BröllopsGuiden
04 mar 2014 13:47       7 svar    5241 klick

Bröllop i Societetshuset Öregrund

SarahChang
Antal inlägg: 3
Loggade in: 10 okt 2014
Utloggad

Hej jag och min blivande man ska gifta oss på Societetshuset i Öregrund. Är det någon som har gjort det?. Skulle behöva tips på serveringspersonal och var man hyr dukar och servetter?

FiaCarlen
Antal inlägg: 8
Loggade in: 15 aug 2014
Utloggad
Skrivet 06 mar 2014 19:43

Hej!

Vår plan var att gifta oss där men var så fullbokat så vi tar Gammelhus i Östhammar i stället. Har däremot serverat på både bröllop och andra tillställningar där, även om jag inte är utbildad servitris ;)

Är iallafall ett suuperfint ställe att gifta sig på! Har egentligen ingen koll direkt på var man får tag på personal och så men hör med Anita som sköter bokningarna eller med nån verksamhet i närheten (ex forsmarks wärdshus) efter tips, de brukar ha koll. Lagar ni mat själva eller catrar ni? Tävker att de företaget också borde ha lite koll isf...

Lycka till! 

Havsbrud15
Antal inlägg: 9
Loggade in: 04 sep 2015
Utloggad
Skrivet 09 mar 2014 16:26

Hej!

Vi ska också gifta oss i Öregrund och ha mottagningen i socitetshuset. Jag har inte kollat så mycket ännu men jag vet att Forsmarks wärdshus och Hammerstad's catering har catering. Ska kolla lite priser snart...

Har du hittat någon som kan gör bruduppsättning och smink?

/Anna

SarahChang
Utloggad
Skrivet 10 mar 2014 13:00

Tack för alla tipsen! jo jag har ju bokat via Anita men hon svarar aldrig och man vill ju få alla bitar på plats. Havsbrud 15 jag har ju turen att min tärna är frisör och jag själv är make-up artist. Vi har även mina farbröder som är kockar som ska laga maten. 

Havsbrud15
Antal inlägg: 9
Loggade in: 04 sep 2015
Utloggad
Skrivet 20 mar 2014 22:39

Vad skönt med så mycket hjälp 😃 jag har fortfarande inte fått bekräftrlse från Anita, ringde i januari...hur långt i planeringen har ni kommit?

SarahChang
Utloggad
Skrivet 08 apr 2014 12:06

Hej! Jo nu har vi haft kontakt Gucci 123! Det blir ändrade planer för oss med mat! vi anlitar Forsmarks Värdshus för catering! De verkar superproffsiga👍De kommer även göra tårtan tack ändå angelika81.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!