BröllopsGuiden
09 nov 2013 14:24       3 svar    3222 klick

Hur får jag dit tiaran

Jessicacar
Antal inlägg: 6
Loggade in: 31 mar 2014
Utloggad

Gifter mig i början på maj och planeringen är i full gång!

Jag har beställt klänning, slöja och en tiara - jag har kort hår och kommer inte kunna ha värsta uppsättningen, hur får jag då dit tiaran?

Vi har en ganska låg budget för bröllopet och jag ska fixa hår och make-up själv, och kommer därav inte ha någon frosör till hjälp för ditsättning av tiara/slöja.. 

På alla bilder jag ser så är det kvinnor med långt fint hår, uppsatt, där tiaran är liksom instucken i frisyren... Måste man ha långt hår för att kunna ha tiara..??

Jessicacar
Antal inlägg: 6
Loggade in: 31 mar 2014
Utloggad
Skrivet 10 nov 2013 13:31

Tiaran är "halv" - två halvbågar eller hur man ska förklara.. Med två runda ringar på båda ändarna.. Som ett diadem fast åt fel håll ? Ingen kam... O inget som går runt hela huvudet...

Dallas
Antal inlägg: 183
Loggade in: 22 jan 2020
Utloggad
Skrivet 13 nov 2013 09:21

Nu vet jag inte hur pass kort hår du har, men på många bilder jag kollat på på andra brudar med kort hår och tiara så har de pluffat det översta håret och gömt ändarna på tiaran under fluffet. Ändarna kan du fästa med ett har hårnålar.

zeoxa
Antal inlägg: 2
Loggade in: 20 nov 2013
Utloggad
Skrivet 19 nov 2013 17:32

Hej!

Jag försöker hitta en snygg tiara. Men är det någon som vet var man kan hitta en kopia på drottning Alexandra's Kokoshnik Tiara?

eller en liknande?

mvh felicia

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!