BröllopsGuiden
13 mar 2014 10:09       4 svar    3892 klick

Gör det själv och spara pengar:) budget!

sommarbrud87
Antal inlägg: 18
Loggade in: 07 jan 2015
Utloggad

Hej jag är en blivande brud sommaren 2014 och tänkte dela med mig om lite pyssel trick som inte kostar skjortan:) det här söta brud och brudgums paren har ni säkert sett i olika butiker om bröllop. Igår satt jag och gjorde 40 st olika par i olika utföranden. Så ett tips på placeringskort:) sen tänker jag måla vita kartonger och lägga vackert tyg över på tårtbordet i olika nivåer och ha olika tårtor på varje som en trappa ungefär.

tips 3: På vårt strand bröllop ska vi använda oss av det vackra stenarna på Gotland . Som finns överallt och dekorera borden med. Tillsammans med en massa härliga små ljuslyktor . lyktorna tar ja hemifrån men även hade ja tänkt fynda på loppisar för att skapa en mysig stämning. :) Det jag vill komma fram till är att alla har råd med ett bröllop det gäller bara och vara kreativ:) lycka till!

Obs TILLÄGG 2014-03-13 10:14:57
Ta det du har hemma. Jag hade en pyssel låda med massa olika kort och skapade utifrån det. Så här vill jag ha mitt bröllop. Att dekoren ska komma från naturen och så. Det tog ungefär 3 timmar för mig i arbetstid men jag sparade in närmare 1000 kr på placeringskort:)
icegreen86
Antal inlägg: 5
Loggade in: 30 maj 2014
Utloggad
Skrivet 17 mar 2014 18:51

Fiffigt =), För att spara in lite på blommor så har jag precis köpt dahlia knölar + lite andra knölar och frön att så. I förhoppning om att det kommer finnas någon blomma här och där på borden ;o)

pratade nämligen med en florist om bordsdekorationer och höll på att dö när hon sa vad det kostade. Vet att några vänner hade rosor i kyrkan vid varje bänkrad vilket är jättevackert men dyrt. Så jag köpte röda solrosfrön (bröllopet går i guld,rött och vitt) och ska spraymåla ormbunkblad guldiga och sätta på varannan kyrkrad. Hoppas detta kommer bli bra. Bra initativ till tråd. =)

sommarbrud87
Antal inlägg: 18
Loggade in: 07 jan 2015
Utloggad
Skrivet 17 mar 2014 21:12

Det låter ju toppen! Vi tänkte åka och köpa en vanlig bukett dan innan . Jag vill bara ha röda rosor så då gör vi det dan innan bröllopet . Känns ju som att allt som heter bröllop och brud läggs det på 3000 kr:) det låter som en kanon ide det där med och så frön. Själv ska jag ha röda plastrosor med vit sand som ja lägger i en liten skål:) sen får varje gäst en ros vid sin stol. du ska se att det växer en massa fina blommor ur dina frön:) 

icegreen86
Loggade in: 30 maj 2014
Utloggad
Skrivet 19 mar 2014 07:51

Rosor är underbart fina. kommer bli kanon. :)

Själva buketten beställer jag från florist är bara till kyrkan och bordsdekoration jag sår egna. Kommer nog ha en del att göra ändå är jag rädd ;)

gladfru
Loggade in: 11 jul 2015
Utloggad
Skrivet 14 jan 2015 15:58

För de flesta är det ingen liten fest det handlar om. Placeringskort känns som en av de mindre utgifterna i sammanhanget, men det kan ju vara kul att göra sina egna ändå, av rekreationella orsaker.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!