BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Relationer Starta ny tråd
30 maj 2014 14:00       1 svar    1690 klick

jobbig svärmor

Amygdal
Antal inlägg: 5
Loggade in: 25 jun 2014
Utloggad

Hur tacklar man en jobbig svärmor?!?!

Vet inte riktigt vad jag ska börja  

När jag första gången träffade svärmor märkte jag att jag inte var så populär innan jag ens hann presentera mig 

Min sambo har hela sitt liv haft ett väldigt ansträngt förhållande till sin mor 

Och efter par träffar med svärmor upptäckte jag att de var inte min personlighet hon hade problem med utan min hudfärg 

Jag får konstant höra så pikar om hur jag å min blivande man inte hör ihop och vi inte borde vara tillsammans

När vi först sa att vi skulle gifta oss blev hon fly förbannad å sa att hon vägrar komma på bröllopet 

Och min sambo sa till henne att det är hennes val och han tänker gifta sig iallafall

Nu har hon ändrat sig å tänker delta  i bröllopet 

Men klagar på alla beslut vi fattar och klankar ner på oss.

Alla andra i sambons familj är jätteglad å positiva till bröllopet

Vet inte hur jag ska hantera henne längre vill inte att hennes negativitet förstör vår dag

VildaM
Antal inlägg: 2
Loggade in: 21 jun 2014
Utloggad
Skrivet 01 jun 2014 01:36

Säg åt henne. Talar du inte om var du står och står för vad du vill, tycker och tänker har du ett liv svärmors gnälliga hand att leva med..
Man behöver inte vara elak, diskutera inte, deklarera bara att... 

" Var snäll och håll dina åsikter för dig själv. Vi är glada över våra beslut och tycker du att vi valt tråkiga dukar, fula ballonger och att gröt är en dålig bröllopsmiddag så kom bara på vigseln, festen passar nog inte dig ändå."

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!