BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Ekonomi Starta ny tråd
20 sep 2013 20:40       4 svar    3039 klick

Möjligt att fixa budgetbröllop på ett år??

hopplosromantiker
Antal inlägg: 5
Loggade in: 15 sep 2013
Utloggad

Letar runt på nätet som en tok efter billiga lokaler i och utanför Göteborg som både är billiga och som är LEDIGA nästa år! Hittade en superfin lokal som heter Stora Holms säteri och verkligen blev kär i stället (har bara kollat på hemsidan), de tar 13.000-14.000 för lokalhyra och man får stå för mat själv (som vi vill göra)... MEN de är fullbokade VARJE helg från mars till november nästa år!!! :(

Hade varit så underbart om jag och min fästman kunde gifta oss nästa år och för max 30.000-40.000 kr som budget! Just nu känns det inte ens möjligt!

Har ni några bra tips på lokaler eller annat som kan hjälpa när man vill skapa ett personligt och romantiskt bröllop men med liten budget?! :)

hopplosromantiker
Antal inlägg: 5
Loggade in: 15 sep 2013
Utloggad
Skrivet 22 sep 2013 20:13

Låter ju väldigt bra det! Var hade ni ert bröllop? Vårt problem är att i Göteborg där vi bor är det svårt att hitta fina och billiga lokaler pga det populära läget.

Tiila
Antal inlägg: 1
Loggade in: 15 nov 2013
Utloggad
Skrivet 27 sep 2013 11:50

Förra gången jag gifte mig gjorde vi det i lagerhuset i trädgårdföreningen, alltås där de övervintrar lageroch citrusträden. En underbar lokal i all sin enkelhet, gigantiska fönster och gott om plats för våra 60-70 gäster. Visst någon herrgård är det ju inte, men väldigt centralt och ett bra alternativ om man vill hålla kostnaderna nere.

LinaRosell
Antal inlägg: 10
Loggade in: 26 aug 2015
Utloggad
Skrivet 15 maj 2014 09:21

Nu bor ju vi i Norrköping men men=) Jag har använt budgetverktyget här på sidan och räknat på vad vårt bröllop ska kosta.. jag får det till ca 45000.. vi har väldigt begränsad ekonomi och vill gifta oss i november nästa år.. det är svårt att få ihop det..

min mor kommer dock betala min klänning som min väninna syr och brudgummens mor komer bira med något också=) sen kan man ju istället för att önska en massa prylar och dylikt kan man ställa en kista i festlokalen elelr vid middagen och önska sig bidrag i form av pengar, checkar, presentkort m.m.... då får man tillbaka lite av det man lagt ut=)

så kommer vi göra=) Lycka till med allt=)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!