BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Tävlingar Starta ny tråd
07 jan 2014 13:46       31 svar    3056 klick

Tävla & vinn: Fredagsmys på Hooks Herrgård

Christina BröllopsGuiden
Antal inlägg: 589
Loggade in: 30 jun 2020
Utloggad

1 VINNER: När veckan börjar gå mot sitt slut kan det vara skönt att smita iväg på tu man hand och njuta av sin käras sällskap. Under fredagens eftermiddagen har ni tillgång till relax eller vandringsleder i underbar omgivning. På kvällen kan ni i lugn och ro njuta medan kockarna hänför dig med sina kunskaper och avnjuta en romantisk trerättersmiddag. Efter en god natts sömn väntar vår härliga frukostbuffé och en utsikt man minns. www.hooksherrgard.se

Fredagsmys för två, detta ingår:

• Chips och cola på rummet vid ankomst
  • Trerättersmiddag inkl. kaffe
  • Övernattning i dubbelrum
  • Frukostbuffé

Värde: 1990 kr

Fredagsmys är bokningsbart en fredag-lördag den 10 januari-11 april 2014.

TÄVLA SÅ HÄR t.o.m 17 jan kl.13: Kommentera nedan vem du skulle bjuda med och varför. Bästa kommentar vinner (du behöver inte kunna rimma).

chrpe
Antal inlägg: 94
Loggade in: 09 maj 2016
Utloggad
Skrivet 07 jan 2014 14:53

Det vore drömmen att få ta med min man på en härlig "på tu man hand vistelse". Stressig höst, mycket jobb och alldeles för lite tid till varandra. Att få skämma bort oss själva med "hålla i handen" promenader, lägga sig på en kulle och njuta av himlen, äta gott och bara få mysa. Inga telefoner, ingen data, inget jobb, bara vi! Att bjuda min man på detta som vår gemensamma födelsedagspresent vore kul, jag fyller på fredag och han 3 april. Något att se fram emot! Smile

LillaFruW
Antal inlägg: 16
Loggade in: 22 jan 2015
Utloggad
Skrivet 07 jan 2014 15:06

Jag skulle ta med mig min blivande man till Hok.
Vi har aldrig varit där tidigare så det blir helt nytt för oss om vi skulle ha turen att vinna. Verkar jättemysigt.

AnnaKaize
Antal inlägg: 2
Loggade in: 27 nov 2014
Utloggad
Skrivet 07 jan 2014 15:07

Jag skulle ta med Maria Montazami! Konversationen och vinet skulle flöda, tasslarna skulle rassla och det bästa är ju att "Kamran betalar allt" som Maria själv brukar säga :D

Eftersom hon antagligen är upptagen och dessutom knappast vill dinera med ett galet fan så tar jag väl med Mannen då. Det vore också trevligt :)

Uppsalabrud
Antal inlägg: 6
Loggade in: 14 jan 2015
Utloggad
Skrivet 07 jan 2014 15:24

Jag skulle vilja ta men min fästman på en Getaway. Vi skulle nog kunna behöva lite avkoppling mitt i allt bröllopsplaneringsstress. Att bara få lite kvalitetstid tillsammans vore urhärligt. Och välbehövligt. 

novemberbrud
Loggade in: 26 nov 2014
Utloggad
Skrivet 07 jan 2014 15:36

Jag tar med min man och det vore lyxigt att få en övernattning tillsammans och bara ha ögonen på varandra. Med två små barn blir det varken sömn eller lugn tu man hand tid och det vore välbehövligt att komma iväg, något jag längtar efter:)

snowhite
Loggade in: 06 apr 2015
Utloggad
Skrivet 07 jan 2014 16:43

Hej!

har många gånger åkt förbi denna fina gård o varje gång tänkt att den vill ja se mer av. har tyvärr inte skett än. men nu vore de verkligen dags Smile jag är nyförlovad (nyår) men vi har varit sambo i 10 år. vi har tre barn o dom sista två fick vi nu i november Smile var förtidiga så vi har legat en månad på neo i ryhov. har skrivit upp er som ett av alternativen till bröllopsnatten. en vackrare utsikt att vakna upp till går väll knappast hitta i länet. hoppas vi ses. mvh Cicci

Kickstart
Antal inlägg: 1
Loggade in: 07 jan 2014
Utloggad
Skrivet 07 jan 2014 16:58

Med en sambo som ofta jobbar utomlands är fredagsmys svårt, 

så jag håller tummarna att det här paketet blir vårt! 

Vill gärna lägga en helg i Hooks goda händer,

och överaska min sambo när han hem från utlandet anländer,

Ensamtid och lite lyx är precis vad vi behöver,

och på Hooks Herrgård skulle vi bli ompysslade så det räcker och blir över!

jennyorust
Antal inlägg: 19
Loggade in: 02 dec 2014
Utloggad
Skrivet 07 jan 2014 17:49

Skulle ta med min sambo och verkligen mysa till det utan djur och barn. Vi har vart ihop i 6 år och bara sovit borta en gång.. alltid svårt att hitta djur och barnvakt. Men vinner jag en härlig natt för oss så ska jag verkligen fixa det innan bebis nummer två kommer i april. Blir det ingen mysnatt nu så lär det ta minst två år till nästa gång vi har chansen! 

EmmaBonne
Loggade in: 29 jan 2014
Utloggad
Skrivet 07 jan 2014 18:27

Jag skulle ta med min nyblivna man Jonas och vår bebis som växer till sig i magen!

Vi har haft kämpiga 14 veckor med alla tänkbara gravidkrämpor och blev i samma veva av med mitt jobb.

Med nytt arbete i bagaget och en tväromvändning i graviditeten har vi mycket att fira och egentid att ta igen!

Vore fantastiskt mysigt att bara få vara tillsammans i nuet, i Hooks herrgårds magiska miljö och reflektera om allt underbart som väntar i 2014! 

jen84
Antal inlägg: 2
Loggade in: 27 mar 2015
Utloggad
Skrivet 07 jan 2014 21:28

Jag skulle ta med min blivande man och skämma bort honom ordentligt! Han är helt fantastisk! Som pappaledig fixar han kaffe och frukost varje morgon medan jag duschar, till exempel :) 

Eftersom vi gifter oss i vår så kommer våra 30-årsdagar lite i skymundan också..vore ett mysigt sätt att fira det på  <3

Jessica_84
Antal inlägg: 46
Loggade in: 21 jan 2014
Utloggad
Skrivet 07 jan 2014 21:41

Kan inte tänka mig ett bättre sätt att starta 2014 än att få en mysig, romantisk & avkopplande fredag-lördag tillsammans med min underbara man! I år så firar vi dessutom 2år tillsammans som herr & fru. Det känns helt magiskt. Men just nu är allt så stressigt, jobbet tar nästan knäcken på mig, en nära släkting som är sjuk börjar dessutom bli väldigt dålig, mycket farande överallt, många måsten & många krav & så ovanpå det så ska man försöka att inte stressa upp sig, se till att hinna med att träna, laga nyttig mat & dessutom vara glad & trevlig samt se bra ut & hinna med alla sina vänner, alltihop samtidigt som vi dessutom försöker skaffa barn. Det är våran högsta önskan att få bli i välsignat tillstånd, att få se min mage växa, få känna hur barnet sparkar & rör på sig i magen, få bli en egen liten familj med egna barn. Att tillslut få se denna underbara skapelse, få hålla barnet i mina armar, få pussa den ömt på pannan & uppfostra den & hjälpa & stötta den i med- & motgång, älska den oavsett. I år är det väl ändå våran tur? Men inte stressa, då kommer kroppen att protestera & då blir det inget barn! Suck. Det känns så långt borta men ändå så nära att man nästan kan ta på det. Nästan.

lnalind8
Loggade in: 14 maj 2015
Utloggad
Skrivet 07 jan 2014 23:01

jag och min sambo har varit ett par i 9 år i februari och jag har tänkt på de bästa sättet att fria till honom på men inte hittat något.. Men detta skulle va perfekt! 

jag har sagt att jag aldrig kommer fria så han lär inte ana något heller :-)

vi ligger i en vidrig tvist med vår besiktningsman pga fultskador på vårt nyköpta hus, försöker få barn via ivf och skulle förutom en förlovning behöva få njuta av livet lite :-) för oss skulle detta vara en nystart med frisk energi och lite glada minnen 

cmod
Loggade in: 14 aug 2014
Utloggad
Skrivet 07 jan 2014 23:39

Jag skulle absolut ta med mig min underbara sambo. Det är svårt att få tiden att räcka till i vardagen och det här skulle vara ett fantastiskt tillfälle planera vårt kommande bröllop! 

annaf85
Antal inlägg: 7
Loggade in: 05 sep 2014
Utloggad
Skrivet 08 jan 2014 09:16

Det skulle vara super mysigt med en weekend. :)

Jag och min blivande man skulle behöva en semester ihop då vi inte haft semester tillsammans på snart tre år!!! Då jag har bytt jobb och inte då "fått" någon semester och Martin studerar och då måste jobba på sommrarna för att få ekonomin att fungera.

Så detta skulle vara prefekt för oss, att få vinna något skulle ju också vara super kul! :)

cattisvbg
Antal inlägg: 4
Loggade in: 09 dec 2014
Utloggad
Skrivet 08 jan 2014 21:46

Det hade varit fantastiskt att vinna! Kropp och själ hade verkligen behövt ett mysigt avbrott i vardagen.
Vem jag skulle ta med mig? Inget svårt val. Min blivande man som verkligen har visat att han älskar mig i nöd och lust. Han har ställt upp så mycket han kunnat och mer än vad han kanske har orkat sedan jag drabbades av diskbråck i början av december. Det hade varit härligt att få ge honom detta som ett litet tack och som en tidig bröllopsgåva.

sandholst
Loggade in: 09 jan 2014
Utloggad
Skrivet 09 jan 2014 00:09

Vi har ssnart varit gifta i 19 år, min käre man och vi delar ett underbart liv tillsammans med våra 4 barn. Men en middag på tu man hand med hotell natt och hotell frukost i miljön på Hooks herrgård vore en underbar dröm. 

Anette86
Antal inlägg: 29
Loggade in: 25 aug 2014
Utloggad
Skrivet 09 jan 2014 08:03

Jag skulle ta med min blivande man. Han fyller 30 i februari och förtjänar att skämmas bort lite innan vi byter av här hemma med föräldraledighet!

lindilajnen
Antal inlägg: 7
Loggade in: 24 feb 2016
Utloggad
Skrivet 09 jan 2014 10:33

Fredagsmys på Hooks men min blivande man, skulle vara otroligt uppskattat. Han gör så mycket för mig hela tiden och finns alltid där vid min sida, så om jag skulle vinna så tar jag självklart med min andra hälft, alltså mitt livs kärlek och blivande man Johan. 

Ninna77
Loggade in: 02 jun 2014
Utloggad
Skrivet 09 jan 2014 10:44

Oj, vad mysigt det skulle vara att ta med sig sin blivande man.. Detta skulle vi behöva efter en tragsik bortgång av närstående för att komma i det rätta "modet".

Sindyrella
Antal inlägg: 4
Loggade in: 26 maj 2014
Utloggad
Skrivet 09 jan 2014 11:30

Jag skulle absolut ta med min blivande man som jag ska gifta mig med i juni 2014. Hade varit oerfekt mitt i all kaos med bröllopsplanering och alla personer som har så många åsikter om hur vi ska ha det. Vi hade även ett hemskt år förra året med svårigheter att få barn och det har tärt på oss och vi skulle därför behöva andas lite....

ankrumpa
Loggade in: 10 jan 2014
Utloggad
Skrivet 10 jan 2014 09:00

Jag skulle ta med min Sambo, vi har länge planerat att åka iväg men mellan hans jobb och mina studier har inte tiden och orken funnits. Nu börjar våra liv bli mindre hektiska och årsdagen börjar närma sig så det hade varit helt underbart.

toca68
Antal inlägg: 11
Loggade in: 04 jul 2013
Utloggad
Skrivet 10 jan 2014 21:26

Jag skulle vilja ta med mig min man,gifte oss 24 augusti 2013.

Sen en tid tillbaka är mannen arbetslös och det ger inte så mycket klirr i kassan,så att det blir några utsvävningar. Hade varit fantastiskt att kunna åka iväg och njuta en helg.

Mvh.Camilla

sannam45
Antal inlägg: 28
Loggade in: 29 sep 2015
Utloggad
Skrivet 10 jan 2014 23:44

Snälla hjälp mig! Jag har nyligen separerat med min sambo efter 11 år. Det har hänt jobbiga saker de senaste åren i våra respektive familjer och vänskapskrets som till slut blev för mycket för vår relation. Men vi har fortfarande känslor för varann och kanske en sån här mysig helg,bort från allt jobbigt,hade kunnat få oss att prata och rå om varann..se om det inte helt hopplöst att kunna rädda relationen. 

zigzag6
Loggade in: 15 maj 2014
Utloggad
Skrivet 12 jan 2014 13:06

Jag skulle ta med min blivande man, ska giftas oss i maj så vore helt underbart att få chansen att komma bort lite på tu man hand innan o bara kunna slappna av. ser ju jättefint ut.

MariaPaz
Antal inlägg: 3
Loggade in: 11 jun 2014
Utloggad
Skrivet 12 jan 2014 22:13

Jag skulle ta med min blivande man eftersom han är värd allt i hela den här världen. Han är mitt allt och jag vill kunna ge honom det bästa.

Stallkatten
Antal inlägg: 68
Loggade in: 18 dec 2015
Utloggad
Skrivet 13 jan 2014 15:19

För varje skratt och alla leenden

i livets alla skeenden

för alla kramar och varje stund

som vi haft tillsammans på vår jord så rund

vill jag tacka min fina man, hans kärlek stor

och det vackra hjärta som i honom bor

Vill sätta lite guldkant på det vardagsgrå

och hoppas en romantisk weekend med honom få!

KajsaLundberg
Loggade in: 18 mar 2014
Utloggad
Skrivet 14 jan 2014 09:39

Jag skulle överaska min blivande man med en romantisk övernattning bara vi två. Det hade varit den krydda vi behöver då vi sedan ett år tillbaka försöker bli gravida. Det är inte lätt med hund och två barn i huset! Att rymma iväg en natt vore himelskt, att få rå om varandra och njuta av bara varandras sällskap. 

HFEngberg
Loggade in: 14 jan 2014
Utloggad
Skrivet 14 jan 2014 11:35

Efter en kärlekssemester som tyvärr förändrades kraftigt av tyfon och inskrivning på sjukhus skulle detta vara den utlimata revanschen och ett underbart firande av vår förlovning <3

martinslina
Loggade in: 03 aug 2014
Utloggad
Skrivet 15 jan 2014 10:15

Jag bjuder med min blivande man Martin!

Martin är den vackraste människa jag någonsin mött. 

Han säger nästan varje dag att han älskar mig, han ger mig komplimanger som ger mig gåshud, han köper blommor när jag minst anar det,han köper presenter när jag är sjuk. Han kliver upp och gör frukost när jag ligger kvar,han städar och fixar hemmet, han hämtar mig när jag ringer och han Hjälper mig med allt jag behöver.

Han ger mig gränslöst med kärlek och i september gick han ner på knä i en park i Warzawa. Han friade genom ett tal som är obeskrivligt vackert. Han är min prins och i juli blir han även min man.

Om jag får ta med mig Martin kan jag ge tillbaka lite av allt han ger mig. Han är värd varenda sekund av lyx och det vill jag ge honom idag imorgon och för alltid.

Kram Lina

Vildvittra
Antal inlägg: 31
Loggade in: 02 dec 2014
Utloggad
Skrivet 17 jan 2014 12:12

Vore underbart att ta med sig maken på Herrgårdsrekreation,

njuta av varandra, ta gott och få tid för kärlek och passion.

Livet rullar på så snabbt och stressen gör att vi ibland glömmer bort,

att vi lovade att alltid se varandra - i vått och torrt.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!