BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Tävlingar Starta ny tråd
14 dec 2013 11:13       15 svar    2194 klick

Julkalendern: dagens lucka 14 dec

Christina BröllopsGuiden
Antal inlägg: 589
Loggade in: 30 jun 2020
Utloggad

1 VINNER: Boken Mannerströms Jul är en re-make av Mannerströms julkokbok som kom 2010. Den nya boken är i något mindre format och på 160 sidor mot originalbokens 240. Mycket av det extra bildmaterialet har utgått i denna "folkupplaga" medan de allra flesta recepten finns kvar, totalt ca 100 recept på den godaste julmaten. Värde ca 109 kr, från Norstedts, www.norstedts.se.

TÄVLA SÅ HÄR: Motivera varför du ska vinna genom att kommentera detta inlägg idag. Vi meddelar vinnaren/vinnarna i detta inlägg och postar vinsterna kontinuerligt. Se till att du skrivit in dina adressuppgifter under Min Sida – Inställningar.

Stallkatten
Antal inlägg: 68
Loggade in: 18 dec 2015
Utloggad
Skrivet 14 dec 2013 11:19

Åh är det något julbord jag verkligen vill vara gäst på så är det Mannerströms, och om jag har tur så har jag iallafall nu möjlighet att följa hans inspirerande recept! Älskar det traditionella smakerna som han alltid lyfter fram - drömvinst!

Helena89
Antal inlägg: 22
Loggade in: 17 jan 2014
Utloggad
Skrivet 14 dec 2013 12:56

Skulle vara underbart att få tips av den bästa kock som finns. Lite julisperation är aldrig helt fel eller.

flinkan69
Antal inlägg: 14
Loggade in: 24 dec 2013
Utloggad
Skrivet 14 dec 2013 13:01

jag älskar dekorera med naturen granris på bordet och fönster.Tallris i höganäskrukor och pynt.Brickor med ljus dekorerat tallkottar och kastanjer.
Ett hav av ljus och julmusik det är jul.Jag glömde att jag har apelsiner med nejlikor i fönstren.Även älskar jag pynta med hyacinter, amaryllis,julstjärnor,jultulpaner

Gillar även Mannerström

idaisak
Antal inlägg: 13
Loggade in: 05 dec 2013
Utloggad
Skrivet 14 dec 2013 13:07

Att fira jul som denna goa gubbe,

skulle få min pappa att hoppa av lycka!

Hoppas på lite Mannerströmsk inspiration till jul!

chrpe
Antal inlägg: 94
Loggade in: 09 maj 2016
Utloggad
Skrivet 14 dec 2013 16:10

En nok med ett innehåll där det finns något för allas smak. Mannerström är en av mina favoriter och jag älskar hans recept. Hoppas få njuda på något extra unikt från denna bok i jul!

mammamuh
Antal inlägg: 25
Loggade in: 03 dec 2014
Utloggad
Skrivet 14 dec 2013 18:17

Jag är med och håller tummarna - för denna bok måste bara vara bra!

Janne007
Antal inlägg: 10
Loggade in: 16 dec 2013
Utloggad
Skrivet 14 dec 2013 18:44

Jag har ingen julkokokbok utan lagar julmaten efter de recept jag har mellan mina öron. Jag vill gärna få nya uppslag och ny inspiration, så en kokbok av en av våra bästa kockar välkomnas varmt!

karindan
Antal inlägg: 41
Loggade in: 24 dec 2014
Utloggad
Skrivet 14 dec 2013 21:20

Jag skulle gärna få lite inspiration inför årets julbord då det är vi som ska ta emot hela tjocka släkten i år. Det vore kul att kunna imponera med lite nya men klassiska smaker:-)

motherinlaw
Antal inlägg: 2
Loggade in: 14 dec 2013
Utloggad
Skrivet 14 dec 2013 23:05

Medan dottern och svärsonen fortfarande bodde i Göteborg pratade vi alltid om att jag skulle komma ned i december innan jul och att vi då skulle gå på Sjömagasinet och äta ett riktigt traditionellt julbord. Tyvärr blev det aldrig av då det alltid kom andra saker i mellan.

Nu har de flyttat norrut vilket i och för sig är roligt då vi nu bor nära varanda, men jag kommer alltid tycka att det är synd att vi aldrig kom iväg på julbordet. Det vore därför roligt att få överraska dem med ett Mannerströmskt julbord i år.

hejsan01
Antal inlägg: 17
Loggade in: 04 dec 2013
Utloggad
Skrivet 14 dec 2013 23:14

en perfekt inspiration till min mamma, 

jag vill gärna denna hem till henne kamma!

Thethesse
Antal inlägg: 25
Loggade in: 15 dec 2014
Utloggad
Skrivet 14 dec 2013 23:56

Förra året firade jag jul på en av Viking Lines fartyg, Leif Mannerström stod för julbordet och det var underbart gott. I år fick min man en julklapp från jobbet med bestick av Selected by Leif Mannerström, för att ytterligare få en "touch" av Mannerström vore denna bok perfekt för mig.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!