till sambon, kläder till liten brudnäbb(? kille), Skor till bruddnäbb, ringar, bröllopsresa, smycken till mig, ballonger till borden, bordsplacering.

Har jag missat något kanske ? som behövs inköpas?

Buketten kommer bestå av kallor,rosor och ranunkel. allt i vitt men rosorna ska vara "kantdoppade" i guld (fast inte för starkt).

tänkte ha bordsnummer hängade i en varsin heliumballong på varje bord.

bakispåsarna tänkte jag fylla med alvedon,tuggummi,halstablett,resorb och ställa en mini cola vid sidan av

lyck
Utloggad
Skrivet 05 apr 2014 07:48

Just det ! Naglar är också bokade

Ska testa att köpa hem tandblekning och funderar på hårförlängning också.

mno
Utloggad
Skrivet 06 apr 2014 09:02

Hej!

Min kille friade på aug 2013 så vi hade ett år på oss att planera vårt bröllop. Jag började med att boka kyrka och bygdegård för att vara säkra på att få de vi ville ha. Jag har även bokat en cateringfirma och en duo som ska spela på kvällen.

Klänningen är köpt och lite vasar och kandelabrar till borden. Ljuslyktor ska jag nog låna av en vän. Annars blir det en sväng till ikea.

Inbjudningarna skickade vi ut för två veckor sedan. 

Ja just det håruppsättning är bokad och även fotograf. 

mno
Utloggad
Skrivet 06 apr 2014 09:06
spillevinka SKREV DEN 04 sep 2013 12:40 FÖLJANDE:

Ja okej!

det som är klart är:

Kyrkan.

Hår&makeup.

Blomsterfixare.

temat.

å menyn börjar ta form. jag är kock och kommer förmodligen fixa lite själv, men kommer ha några som grillar och serverar maten :) 

å nu har jag kört fast lite i vilka färger man ska ha? lila/svart eller turkos/brunt  sjukt svårt tycke rjag.  Jag och en brudtärna ska nog åka på bröllopsmässan i januari till sthlm :) 

Jag gillar att börja tänka ut allt. men sambon bara ja men vi har ju ett år på oss. jo men ändå det är mycket som måste klaffa den dagen, å även tänka ut hur mycket allt kommer gå på ,så man vet hur mycket man borde spara :p

Precis samma här! Känns som jag har fixat med det mesta och min blivande är inte alls som jag.Jag tycker att det kkänns väldigt skönt att bocka av så mycket som möjligt. Sen kommer sommaren och semestern och då vill jag kunna njuta av den. Har ju redan blivit lite skönare dagar och då vill jag bara njuta. 

mno
Utloggad
Skrivet 06 apr 2014 09:10

Och även bröllopsnatten är bokad! Vi bor på en liten ort men vi har faktiskt ett hotell här som vi tänkte passa på att bo på :) natten innan bröllopet bor jag i ett vanligt rum med mina goa brudtärnor. Sen blir det bröllopssviten för mig och mannen :))

mno
Utloggad
Skrivet 06 apr 2014 09:29

Inser nu när jag läst igenom allas inlägg ännu en gång att jag har fått gjort ännu mer. Vigselringen är köpt. Vi valde att bara köpa en ring till mig. Hur har ni andra gjort? Ska ni båda ha vigselring eller bara tjejen?

Jag har även pratat med en väninna som ska fixa buketter och corsage eller vad det heter heter som killarna ska ha. 

mno
Utloggad
Skrivet 06 apr 2014 18:37

Igår kväll fick vi reda på att min älskade svägerska väntar barn. Och är beräknad till 15 aug!!! Funderar allvarligt på att flytta fram vårt bröllop till mitten av september istället. 

FiaCarlen
Utloggad
Skrivet 08 apr 2014 19:45
mno SKREV DEN 06 apr 2014 09:29 FÖLJANDE:

Inser nu när jag läst igenom allas inlägg ännu en gång att jag har fått gjort ännu mer. Vigselringen är köpt. Vi valde att bara köpa en ring till mig. Hur har ni andra gjort? Ska ni båda ha vigselring eller bara tjejen?

Jag har även pratat med en väninna som ska fixa buketter och corsage eller vad det heter heter som killarna ska ha. 

Tyckte jag låg bra till men ni andra verkar ha kommit snäppet längre! 
Köpte ringar igår iallafall! Hos oss blir det bara jag som har vigselring, sambon har dock valt att byta ring då han inte är helt nöljd med förlovningsringe.  Men han får nöja sig med en ring med två datum i Wink

Jag har min klänning klar men känns som min kära karl borde börja tänka på sitt snart...Tongue Out

lyck
Utloggad
Skrivet 10 apr 2014 13:45

Nu har jag bokat hårförlängning också!

känns som att jag börjar bli klar men sambon har typ inte ens börjat tänka på bröllopet, varit på honom i veckor nu om ringarna då det är han som har kontakten men längre än så har vi inte kommit.

hur kommer alla göra med efternamn? byter ni eller behåller?

FiaCarlen
Utloggad
Skrivet 13 apr 2014 09:09
lyck SKREV DEN 10 apr 2014 13:45 FÖLJANDE:

Nu har jag bokat hårförlängning också!

känns som att jag börjar bli klar men sambon har typ inte ens börjat tänka på bröllopet, varit på honom i veckor nu om ringarna då det är han som har kontakten men längre än så har vi inte kommit.

hur kommer alla göra med efternamn? byter ni eller behåller?

Haha, samma här! Jag har koll på det mesta "mitt", sen är det bara hålla tummarna för att sambon faktiskt är påklädd öht på bröllopsdagen Wink

Vi kommer byta efternamn båda två och ta min svärfars efternamn då sambon alltid velat ha det namnet egentligen. Enligt skatteverket var det enklast då om min sambo bytte innan så jag bara kunde ta hans namn när vi gift oss. Så redan nu har han nytt namn Smile

mno
Utloggad
Skrivet 24 apr 2014 21:49

Jag kommer byta efternamn till samma som min man och barn. 

sommarbrud87
Antal inlägg: 18
Loggade in: 07 jan 2015
Utloggad
Skrivet 24 apr 2014 21:58

Jag gifter mig 9 aug och har bokat lokal, mat, bröllopstårta , köpt min brudklänning. Planerat alla dekorationer. Beställt skor till klänningen, bestämt bröllopsweekend fått 26 st osa redan:) vi har ett litet bröllop på endast 33 gäster. Bestämt ringar och lagt undan pengar:) bokat transport till och från vigsel platsen. Konsulterat med toast Madame om lite planering till välkomstdrinken:) i maj kommer vi näs intill ha beställt och köpt allt:) och eftersom jag börjar ett nytt jobb snart känns d såå skönt:)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!