BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
10 jun 2014 22:24       3 svar    2837 klick

"Stort" och "billigt" bröllop

Ilan_pilan
Antal inlägg: 1
Loggade in: 11 jun 2014
Utloggad

Hej! Jag och min sambo planerar att gifta oss nästa sommar och vi har precis börjat planeringen. Vi tänker gifta oss i kyrkan och ha festen utomhus (eventuellt tält) på mina föräldrars tomt...dom bor på landet och har väldigt stora gräsytor i fin miljö. Vi har just räktat ut att vi behöver bjuda ganska många då vi har stora familjer och många vänner, totalt 130 är vi uppe i...ganska många alltså. Även om vi vill ha ett "budgetbröllop" så vill vi bjuda på mat samt dryck till maten. Finns det någon som har haft eller planerar att ha ett lite billigare bröllop med så pass många gäster? Tips mottages mer än gärna. Ni får också gärna berätta hur mycket bröllopsfesten kostade med mat och dryck till så många. Det verkar som om de flesta som haft ett "budgetbröllop" inte bjuder så många så vi kanske är helt tokiga som ger oss in i detta ;)

stinaalmgrund
Antal inlägg: 2
Loggade in: 08 dec 2014
Utloggad
Skrivet 21 jun 2014 12:24

Hej. Vi har ungefär 120 gäster och ska gifta oss i februari 2015. Vi försöker också hålla nere alla kostander så mycket som möjligt. Vi försöker att göra så mycket som möjligt på egen hand för att hålla nere priserna. Samt att det är viktigt att vara ute i god tid så man får det man vill ha och har tid att jämföra priset och offerter.

Lisainlove
Loggade in: 31 maj 2015
Utloggad
Skrivet 20 jul 2014 10:47

Hej! Vi har också tänkt ha ett budgetbröllop med tält i föräldrarnas trädgård på landet. Vi har tänkt runt 100 gäster så jag förstår ditt problem.. Det är svårt att få det billigt.. Vad har ni för budgetplan? Hur mycket är ett billigt bröllop för er?

Erko
Loggade in: 29 mar 2015
Utloggad
Skrivet 08 aug 2014 07:28

Hej! Vi ska ha både stort och budget nästa vår. Det dyraste blir festlokalen, kyrkan tar 5000 kr i hyra för den. Så maten får nästan inte kosta någonting. Vi tänker göra en försvenskad "pulled pork", då vi köper fläskkarré när det är extrapris och kokar och fryser in. Till det servera rågbröd som vi ber några av gästerna att ta med sig som present. Kommer även att be om tårtbottnar och hemlagad vinbärs- eller fläderdricka av en del gäster. Ytterligare andra får turas om att hjälpa till i köket. Matbudgeten totalt blir kanske 2000 kr för hundra personer. I inbjudan talar vi också om att det blir enklare måltid. Ingen behöver bli besviken då - men alla kan faktiskt äta sig mätta!

Lycka till!

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!