Skrivet 04 apr 2014 15:36
Hej alla igen! och vad roligt att vi bara blir flera :)
herrgården som vi hade bokat har ju som sagt gått i konkurs och som tur var hittade vi trosa stadshotell som precis fått en avbokning till samma pris. otroligt fint och känner mig nästan mer nöjd nu än innan.
så här långt har vi kommit idag.
Bokat.
präst, kyrka, hotellnatt,ställe, maten (blir två rätters och två snittar plus 6 glas vin/pp), ljudanläggning, tårta,blommor,fotograf, smink och hår samt en provning utav nya underkläder
Köpt:
min klänning och mina skor, brudnäbbklänning, inbjudningskort (skickat och klart), tärnklänningarna, papper till festprogram och tackkort, påsar till "bakiskit" för dom som väljer att stanna kvar, västar till sambo och hans bestmans.
Kvar:
kostym och skor till sambon, kläder till liten brudnäbb(? kille), Skor till bruddnäbb, ringar, bröllopsresa, smycken till mig, ballonger till borden, bordsplacering.
Har jag missat något kanske ? som behövs inköpas?
Buketten kommer bestå av kallor,rosor och ranunkel. allt i vitt men rosorna ska vara "kantdoppade" i guld (fast inte för starkt).
tänkte ha bordsnummer hängade i en varsin heliumballong på varje bord.
bakispåsarna tänkte jag fylla med alvedon,tuggummi,halstablett,resorb och ställa en mini cola vid sidan av