BröllopsGuiden
28 jan 2007 10:40       46 svar    3102 klick

Ang. Kancacca!

appear
Antal inlägg: 18
Loggade in: 27 nov 2012
Utloggad
För er som inte vågar prova Kanacca så kan jag berätta att jag nu har beställt en helt georgeos (underbar) klänning för 1300:- därifrån! Skräddarsytt från mina mått! =)
Jag hoppas och längtar nu. Man behöver inte köpa en hel "stock" a´1000st utan man kan köpa en. Vad de menar med stock är att de har det i lager, alltså det tar aldrig slut. För er som är lite dåliga på engelska så har jag kollat upp företaget på ebay och säkrat det mot bedrägeriövervakning. Jag är inte ett dugg orolig. Anledningen till att det inte är populärt i sverige är för att det säljs mest klänningar till Usa och asien! Men de säljer till alla länder i hela världen helt fraktfritt!!
Jag bara propar till att passa på, för vem lägger 10 000 på en klänning som man använder en dag.

Förresten så har de kopior på nästan alla designer-brudklänningar!

Håll till godo:
www.kanacca.com

Detta är min beställda brudklänning!! Fantastisk va? Kolla brodyren!

Kram Hanna!
HannaKristina
Antal inlägg: 53
Loggade in: 26 jun 2009
Utloggad
Skrivet 29 jan 2007 10:58
Hej Hanna!

Det vore toppen om du kan skriva och berätta hur det gick när du fått hem klänningen. Jag är själv sugen på att testa.
Hoppas allt blir bra
/Hanna!
appear
Utloggad
Skrivet 29 jan 2007 12:57
jag har nu haft mailkontakt med företaget och fått beställningen bekräftad och de sa att min betalning hade blivit godkänd!
Allt känns toppen och jag längtar som bara den!!! Den här klänningen i original kostar 15 000:-, så 1300 kronor känns skitbra! Speciellt för mig som är student!

Kanacca verkar helsjyssta! Jättebra personlig service via mail, och snabba att svara, ungefär en dag!

Längtar.....=)
MurayaPyraya
Antal inlägg: 44
Loggade in: 21 apr 2007
Utloggad
Skrivet 01 feb 2007 19:59
Jag är också student och är verkligen tacksam för ditt tips. Jag ska också beställa en klänning....dock inte ännu, har mer än ett år kvar till den stora dagen. Din klänning är fantastisk!! Jag är sugen på att köpa en likadan! Men får se framöver....jag har tid som sagt. Men tusen tack som sagt!!!
gunnel32
Antal inlägg: 182
Loggade in: 07 jan 2008
Utloggad
Skrivet 02 feb 2007 13:41
Hej!

Låter ju jättebra, men vet du om det kommer tullavgift och sånt på de där 1300?

CF
appear
Utloggad
Skrivet 02 feb 2007 22:04
Nej det tillkommer ingenting. De fraktar gratis hela världen över. Det står ingenting om tull avgifter, Gunnel. Frakten ingår i priset på alla klänningar. =) Toppen va?

Det tar ca. en månad efter det att pengarna har kommit in på deras konto, och så får man ett mail tillbaka där de bifoger en måttabell som man fyller i efter sina mått. den skickar man sedan tillbaka och ungefär dagen efter börjar de sy!

/Hanna
gunnel32
Utloggad
Skrivet 03 feb 2007 09:07
När beräknar du att få den? Du kan väl skriva en rad när du har fått den?

CF
appear
Utloggad
Skrivet 03 feb 2007 18:11
de sa att det brukar ta ca.30 dagar tills man får den till sig. Men i februari har de en högtid i kina så de sa att leveransen kan bli försenad då de anställda tar ledigt den högtiden. Jag skulle få den absolut senast 10 mars.

Jag kan skriva när jag fått den och ta bild på den! =)
gunnel32
Utloggad
Skrivet 03 feb 2007 18:42
Bra!

Jag har tittat en massa på den sidan idag. Visst verkar det som man kan beställa klänningarna precis i den färg man vill ha? När ska du gifta dig?
Tack för alla svaren!

CF
gunnel32
Utloggad
Skrivet 03 feb 2007 19:40
P.s Jag heter inte Gunnel, de e bara mitt användarnamn. Chrissa är namnet och tack för alla svar! D.s
appear
Utloggad
Skrivet 04 feb 2007 11:45
Ja man kan beställa i precis vilken färg man vill! Jag tyckte det var svårt vilken färg som var ivory/vit osv på färgkartan men jag ville ha de färger som klänningen är på bild.

Jag gifter mig den 28 juli! =)
/Hanna

Den här är fin också! Mitt val nr.2. :D
JennieJohansson
Antal inlägg: 164
Loggade in: 16 jul 2010
Utloggad
Skrivet 06 feb 2007 16:40
För att få importera kläder från kina ska man ha ett speciellt tillstånd som är krångligt och svårt att få. Men det värsta som kan hända om tullen beslagtar klänningen är att dem bränner upp den. Dock är chansen att tullen plockar in klänningen nästan obefintlig. Men risken finns ju alltid.

Eftersom man behöver det där tillståndet och om man inte har det men tullen hittar klänningen så bränner dem den alltså kommer det ingen tullavgift.

Men våga chansa! Tänk dock på att klänningarna kommer ostrykna och utan brudgarderob. Men var gör det när priset är så bra???

/Jennie
appear
Utloggad
Skrivet 06 feb 2007 20:09
Hej!
Ang Jennies inlägg så förstår jag inte vad du har hört detta!?
Jag hade kontakt med tullverket och de sa att man får beställa kläder från Kina utan någon licens. Denna licens som existerar är för företagare som importerar stora mängder varor.
Däremot kan man få betala tullavfigt om tullen misstänker att det är en importerad vara. Tullavgften ligger mellan 12%-25% tror jag.

/H
JennieJohansson
Antal inlägg: 164
Loggade in: 16 jul 2010
Utloggad
Skrivet 07 feb 2007 15:39
Ok, när vi kontaktade tullverket sa dem att det även gälde privatpersoner. Men är det som du säger så är det ju toppen. :)
HannaKristina
Utloggad
Skrivet 07 feb 2007 17:55
Måste man skaffa underklänning/ställ själv? Jag menar om klänningen är utställd så mycket som appear's måste man väl ha en ställning?
appear
Utloggad
Skrivet 07 feb 2007 18:51
ingen aning om underkjol/ställ.
Jag läste på bröllopstorget.se att en tjej hade beställt från kanacca och hon fick underkjolen med! Så kanske.

Förresten, angående klänningar från Kina så finns forum på bröllopstorgets hemsida och där har flera handlat från Kina! Ett tips om man undrar något!
/hanna
ina
Antal inlägg: 1
Loggade in: 06 okt 2009
Utloggad
Skrivet 08 feb 2007 13:03
Hej hej!
Ny här och går i giftastankar med sambon...

Fastnade här i ditt inlägg o spraaaang in på hemsidan och har nu hittat 3 klänningar, får se vilket det blir, måste nog få mogna fram! Har dom i mitt galleri, säg gärna vad ni tycker. Favoriten har jag lagt in här...

Stort tack för tipset och din klänning är ju helt SAGOLIK!

Hör gärna av dig när du fått din klänning *nyfiken*

Ha det gott!
ina
saga
Antal inlägg: 11
Loggade in: 07 jun 2007
Utloggad
Skrivet 08 feb 2007 16:19
Jag väntar på 4 klänningar som jag beställt från kanacca, de kommer i början av mars. När det gäller tullavgifter har jag fått de här uppgifterna när jag kontaktade tullverket. Först betalar man en tullavgift på 12 % av inköpspris(inkl.fraktavg.), sedan betalar man 25 % i skatt på den "nya" summan(inköpspris+tullavg.) tex. kostar klänningen 700 inkl.frakt blir det 700*1,11=777*1,25=971 kronor skattat och klar.
fru byh
Antal inlägg: 7
Loggade in: 20 aug 2007
Utloggad
Skrivet 08 feb 2007 18:33
Hej

Jag har varit inne på Milly o tittat. Jag hittade min drömklänning där. jag är nyfiken på hur mycket din klänning kostade o hur det gick med tullen?

Kram Anja
HannaKristina
Utloggad
Skrivet 08 feb 2007 19:28
Hej Saga,
kan du skriva vad du tyckte när du fått klänningarna? Vore toppen, desto mer referenser...
/hanna
saga
Utloggad
Skrivet 08 feb 2007 19:47
Självklart kommer jag berätta hur det gick ,om klänningarna var fina och så. Jag kan erkänna att jag är lite pirrig inför leveransen. Själv kan jag inte fatta att "lilla jag" har vågat skicka efter på nätet, jag som aldrig köpt något knappt på nätet. Men den som lever får se.....
gunnel32
Utloggad
Skrivet 08 feb 2007 20:43
Bra gjort Saga! Jag tänker också försöka...att beställa från Kanacca!

Chrissa
appear
Utloggad
Skrivet 12 feb 2007 15:04
Åhh, jag är så nervös nu...bara väntar på klänningen. Jag beställde den i slutet av januari å de sa att den nog kommer i början av mars. Eller tidigare. Jag ska få en bild på klänningen innan de skickar iväg den så att jag kan justera något om det är nåt!
Hoppas den blir fin...=)

Åh hoppas den går igenom tullen så jag slipper betala. Man har större chans om klänningen kostar 1000:- eller mindre. Min kostar ju 1300...aja, det får gå ändå. Det blir ju billigt vilket som!

Väntar nervöst... ;)
mamma83
Loggade in: 04 apr 2011
Utloggad
Skrivet 22 feb 2007 23:07
vilken underbar klänning... har kollat på den o e rätt sugen på den men hur ser den ut där bak???
maritochstefan
Loggade in: 16 jun 2009
Utloggad
Skrivet 13 mar 2007 18:05
Appear!

Hur gick det med din klänning från Kanacca?
Har du fått den?
Blev du nöjd?

Jag är precis på väg att beställa min klänning från Kanacca men vill ju höra lite referenser först. Är också en liten fegis vad det gäller nätköp av viktiga inköp ... ;-)
Fru Bergqvist
Antal inlägg: 27
Loggade in: 03 jul 2011
Utloggad
Skrivet 15 mar 2007 22:18
Jag hade i princip redan bestämt att jag skulle hyra min klänning från en butik här i stan, men satt och kollade runt lite allmänt om lite råd och tips. Som av en händelse trillade jag över era diskussioner om Kanacca och började kika runt. Jag blev frälst och måste bara beställa från dom! Men nu blev det svårt istället, från att inte ha hittat något alls jag vill ha till hur många som helst. Nu sitter jag med spänning och väntar på hur det har gått för dig med din klänning för att få veta om det är så fantastiskt som det låter. Varför ska jag hyra en "fin" klänning för 4000 när jag kan köpa en helt underbar för inte ens halva priset. Jag håller verkligen tummarna för dig och din klänning och tusen tack för detta ovärderliga tips!!!!
/// S
sodagirl
Antal inlägg: 8
Loggade in: 28 apr 2008
Utloggad
Skrivet 15 mar 2007 23:25
Här är en till som är nyfiken...! Kanske kommer jag också våga beställa från Kanacca! Har inte riktigt kommit fram till vad jag vill ha för typ av klänning än dock, har lite olika funderingar...
gunnel32
Utloggad
Skrivet 16 mar 2007 07:33
Kolla in på www.1koo.com också, där beställde jag och servicen är helt underbar. Klänningarna har samma priser som Kanacca. De håller på att sy mina klänningar nu. Jag har beställt en brudklänning (precis så som jag vill ha den också, med ändringar och så. Skickade en bild på klänning från Kanacca till dom), en klänning att ha på dagen, en näbbklänning till min dotter, schal, 2 väskor till mina klänningar och underkjol. Allt detta betalade jag 3000kr inkl frakt!

Chrissa
sodagirl
Antal inlägg: 8
Loggade in: 28 apr 2008
Utloggad
Skrivet 16 mar 2007 19:55
Du kan väl berätta sedan hur det gick med dina klänningar från 1koo? Alltid bra med lite referenser. Jag hoppas så klart de blir lika bra som du hoppas!
saga
Utloggad
Skrivet 21 mar 2007 23:30
Nu har jag fått mina klänningar från Kanacca. De var helt underbara, fint arbete och tyg. Barnens klänningar satt perfekt, de var helt lyriska. Själv hade jag beställt två. Den ena kan jag inte få upp dragkedjan på, felar en halv cm. Men den andra är det korsettliv i och den var perfekt. Lyckas jag tappa ett par kg till bröllopet blir den perfekt.

Så tjejer jag kan varmt rekomendera att beställa från Kanacca.....
loru
Antal inlägg: 5
Loggade in: 15 aug 2007
Utloggad
Skrivet 22 mar 2007 08:07
Saga!

Grattis till dina klänningar. Jag också hittat två klänningar till mig och en till min dotter på Kanacca. Tänker beställa snart... :) Hur gick det med extra kostnader, blev det några?

/Lotta
loru
Utloggad
Skrivet 22 mar 2007 08:09
appear/Hanna!

Hur har det gått med din klänning?

/Lotta
saga
Utloggad
Skrivet 22 mar 2007 09:03
Ja jag fick betala tull. Men i slutändan betalade jag 3700:- för fyra klänningar. Inte så dyrt eller hur!?
loru
Utloggad
Skrivet 24 mar 2007 13:02
Saga!

Det var inte alls farligt för fyra klänningar. Har du några bilder på dom?

/Lotta
HannaKristina
Utloggad
Skrivet 27 mar 2007 18:56
antar att detta är appears trista historia...hittade inlägget på brollopstorget.se...

hej
nu har jag hämtat klänningen.
Jag fick en chock!
Min underbara klänning är precis som på bilden! Den sitter som gjuten och det är verkligen ett skitsnyggt jobb! Broderierna är precis som på bilden och är JÄTTEFINA!! Pärlor är ditsydda överallt, underbart kraftigt tyg och aldeles nöjd är jag! Allt detta för 1300 och jag slapp tullen!

Nu kommer problemet. Klänningen är obrukbar!! =(
Någonstans på vägen hit har det slarvats rejält för paketet var upprivet, söndrigt och smutsigt! Klänningen har stora hål, fläckar och är uppriven på flera ställen. Till och med sjalen de skickade med är sönder....*gråter*

Titta på bilder här:
hanna-olofsson.spaces.live.com

Jag ringde posten, och de sa att de bara kunde beklaga och skulle behandla reklamationen. De skyllde på Kinas postservice och sa att jag får ta upp det här med företaget som jag beställde klänningen ifrån, Kanacca alltså!
Jag bara lider nu, där ligger min drömklänning i trasor och jag kanske inte får igen pengarna...=( Men de brukar ju vara snälla på Kanacca, så jag ska fråga dom vad de vill göra..

Så ett tips: Be om en försäkring på klänningen vid frakten och be företaget att paketera väl i flera lager!!!

/Hanna
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 27 mar 2007 20:38
Tråkig läsning att det vart ett sorligt slut. Skönt att höra att Kanacca lämnar bra kvalitet på sina klänningar.

Hanna ... jag hoppas att du får din drömklänning och att ni finner en bra lösning på det tragiska som hänt.

Tack för tipset... Ska tänka på det då jag beställer från Kanacca.

// Mia
Troll
Loggade in: 28 aug 2007
Utloggad
Skrivet 27 mar 2007 23:07
Jag har mailat både millybridal och kanacca vid ett flertal tillfällen och fortfarande inte fått svar =( Blir typ galen, det börjar bli bråttom för mig. Ngn som råkat ut för samma och har ngt tips?
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 28 mar 2007 07:53
Jag skulle aldrig våga beställa så, det är för mycket pengar och för stor risk att något kommer att hända med paketet på vägen hit.
Men jag hoppas att det blir bra för alla er som har beställt så.
gunnel32
Utloggad
Skrivet 28 mar 2007 09:46
Jag har beställt från 1Koo och de svarar med en gång. Vi har kontakt via msn, så har ni det är det perfekt! Jag har pratat med en tjej som heter Wendy och hon är inloggad varje dag och hur hjälpsam som helst! Jag hittade en klänning på Kanacca som jag ville ha och sände över bilden på den till Wendy på 1Koo och det gick hur bra som helst! Jag har betalat 3000 för 2 klänningar till mig, en till min dotter, en schal, underkjol och 2 väskor! Kan rekomendera dom!
gunnel32
Utloggad
Skrivet 28 mar 2007 09:47
Glömde att jag redan hade skrivit om detta på denna sida!! Förlåt!
Troll
Loggade in: 28 aug 2007
Utloggad
Skrivet 28 mar 2007 14:40
Hej Gunnel! Jag har mailat 1koo oxå men inte fått svar =( har du deras msn? tack på förhand...Troll
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!