BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Familj Starta ny tråd
22 jan 2014 12:07       1 svar    2672 klick

Pappa vill inte gå på mitt bröllop....

michaelahogberg
Antal inlägg: 6
Loggade in: 23 apr 2014
Utloggad

Hej!

Jag ska gifta mig i slutet av April, längtar verkligen.
Skulle så gärna vilja dela den dagen med alla mina nära och kära, men grejen är den att mina föräldrar är skilda och är inte alls sams. Pappa vägrar gå på mitt bröllop om min mamma och framförallt hennes nye man kommer vara där. Jag vet verkligen inte hur jag ska hantera detta!

Jag vill inte utesluta någon från bröllopet så allra helst vill jag ju ha alla tre där såklart, och jag vill inte utesluta mammas nye heller, för han är verkligenunderbar och har ställt upp på oss till hundra sen han kom in i vår familj. Så för mig känns det jättetufft att utesluta honom bara för att min pappa har svårt att släppa det som varit. Samtidigt så vill jag ju verkligen ha pappa där, just för att han är min pappa (som jag ju trpts hans jobbiga sidor älskar) och för att jag skulle vilja att han lämnade över mig. 

Detta suger verkligen all energi och lycka ur hela situationen nu. Hur ska jag hantera detta?

Kram

Anna BröllopsGuiden
Antal inlägg: 324
Loggade in: 22 jan 2023
Utloggad
Skrivet 23 jan 2014 16:37

Besvärlig sits, kanske kan du vädja till din pappa och förklara hur du känner på det sätt som du skriver i frågan. Om du inte gjort det förut förstås. Du kanske kan skriva ett brev eller visa honom detta inlägg. Om din pappa ändå inte orkar med att se dig i första hand är det nog inte så mycket att göra. Men ge inte upp i första taget! Till slut brukar sånt här ordna sig.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!