BröllopsGuiden
28 maj 2014 20:03       2 svar    1207 klick

Hjälp! tips mot blå väggar

driashi
Antal inlägg: 2
Loggade in: 13 sep 2014
Utloggad

Hej, vi har så pass många gäster att vi endast har en lokal att välja på. den är perfekt i allt förutom ...DEN HAR RIKTIGT BLÅA VÄGGAR!!!!

Har suttit och räknat på hur mycket tyg som skulle behövas för att täcka allt detta...minst 100 m som är 1,5 m bredd...vi har inte råd med detta då vi har en taijt budget...

Är de någon som har tips vad vi kan göra...

eMiaS
Antal inlägg: 12
Loggade in: 23 sep 2014
Utloggad
Skrivet 29 maj 2014 09:34

Hej!

Då jag inte vet hur tajt budget ni har så vet jag inte om detta kan fungera men fiberduk finns. Den är vit, täcker ganska bra och får ett snyggt fall. hittade denna på nätet: 69:- för 10 meter och 2,4 meter bred: http://www.jula.se/fiberduk-799053

Blir 699:- för 100 meter men då den är bredare behövs nog inte lika mycket. Döljer kanske inte all blå färg men dämpar det nog tillräckligt.

Hoppas det löser sig för er, om ni inte har råd att täcka alla väggar kan ni kanske täcka några så det blåa bara är en eller två fondväggar. 

driashi
Antal inlägg: 2
Loggade in: 13 sep 2014
Utloggad
Skrivet 29 maj 2014 19:28
eMiaS SKREV DEN 29 maj 2014 09:34 FÖLJANDE:

Hej!

Då jag inte vet hur tajt budget ni har så vet jag inte om detta kan fungera men fiberduk finns. Den är vit, täcker ganska bra och får ett snyggt fall. hittade denna på nätet: 69:- för 10 meter och 2,4 meter bred: http://www.jula.se/fiberduk-799053

Blir 699:- för 100 meter men då den är bredare behövs nog inte lika mycket. Döljer kanske inte all blå färg men dämpar det nog tillräckligt.

Hoppas det löser sig för er, om ni inte har råd att täcka alla väggar kan ni kanske täcka några så det blåa bara är en eller två fondväggar. 

Tack för svar, har redan tänkt på de alternativet. De blåa skinner alldeles förmycket igenom de tunna fiberduken. Och även om de är en budget alternativ så tycker inte att den texturen på fiberduk skulle passa vårt bröllop

Vi är inne på just nu att försöka mörklägga lokalen och ha ljuskällor på borden som får lysa upp, och förhoppningsvis kommer man inte tänka på väggarna. 

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!