BröllopsGuiden
25 mar 2014 14:58       2 svar    1383 klick

hur ska jag göra?

Emziii
Antal inlägg: 2
Loggade in: 29 aug 2014
Utloggad

hej!
hoppas de är någon som svarar ;)

det är som såhär att min bästa kompis ska vara tärna på vårt bröllop.. MEN jag vill verkligen inte att hennes sambo kommer dit...kanske låter konstigt...men de finns många många anledningar till att jag inte vill...men HUR säger jag detta till henne? behöver verkligen hjälp med detta...:( hon mår ju liksom inte bra när han är där och jag vill inte att han förstör den största dagen i mitt liv liksom!? är jag helt ute och seglar eller finns de någon som förstår min sits? 

tacksam för svar..:)

melissanystrom
Antal inlägg: 126
Loggade in: 06 jun 2015
Utloggad
Skrivet 26 mar 2014 12:06

vet ju inte vad det handlar om man fantasing flödar.. jag förstår precis din tanke och tycker att du ska sitta ner med din tärna över en fika och förklara varför.. kankse tillome är så att det måste framgå tydligt för honom att det är du som säger nej och inte hon? (vet som sagt inte vad det handlar om men kankse borde vara ett djupare samtal om hon mår dåligt i hans närhet?) hoppas de hjälper lite?

Anna BröllopsGuiden
Antal inlägg: 324
Loggade in: 17 aug 2019
Utloggad
Skrivet 26 mar 2014 16:06

Usch vad svårt. Regeln är ju att man alltid bjuder båda i ett par, men det verkar ju vara omöjligt i det här fallet. Att prata med din tärna är förstås ett måste, och allt beror ju på vad det hela handlar om. Kanske förstår hon och då är det inga problem, annars får du ge henne chansen att tacka nej till att vara tärna och stanna hemma istället (med sin sambo). Men det är egentligen du som gör "fel" så det finns ingen anledning för dig att ta illa upp om hon väljer sin sambo istället för ert bröllop. Tänk också på att de flesta brukar kunna skärpa sig på ett bröllop, så ofta oroar man sig i onödan för hur folk ska bete sig på sin stora dag

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!