BröllopsGuiden
21 apr 2014 23:10       7 svar    3981 klick

Hjälp med inbjudan!

jklemets
Antal inlägg: 3
Loggade in: 25 apr 2014
Utloggad

Hej! Jag och min sambo har tänkt gifta oss nu i juli. Det kommer att bli ett minimalt bröllop med endast våra föräldrar och syskon inbjudna. Vi kommer att gifta oss här hemma i vår trädgård. Men nu är saken den att vårt bröllop kommer att bli en överraskning. Vi vill inte att våra gäster skall veta att vi skall gifta oss innan de anländer på dagen d. Så nu undrar jag om ni har några förslag på vad vi skulle kunna "lura" våra gäster med för inbjudan? Det skall ju inte framkomma att det är bröllop men det ska ändå vara så pass viktigt att ingen skulle avstå. Alla förslag mottages... :) 

jklemets
Utloggad
Skrivet 21 apr 2014 23:11

Kan ju tillägga att det blir antagligen bara en muntlig inbjudan, annars skulle det bli för misstänksamt...:)

mno
Antal inlägg: 14
Loggade in: 20 jul 2014
Utloggad
Skrivet 24 apr 2014 21:59

Hej!  Å vad kul :-) 

Min sambo friade på semestern men vi sa inget om det till nån! Utan bjöd hem våra föräldrar på middag vid ett senare tillfälle. Ingen visste om varandra så det var ett väldans tisslande men oxå spännande och kul. 

Behöver väl bara säga att det skulle vara kul om alla kunde träffas och grilla eller nåt....samla alla när det är sommar ocv semester :-) 

Lycka till! 

Dallas
Antal inlägg: 183
Loggade in: 22 jan 2020
Utloggad
Skrivet 25 apr 2014 10:58

Ni kanske ska locka med något, typ "Något extra kul kommer hända under kvällen", eller "Överraskning utlovas till alla som kommer", eller blir det för genomskinligt?

jklemets
Utloggad
Skrivet 25 apr 2014 12:03

Jo, vi hade tänkt lite i de banorna, att vi skulle säga att vi kommer att ha grillfest med en liten överraskning. Förhoppningsvis blir det inte för genomskinligt.. :P Men vi tänkte eftersom vi gifter oss här hemma och inte i kyrkan så är det kanske svårare att koppla ihop festen med bröllop..? Skulle ju vara lite surt oxå om någon inte hade tid att komma just den dagen, hur ska man då få övertalat dem att ändra de andra planerna isåf? :D Blev lite flummigt dethär nu men hoppas ni förstår vad jag menar.. :)

melissanystrom
Antal inlägg: 126
Loggade in: 06 jun 2015
Utloggad
Skrivet 29 apr 2014 09:16

tror att många tror på barn om man säger "en överraskning så det kan nog vara roligt :P

FredrikaP
Loggade in: 23 sep 2014
Utloggad
Skrivet 01 aug 2014 11:22

Att säga att man gärna vill bjuda på middag borde väl räcka som "lockerbjudande"? Då måste de ju i alla fall tala om ifall de kan komma?

Kattungevin
Loggade in: 07 aug 2015
Utloggad
Skrivet 25 jun 2015 12:32

Om folk redan har andra planer för den dagen så hade det nog ändå blivit svårt för dem att boka om även om de så visste att ni skulle gifta er. Jag menar, har man blivit bjuden någon annanstans så avbokar man det ju inte oavsett orsak (om inte nu någon olycka eller liknande skett och någon kanske kommer dö) Jag tycker i alla fall att man inte väljer bort de man skulle ha planer med bara för att någon kommer och säger att ett bröllop är viktigare. Så de som redan har planer har ju redan planer och kan helt enkelt inte komma tyvärr. :) Var glad för de som kan komma. :) Att bjuda in till en grillfest låter som en bra idé tycker jag. Det brukar de flesta gilla och vilja gå på. :)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!