BröllopsGuiden
06 nov 2013 23:10       3 svar    3207 klick

Budgettips tack!

nilmad
Antal inlägg: 3
Loggade in: 12 dec 2013
Utloggad

Jag är både tärna och toastmadame och känner mig mkt hedrad och glad!

Bröllopet blir litet och familjärt och planeringen har gått rätt fort. Det svåra nu är möhippan! Den ska vara om en månad, alltså 7:e eller 8:e dec! Jag behöver alla budgettips jag kan få men vill ändå få till en lyxig känsla, bruden är min bästa vän och jag vill ge henne en oförglömlig möhippa, möhippegänget har inte mycket pengar och de flesta är arbetssökande. Vi blir tio stycken sammanlagt med bruden om alla kan vara med på möhippan, och det vill både jag och bruden att det ska gå. Bruden är världens finaste människa och värd det allra bästa.

Tacksam för hjälp!

Obs TILLÄGG 2013-11-06 23:21:40
Hon älskar spa och är en riktig "tjejtjej" tjejig musik, god mat, smink.
Dallas
Antal inlägg: 183
Loggade in: 22 jan 2020
Utloggad
Skrivet 07 nov 2013 09:58

En stund på SPA med en efterföljande middag hemma hos någon av tjejerna - det behöver inte bli så dyrt! Kolla med alla hur mycket var och en kan lägga i pengar.

nilmad
Utloggad
Skrivet 07 nov 2013 15:47
Anjisen SKREV DEN 07 nov 2013 08:49 FÖLJANDE:

När min syster skulle gifta sig så fixade vi en brunch med lite allt möjligt typ bacon, äggröra, bröd, grönsaker och lite annat. Till det serverade vi mousserande vin. Syrran fick gå lite grann av en tipsrunda innan hon kom hem till en av sina vänner där vi hade brunchen. Vi hade satt ut några av hennes killvänner som gav henne nästa ledtråd. Efter det åkte vi från Lund till Malmö, gick från centralen till Pildamsparken där vi tog och åt våra baguetter som vi hade gjort sedan innan. Efter det så kollade vi på fotboll. Så det ni kan göra är kanske något liknande? Låta henne gå på tipsrunda tills hon kommer dit där ni är, fixa brunch (maten är ju inte så himla dyr om man vet var man ska handla billigt). Brunchen behöver inte vara så stor! Ni kan ta och baka eget bröd vilket blir lite billigare. Sätt på musiken hon älskar i stereon på låg volym. man hör vem som spelar men det är ändå så lågt att man kan sitta och snacka med varandra. Möhippor behöver inte alls betyda en massa spex. Sen kan ni ta och ha en sminkdag eller bara en må bra dag där alla pysslar om alla med allt vad det heter. Det behöver inte bli så dyrt.

Jag valde bort möhippa för mig själv då jag knappt har några kvinnliga vänner och mina syskon vet inte vem de är då de aldrig har träffat dem. Man känner nu i efterhand att det kunde ha varit roligt med en liten möhippa iaf men ville inte, då, att mina systrar och mina vänner skulle tänka så mycket på det. 

Lycka till med Möhippan :)

Tack så mycket! Ibland behöver man hjälp att få ideérna att komma :) tror jag får riktigt bra användning av dina tips.

nilmad
Utloggad
Skrivet 07 nov 2013 15:49
Dallas SKREV DEN 07 nov 2013 09:58 FÖLJANDE:

En stund på SPA med en efterföljande middag hemma hos någon av tjejerna - det behöver inte bli så dyrt! Kolla med alla hur mycket var och en kan lägga i pengar.

jag har kollat mängder med spaanläggningar och minispan men alla är för dyra tyvärr, men vi ska nog kunna komma på nåt spaigt ändå, bruden behöver all avkoppling hon kan få. tack för tips.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!