BröllopsGuiden
08 feb 2014 12:38       3 svar    3775 klick

Vigselring från ebay??

Josephine_86
Antal inlägg: 1
Loggade in: 11 apr 2014
Utloggad

Jag och min sambo har precis börjat planera vårat bröllop som ska äga rum om ungefär ett år. Men redan nu är jag på jakt efter en vigselring eftersom det är en bland de absolut viktigste punkterna.
Det som känns viktigt för mig är att det är en fet diamant på ringen i en bra kvalité utan att den äter upp hela bröllopsbudgeten.

Men nu till min efterlysning!
Jag är ytterst tacksam för all hjälp jag kan få utav er vad gällande era erfarenheter utav att köpa diamantringar via framförallt ebay men även smyckessajter från usa eller uk.
Ni som har köpt smycken på detta sätt, har ni positiva eller negativa erfarenheter?  Vad bör jag tänka på? (förutom att ställa 1001 frågor till säljaren).
Har ni fått det ni har betalat för? Alltså har ni fått era ringar värderade i Sverige i efterhand och blivit nöjda med "domen"?. 
Jag har en slät förlovningsring i vitt guld, vad bör jag tänka på i inköp av den nya ringen för att den ska passa den gamla? Surt om det är olika höjd tex.

Är ju självfallet rädd för att klicka hem en ring för tiotusentalskronor och så är det kass kvalité eller rent av fejk. Men möjligheten över att jag kan göra ett riktigt klipp är VÄLDIGT lockande...

Så återigen, jag är otroligt tacksam över alla kommentarer som kan ges på detta ämne! 

ZhangYixing
Antal inlägg: 2
Loggade in: 15 mar 2014
Utloggad
Skrivet 04 mar 2014 22:41

www.glimmra.se tycker jag skulle verka som ett smartare val då det är ett svenskt företag som har ett stort utbud på vigselringar till ett vettigt pris. Och du vet vad du får! Ebay kan vara lite riskfyllt när det gäller sånt har jag hört. Glimrra är en handelsplats som samlar 100-tals guldsmeder, juvelerare, smyckeskonstnärer i Sverige för att under ett gemensamt paraply kunna sälja smycken på nätet. Min syster köpte sin ring från den här hemsidan och det gick snabbt och det var enkelt. Hoppas det hjälper och grattis till vigseln! :)

imtkok
Antal inlägg: 10
Loggade in: 13 mar 2014
Utloggad
Skrivet 05 mar 2014 21:42
ZhangYixing SKREV DEN 04 mar 2014 22:41 FÖLJANDE:

www.glimmra.se tycker jag skulle verka som ett smartare val då det är ett svenskt företag som har ett stort utbud på vigselringar till ett vettigt pris. Och du vet vad du får! Ebay kan vara lite riskfyllt när det gäller sånt har jag hört. Glimrra är en handelsplats som samlar 100-tals guldsmeder, juvelerare, smyckeskonstnärer i Sverige för att under ett gemensamt paraply kunna sälja smycken på nätet. Min syster köpte sin ring från den här hemsidan och det gick snabbt och det var enkelt. Hoppas det hjälper och grattis till vigseln! :)

tack för tipset www.glimrra.se är väldigt bra webbshop man hittar alla guldbutiker där tack igen

Thomas66
Antal inlägg: 2
Loggade in: 17 okt 2016
Utloggad
Skrivet 18 sep 2016 20:02

Hej

jag har jättefina ringar jag vill sälja. Vitt guld. Inköpta hos Smycka i stockholm. Du/ni får jättefin svensk design till bra pris. Intresserad?

mvh

thomas

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!