BröllopsGuiden
22 maj 2007 18:53       7 svar    2443 klick

Tärnbuketter?

Tess&mark
Antal inlägg: 227
Loggade in: 03 sep 2013
Utloggad
Sitter och funderar på huruvida mina tärnor ska ha blombuketter eller inte..
Är det vanligt att de har de?
Sedan så ska ju en av tärnorna hålla i min bukett oxå så ajg undrar om det blir för mycket blommor. Vad tycker ni?
Sedan undrar jag om det är vanligt att brudgummen och bestman har blommor i sin kavaj och ska det vara likadana blommor??

Har hört något om det men är inte säker, är så okunnig på den biten.

Föresten är det någon som vet någon sida med tips på blombuketter?

Tess
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 22 maj 2007 19:20
Min tärna ska ha en egen bukett, hon ska ju bara hålla min bukett under en kort stund. vad jag vet så har brudgum och bestman lika blommor. Jag tror att det är vanligast att man har blommor på sin kavaj,frockcoat,frack osv.
Vi ska inte ha det för min blivande man ska ha mantel
Tess&mark
Antal inlägg: 227
Loggade in: 03 sep 2013
Utloggad
Skrivet 22 maj 2007 20:31
Tack för svaret, det e så skönt att kunna bolla med folk som är i samma banor som en själv, inga av mina vänner verkar förstå Hur mycket det är att planera!

Tess
M:a
Antal inlägg: 229
Loggade in: 25 aug 2007
Utloggad
Skrivet 22 maj 2007 22:24
min tärna ska ha en liten variant av min bukett. jag ska ha en bukett med kallor och hon ska ha en likadan fast med endast 3 st kallor.
Zofia
Antal inlägg: 23
Loggade in: 23 jun 2008
Utloggad
Skrivet 24 maj 2007 13:41
Min tärna ska ha en mindre variant av min bukett, men ganska mycket mindre. Jag tycker att det finns många jättefina buketter som inspiration på www.bernzonsblommor.se
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 24 maj 2007 14:10
Ja Bernzons hemsida är fantastisk. Jag har fått så mycket inspiration där att jag har svårt att bestämma mig.. hehe
Min tärna kommer ha en liten rund variant på min bukett (jag kommer ha droppformad med lila rosor o vita callor). Näbben har en mini-variant (bara några få rosor) o brudgum o bestman varsin ros i slagen på jacketen.
Lyck atill :-)
Bernadett
Antal inlägg: 149
Loggade in: 09 apr 2008
Utloggad
Skrivet 24 maj 2007 14:27
Jag har ingen brudtärna, men tror inte jag skulle ha någon bukett till de. Killarna ska ha en vit ros i sina kavajer. Jag ska ha en droppformad vit rosbukett med lila blommor i.
högbergs
Antal inlägg: 155
Loggade in: 13 feb 2008
Utloggad
Skrivet 24 maj 2007 20:59
Min tärna skall ha en bukett bestående av 5 rosa rosor. Min bukett består av vita, ljusrosa och limegröna rosor... Min blivande, bestmannen och lille brudnäbben (pojke) ska alla ha varsina corsage o de är likadana. Jag läste på någon bröllopssida att cirsagen brukar vara likadana men om man vill kan man ju ha mer på blivande mannens...
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!