BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Brudgummen Starta ny tråd
22 maj 2007 23:59       21 svar    2248 klick

Morgongåva... igen...

högbergs
Antal inlägg: 155
Loggade in: 13 feb 2008
Utloggad
Jag funderar och funderar här.. Min blivande tycker inte alls att hn ska ha ngn morgongåva... fast jag tänkte att det kan vara kul! Vill inte ge foton av mig då han fått en sådan present tidigare så det blir bara upprepning... Någon som har några andra förslag??
Söderböna
Antal inlägg: 3
Loggade in: 12 jun 2007
Utloggad
Skrivet 23 maj 2007 21:45
Om ni tycker om vin kan det vara en trevlig gåva att ge viner, t.ex. 3 flaskor som ska lagras. En som ni dricker på er ettåriga bröllopsdag och sen nästa ytterligare 3 år och 5 år senare!
brud2007
Antal inlägg: 141
Loggade in: 18 apr 2008
Utloggad
Skrivet 23 maj 2007 23:40
Min blivande ska få en fotbollsresa för två till england. Då vet jag att jag uppfyller en av hans drömmar.

så vi lär nog åka om ca ett år lagom till 1 års dagen.
maraso
Antal inlägg: 37
Loggade in: 15 jul 2008
Utloggad
Skrivet 23 maj 2007 23:43
Jag hade också tänkt mig att föra min blivande man och se på liverpools match som morgongåva... :) Jag som trodde att jag var unik (fniss)
högbergs
Utloggad
Skrivet 24 maj 2007 02:58
Smart med vinerna.. Romantiskt lixom!
Verkligen fin ring din blivande ska få du som skulle ge en ring... Och en resa.. så fantastiskt!! Men... min blivande har endast ringar vid fina tillfällen (förutom förlovningsringen som han egentligen inte får ha på jobbet pga klämrisk). Tänkte köpe en kuldkedja till hans 30-årsdag så han kan ha ringen runt halsen när han jobbar... vill ju inte att han förlorar fingret! Och... min darling tycker inte om att resa så jag skulle få åka ensam..
Tack för alla tips... Får gärna fler...
Kram på er alla!
Sommarbrud -07
Antal inlägg: 263
Loggade in: 28 apr 2008
Utloggad
Skrivet 24 maj 2007 08:14
Du kan ge han en "secret box"......Det är bilder på dig (lite avklätt),men det verkar vara rätt populärt. =)
Har varit inne på andra forum och läst, och det verkar vara många som ska ge sin blivande det som morgongåva....
Annars har jag faktiskt oxå lite problem med att komma på nåt till min m2b.
Guldkedja var ju smart.....problemet är att min inte använder det...*hehe*
svårt det där. =)
20071117
Antal inlägg: 35
Loggade in: 16 nov 2007
Utloggad
Skrivet 30 maj 2007 17:47
Carina - Den ringen från titanringar.com är våra förlovningsringar! Vigselringen kommer att beställas därifrån också...
mammak
Antal inlägg: 5
Loggade in: 30 sep 2007
Utloggad
Skrivet 07 jun 2007 11:28
Jag kommer att ge min blivande en "jag älskar dig" bok i morgongåva. Det kanske kan vara något?
tricky_r
Antal inlägg: 254
Loggade in: 27 aug 2007
Utloggad
Skrivet 07 jun 2007 13:21
www.rofa.se kan beställa underkläder med tryck på..jag gav min älskling sånna i allahjärnasdag present. Han tyckte att dom va mycket sköna. Jag köpte även till mig själv på den ena trosan står det mushus med barnsliga bokstäver i på dom andra står det kimpes krypin...jättesöta!!
bubblan
Antal inlägg: 185
Loggade in: 20 jul 2007
Utloggad
Skrivet 07 jun 2007 13:36
tricky_r
Gud så underbar sida! =0)
Ska köpa kalsonger till min gubbe!
Tack för tippset!
Tusen kramar!
tricky_r
Utloggad
Skrivet 07 jun 2007 16:31
bubblan...det va så lite så...men jag håller med om att det är en urkul sida! Berätta sen vad det blev för text!!!
Balcaz
Antal inlägg: 231
Loggade in: 12 apr 2010
Utloggad
Skrivet 07 jun 2007 17:45
Högbergs - vet ej om mammak menar samma som jag. Jag skrev ner de mest vardagliga ting till min man om varför jag älskar honom som tex att han valde mej att dela livet med av alla miljarder kvinnor på denna jord. Oxå satte jag in en bild med jordgloben bredvid.
- ..att du är världens goaste husse - ...du alltid får upp omöjliga burklock, - ...du & jag drömmer, jagar, sover snickrar, älskar & lever så bra tillsammans sen avslutade jag med ...du vill bli Min Man.
Han uppskattade verkligen detta, tom en tår föll.
högbergs
Utloggad
Skrivet 08 jun 2007 13:05
Balcaz- vad gulligt! :) Jag har tänkt göra som du... fast jag skriver typ tio orsaker till att jag älskar dig. Ska sedan rama in det och ge honom som"tavla" tack vare ditt tips! Så tack så jättemycket!! :)
Balcaz
Antal inlägg: 231
Loggade in: 12 apr 2010
Utloggad
Skrivet 08 jun 2007 21:56
Högbergs - Jag bjuder så gärna på detta, är bara så tokkär för tillfället !!
Hade givetvis gjort det ändå.
mammak
Antal inlägg: 5
Loggade in: 30 sep 2007
Utloggad
Skrivet 27 jun 2007 16:40
ja det är en sån bok jag mnar, men jag har med kärlekstexter till honom, varför jag älskar honom, oxå typ, även fast du XXX så älskar jag dig.
Jag kommer blanda allt möjligt innehåll i den. Finns en jättebra länk med sånna här idéer till boken på BT.
tricky_r
Utloggad
Skrivet 27 jun 2007 17:44
ja o min blivande man ska nästa vecka tatuera oss o det ska bli vår morgon gåva till varandra...vi ska inte skriva namn eller nått sånt på varandra...vi ska ha den på samma ställe båda två..
Ceta
Antal inlägg: 141
Loggade in: 21 sep 2009
Utloggad
Skrivet 27 jun 2007 19:58
Kul Tricky_r! Vi har funderat på förlovningstatueringar! (har inga förlovningsringar) Min sambo blev ivrig och redan gjort en, jätte snyggt blev det, men jag är lite mer tveksam till tatuering. Få se vad som händer!
Vad blir det förresten?
Angående morgongåva: ingen aning, har ju ett år på mig att tänka ut ngt. Suger in alla bra förslag.......
johannary
Antal inlägg: 94
Loggade in: 11 apr 2008
Utloggad
Skrivet 27 jun 2007 20:54
Jag ska ge min man en parbehandling på spa med trerättersmiddag och övernattning. Detta kommer bli så uppskattat då vi har en liten pojke och behöver tid för varandra. Han kommer även få en kredtidkortshållare av Georg Jensen, detta använder han dagligen.

Tyckte att tipset om vin lät väldigt bra, synd bara att jag ääälskar rödvin men inte mannen.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!