BröllopsGuiden
20 apr 2014 21:51       14 svar    4984 klick

Konstgjorda brudbuketter?!

melissanystrom
Antal inlägg: 126
Loggade in: 06 jun 2015
Utloggad

Jag funderar på att köpa konstgjord brudbukett då jag hellre lägger extra krut på dekorationet till festen. Någon som har erfarenhet av någon sida eller butik där man kan köpa fina buketter till bra pris?

Har tittat på lightinthebox.se och jjshouse.se men tycker att det är svårt att veta om de är fina i verkligheten?

Tacksam för åsikter! :)

oland
Antal inlägg: 4
Loggade in: 13 maj 2014
Utloggad
Skrivet 04 maj 2014 23:12

Tycker att du tänker helt rätt och det finns flera fördelar med att ha en konstgjord brudbukett. Jag hade själv en stor hängade orkidebukett i vitt och var supernöjd. Köpte från USA men hittade senare att man kunde köpa från UK också. Du slipper tullkostnaden om du köper från UK.

www.thebridesbouquet.co.uk

www.thebridesbouquet.com

Lycka till med bröllopet!

melissanystrom
Utloggad
Skrivet 12 maj 2014 18:13

Synd att de svenska sidornar så dyra :( hade tyvärr inte den sorten jag letade efter heller :/

Bifogar bild på min drömbukett! (Finns i Usa dock inte fraktbar till sverige)

oland
Antal inlägg: 4
Loggade in: 13 maj 2014
Utloggad
Skrivet 13 maj 2014 08:30

Hej igen, vilket fin bukett du valt!! Blev blev lite nyfiken när du skrev att den inte var fraktbar till Sverige, var tvungen att kolla och jag hade inga problem att göra en bäställning men det kanske var fraktkostnaden  du syftade på. Vill bara att du skall få det du önskar.

I live outside of the United States do you ship internationally?

Yes we ship to most countries. Simply select "International Shipping" from the shopping cart and it will show you the exact cost of the shipping as well as an estimated date of arrival for your wedding flowers.

melissanystrom
Utloggad
Skrivet 13 maj 2014 09:42

På den sidan där jag hittade ovanstående bukett kunde man frakta vissa men inte alla buketter, denna hittade jag på en amerikans sida alltså inte på någon utav de jag skrev tidigare.. (förvirrade mig själv nu) :P får helt enkelt hålla mig till de sidorna.. :)

melissanystrom
Utloggad
Skrivet 13 maj 2014 09:52

http://www.thebridesbouquet.com/red-silk-rose-nosegay-bridal-wedding-bouquet/

Här hittade jag den! :) kollade nu och verkar som et går frakta den till Sverige ändå! :D

vet ni hur det funkar med tullavgift?

Dallas
Antal inlägg: 183
Loggade in: 22 jan 2020
Utloggad
Skrivet 14 maj 2014 11:27

Nyfiken på vad den bukett du vill ha kostar. Tull kan säkert gå på några hundralappar. Har du verkligen kollat men en florist vad en liknande bukett kan kosta, berätta din budget så kan de säkert fixa en fin bukett till dig!

melissanystrom
Utloggad
Skrivet 14 maj 2014 12:34

Jag har inte satt budget helt på den fronten.. men när jag frågade sa de över 2000.. ska ta med bilden och rådfråga nu när jag hittat den perfekta buketten! :)

Madicken87
Antal inlägg: 2
Loggade in: 15 mar 2015
Utloggad
Skrivet 16 jul 2014 11:48

Mitt råd är att inte berätta för floristen att det är en brudbukett (är själv florist :) ) för direkt när man hör det lägger man sutomatiskt på ett högre pris. Säg bara att du vill ha en kompakt bukett. den du har visat på bilden är väldigt enkel ( jätte vacker) så det borde inte blo mer ön 350-400 kr. Lycka till <3

eMiaS
Antal inlägg: 12
Loggade in: 23 sep 2014
Utloggad
Skrivet 17 jul 2014 20:37

Jag gifte mig 7/6 i år, vår budget för brudbukett var 500:-. Jag gick till en florist och berättade det samt visade hur jag ville att min bukett skulle se ut. Min önskan var vita rosor och liljekonvalj men jag trodde inte jag skulle kunna få liljekonvalj så jag hade brudslöja som plan B. De fixade buketten med liljekonvaljer och den var vackrare än vad jag drömt om.

eMiaS
Antal inlägg: 12
Loggade in: 23 sep 2014
Utloggad
Skrivet 17 jul 2014 20:41

Bestäm en budget för brudbuketten, hittar du ingen konstgjord, gå till en florist, beskriv din drömbukett och fråga vad du kan få för det priset.

melissanystrom
Utloggad
Skrivet 18 jul 2014 20:51

Tack för tipsen! Ska absolut gå och kolla priserna lite noggrannare  :) annars kanske jag gör en själv av papper eller köper blommor och sätter ihop den själv :)

Dallas
Antal inlägg: 183
Loggade in: 22 jan 2020
Utloggad
Skrivet 06 aug 2014 11:50
Madicken87 SKREV DEN 16 jul 2014 11:48 FÖLJANDE:

Mitt råd är att inte berätta för floristen att det är en brudbukett (är själv florist :) ) för direkt när man hör det lägger man sutomatiskt på ett högre pris. Säg bara att du vill ha en kompakt bukett. den du har visat på bilden är väldigt enkel ( jätte vacker) så det borde inte blo mer ön 350-400 kr. Lycka till <3

Märkligt, jag har en vän som också är florist och de jobbar inte så. Säg din budget och så hjälper de till. Beroende på hur de binder buketten så ändras priset. Man kan faktiskt prata med floristen, det är ju inte så att de är ute efter att skinna brudpar på pengar...

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!