BröllopsGuiden
14 maj 2014 19:56       2 svar    1582 klick

Hur ska vi göra!?!

NatalieAndreas
Antal inlägg: 1
Loggade in: 11 nov 2014
Utloggad

Hej!

Min sambo vill bjuda sina närmaste vänner, vilket naturligtvis är hel ok. Men ena vännens flickvän har behandlat mig fruktansvärt illa och sagt saker som jag aldrig todde en människa kunde önska en annan. Vill inte ha henne där alls, men hur bjuder man in bara honom på ett fint sätt???

/Natalie 

melissanystrom
Antal inlägg: 126
Loggade in: 06 jun 2015
Utloggad
Skrivet 15 maj 2014 20:08

låt mannen din prata med sin kompis! det är inget som ska ligga på dina axlar enligt mig och kan kompisen inte acceptera detta så får han enligt mig stanna hemma!

Tänk på att detta är eran dag och att ni måste få lugn och ro utan massa drama!  Lycka till!

FredrikaP
Antal inlägg: 3
Loggade in: 23 sep 2014
Utloggad
Skrivet 01 aug 2014 11:10

Enligt traditionell vett och etikett bjuder man alltid båda i ett etablerat par. Om hon har betett sig illa skulle jag rekommendera, precis som Melissa skriver, att din blivande pratar med sin vän om hur du/ni upplevt hennes beteende. Kanske är det bäst att hon självmant stannar hemma, även om hon formellt blir bjuden om hon nu inte drar jämt med bruden? Plan B får väl bli att annars strunta i vett och etikett och göra som ni själva vill. Det är ju er bröllopsdag.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!