BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Familj Starta ny tråd
05 jan 2014 20:18       3 svar    1462 klick

Lekbord för barnen - bra idè ?!

vicky_bran
Antal inlägg: 4
Loggade in: 02 feb 2014
Utloggad

Hej.
Då jag själv inte har några barn =( så tänkte jag fråga er med barn, om den här idèn kan fungera i praktiken och om det är något som ni som föräldrar samt barnen skulle uppskatta. Samt om ni kan komma på något mer man kan tillägga..

Vi kommer ha cirka 10-15 barn med på vårt bröllop i åldrarna 0-9 år. Vet att de brukar ha lite svårt att sitta still, vilket inte heller är tanken men det kanske inte är så kul för dom att sitta o lyssna till tal m.m. Därför tänkte jag göra ett "lekbord" en bit ifrån middagsbordet (så det blir lite mer avskilt) med t.ex papper i olika färger, kritor, ballonger, målarblock, tidningar, bilar, godis, dricka m.m.

Vad tror ni om idèn och har ni några tips om vad man kan ha mer på detta bord ?

Doll
Antal inlägg: 1
Loggade in: 02 mar 2015
Utloggad
Skrivet 09 mar 2015 14:59

Hej,

vi var på ett stort bröllop i höstas med många barn i olika åldrar. Paret hade valt att använda sig av ett lekbord något avskilt från övriga bord. De hade även hyrt in personal till detta och jag måste säga att det var jättebra. Dels för att vi föräldrar helt kunde koppla av, var dök något upp kom någon ur personalen med barnen, och man visste att de små inte gled iväg utom stn och hörhåll. 

vad vi såg på bordet förutom pennor och papper var bla pussel och ansiktsmålarfärg (de som ville blev jättefint målade!) och pussel. Barnen fick dessutom en liten godispåse och fri tillgång på dricka. Utöver detta låg det på barnens platser vid borden små presenter med små pyssellådor. Verkligen jättefint.

vi ska själva ta med oss detta till sommaren och vårt eget bröllop...

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!